diumenge, 26 de maig del 2013

Què? / Qui?.- Abril 2013.- Tercer dia de Joc.- Ja tenim guanyadors!!

Com dic al títol... JA TENIM GUANYADORS!! I tant que tenim guanyadors! Crec que no havia passat mai que TOTS els que heu participat HO ENCERTEU!! ;-)

Per ordre en que heu anat trobant la resposta correcta, tenim TRETZE GUANYADORS!!


LLUÏSA, JJMIRACLE, RITS, JO RAI!, GALIONAR, MIREIA, McABEU, PONS007, SA LLUNA, GEMMA SARA, XEXU, MARGARIDA I ELFREELANG

Efectivament, el personatge misteriós és MANUEL CARRASCO FORMIGUERA, nascut a Barcelona, el 3 d'abril de 1890 i assassinat afusellat a Burgos, el 9 d'abril de 1938. Cristià convençut i catalanista de tot cor, va ser atacat per uns i per altres:

Copio de la Viquipèdia:
Iniciada la Guerra civil (1936) Carrasco i Formiguera es manté lleial a la República sense abandonar la seva ideologia democristiana, fet que li comporta ser perseguit per alguns sectors anarquistes i comunistes del bàndol republicà. Aquesta situació el força a traslladar-se al País Basc, on col·labora amb el govern del lehendakari Aguirre.
Amb la conquesta franquista de Guipúscoa el febrer de 1937, Carrasco i Formiguera decideix tornar a Catalunya on serà novament assetjat. L'any 1938 intentà exiliar-se de nou, aquest cop embarcant-se amb tota la seva família cap a Biscaia, però la marina franquista interceptà el seu vaixell i fou empresonat. Traslladat a Burgos és condemnat a mort en un judici sumaríssim realitzat el 28 d'agost de 1937.
L'execució de la sentència es va demorar vuit mesos, i es va produir el 9 d'abril de 1938, malgrat les gestions del Vaticà. Segons diversos autors, l'execució la va ordenar personalment Franco, en reacció a la protesta de diversos governs estrangers, entre els quals incloïa el del Vaticà, contra els bombardejos per part de l'aviació franquista d'objectius civils.

Fa molts anys, molts, en una revista d'articles polítics vaig llegir la seva biografia i el personatge em va captivar. El mes passat es van commemorar els 75 anys del seu assassinat i el diari ARA en parlava així:

La vida i la mort de Carrasco i Formiguera, afusellat avui fa 75 anys al penal de Burgos, constitueixen un exemple de coherència i de fermesa en la defensa de les pròpies conviccions respecte al fet nacional i respecte a la vivència intensa d'una fe cristiana que va professar fins al darrer moment.

En Carrasco i Formiguera, el dir i el fer, el pensament i l'acció, el discurs i la praxi van ser una sola cosa. Així va ser en l'esfera privada o familiar i així va ser en l'esfera pública. Hi ha un sol Carrasco i Formiguera. Tant se val si parlem de l'espòs i pare de família, del polític o de l'home de fe. Lluny de les demagògies que abundaven en el terreny de la política, Carrasco i Formiguera fou un testimoni permanent de coherència fins al final mateix dels seus dies, com ho expressen les darreres paraules que va pronunciar davant l'escamot que posà fi a la seva vida: "Visca Catalunya lliure, Jesús, Jesús".

I aquesta és la foto que vaig utilitzar pel joc:




Doncs bé, anem a repartir punts... Creuo els dits per no equivocar-me, però si algú troba errades que m'ho digui, si us plau:

DOS PUNTS (encerten aquest i van encertar el mes passat) (per ordre alfabètic)

- JO RAI!
- LLUÏSA
- McABEU
- XEXU

UN PUNT (encerten aquest però no van encertar el mes passat) (per ordre alfabètic)

- ELFREELANG
- JJMIRACLE
- GALIONAR
- GEMMA SARA
- MARGARIDA
- MIREIA
- PONS007
- RITS
- SA LLUNA

PER TANT, LA CLASSIFICACIÓ GENERAL, QUEDA AIXÍ:

