dijous, 21 de juliol del 2016

El sistema está muy dañado por cuatro virus

Com ja vaig dir una vegada, la loteria no ens tocarà però altres coses ens venen directes. Aquell famós virus que es presentava en forma de factura falsa d'ENDESA ens va arribar tres vegades... TRES!!

Avui hem descobert una altre malifeta d'aquestes que us explico perquè aneu amb compte.

Estava en Josep LLuís tranquil·lament mirant al seu mòbil unes notícies al "Reus Digital", que és un mitjà d'allò més inofensiu quan, de cop, li surt, a pantalla completa, una nota dient que "El sistema está muy dañado por cuatro virus..." i explica que ja tens un percentatge d'arxius fets malbé i que si no poses solució immediatament el mòbil et quedarà tot afectat. Si ho vols arreglar ràpidament "clica aquí" que un antivirus t'ho netejarà...


Ens hem espantat un segon i poc més... la veritat és que sempre entrem a pàgines d'allò més inofensives i una de les coses que deia el missatge era que els virus s'havien colat des de "sitios de contenido para adultos" (forma fina de dir "pàgines marranes", clar) i, de moment, el Reus Digital és apte per a tots els públics... però, clar, a vegades hi ha anuncis a les pàgines i, sense voler, pots tocar alguna cosa (alguna vegada jo he anat a parar a un anunci de cotxes o de coses d'estètica clicant de forma involuntària un centímetre més aquí o allí, ho tanco i surto)

Què hem fet? Doncs apagar-lo. Esperar cinc segons, tornar-lo a engegar i, com funcionava perfectament, amb el mateix mòbil hem buscat la frase "sistema muy dañado por cuatro virus" (que, de fet, quan ho penses bé, trobo que ja són ganes d'exagerar: quatre virus a la vegada!!) i ens ha portat a una pàgina on explicava que, evidentment, és fals. Si cliques el lloc aquell sí que et porta a pàgines insegures i sí que pots acabar ben infectat.

El que ho fa més perillós és que el missatge que t'avisa et diu "Su mòbil, modelo Tal, marca Tal... " i et diu exactament el que tu tens, i clar, això pot fer que més gent piqui. Doncs no. Apagueu, torneu a engegar i, ni quatre virus, ni dos, ni cap ;-)

6 comentaris:

  1. Jo tinc un sistema infal·lible en aquests casos: Mai (però mai) faig "click aquí" quan em diuen que faci "click aquí". ;-)

    ResponElimina
  2. Em va passar, efectivament. Em va sobtar que em digués el meu model de mòbil, però crec que ni vaig acabar de llegir el missatge. Em vaig espantar unes dècimes de segon, però el vaig tancar ràpidament, i no ha passat res. Ja vaig imaginar que era alguna cosa fraudulenta, ho havia oblidat i tot.

    Però el cas és que un temps enrere sí que alguna cosa em va inutilitzar el mòbil, aquest mateix, i vaig haver-li de fer un reset, no s'engegava de cap manera. No sé què va ser, però el que està clar és que no em va avisar.

    ResponElimina
  3. El nom de la pàgina web que apareix fa una mala pinta horrible, dona una confiança zero.

    ResponElimina
  4. A mi també m'ha arribat i més d'un cop. Però procuro fer com en Mc! Mai no clico on em diuen que cliqui. De moment resisteixo...

    ResponElimina
  5. s'ha d'anar amb 4 ulls se les pesen totes, a mi casualment des de que que em van trucar de movistar per si volia fibra resulta que el router i l'ADSL em fan tonteries i vaig a velocitat de cargol diguem malpensada però crec que és una malifeta per que canvii de producte ....internet és com a fora hi ha lladres, pirates i mala gent ( i per sort també hi ha bona gent és clar)

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!