Sis punts.- XEXU
Cinc punts.- -------
Quatre punts.- LLUÏSA i MIREIA
Tres punts.- CARME ROSANAS, JO RAI! i McABEU
Dos punts.- JJMIRACLE, PONS007 i RITS
Un punt.- DAFNE, ELFREELANG, GALIONAR, GEMMA SARA, JOMATEIXA, JPMERCH, JORDI, MARGARIDA, SALVADOR MACIP, SA LLUNA

NOTA ESPECIAL PER A EN McABEU: Mac... hola... hehehe... quan tinguis un moment, em pots repassar tot això? És que no em voldria equivocar i al teu planeta aquestes operacions les feu com si res ;-)) Gràcies!!

GRÀCIES A TOTS PER PARTICIPAR!! AQUEST PLE HA ESTAT MOLT DIVERTIT!! FINS A LA PROPERA!!

15 comentaris:

  1. In extremis gairebé, però és que no vaig poder abans! Ostres, primer destacat, això no pot durar massa. És més, quan en Mac revisi els resultats segur que ja no vaig així, hehehe.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que vas primer destacat és l'única cosa que tinc clara :-)) ja anaves primer i has fet dos punts... Ara bé, la resta... aquí apuntant amb boli, sumant, tatxant... Crec que hauré d'aprendre a fer anar l'Excel. És que jo sóc de Word (això sí... bona, eh?) però l'Excel, fill meu...

      M'ha fet gràcia aquest encert per unanimitat!! ;-))

      I, mira, el personatge s'ho mereix... sempre m'ha causat una admiració molt especial :-) Llàstima que actualment al seu partit (Unió) mani qui mana, ostres...

      Elimina
  2. Doncs no en sabia pràcticament res, d'aquest home, és ben bé que la millor manera d'aprendre és divertir-se :))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs m'alegra moltíssim que t'hagis divertit!! ;-))

      Jo fa mil anys (o més) que estudio anglès i tinc un nivell bastant patètic i, a més, tinc la sensació que el meu cervell ja no pot aprendre més. Ara bé, si algun dia surt alguna paraula nova que es diu en un acudit o així, segur que aquella la recordo :-DD

      Elimina
  3. He tingut una altra tongada de dies de massa coses, a veure si em torno a posar les piles!

    PS: si en Carrasco i Formiguera aixequés el cap, pobre home...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquestes tongades de dies de massa coses, si volen dir "FEINA" benvingudes siguin ;-))

      Si en Carrasco i Formiguera aparegués per aquí, en DURAN ja caldria que s'anés amagant... Quina vergonya aquest home!! Des d'Unió el sector independentista s'hauria de posar les piles!

      Elimina
  4. Quin èxit!!! Jo no vaig dir res perquè no en tenia ni idea.... T'imagines?? Si arribo a contestar i dic una ruqueria hagués estat la única no encertant! :DD

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hahahaha m'has fet molta gràcia!! ;-))... Dona, si tothom ho hagués encertat menys tu, jo ja ho hauria anunciat d'una altre forma... Hagués dit "Hi ha molts encertants, i són..." però no hauria dit "només falla l'ALBA" Noooooooo ;-))))

      Elimina
  5. La pista del jugador del Barça ens va facilitar molt les coses. :-))

    PS: Tal com em demanes. m'he mirat el rànquing i he de dir que no he trobat cap errada en els comptes. Ara, això no vol dir que estiguin bé... es pot saber que hi fa en XEXU sol allí dalt???? ;-DDDD

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si és que sóc massa bona hehe poso pistes moooolt fàcils :-))

      Ei, moltes gràcies per repassar els números, ara ja puc respirar tranquil·la... En quant a en XEXU... la veritat és que té uns rampells d'inspiració veritablement impressionants :-P

      Elimina
    2. D'inspiració poca, poquíssima. Com diu en Mac, que és tan bona persona que no m'ha restat punts en el recompte, la pista del Barça és la que em va encarrilar, tot i que al principi buscava altres noms. Això no pot durar, Mac. Però la pregunta no és què faig jo sol allà dalt, sinó què fas tu tan avall!!?

      Elimina
  6. sort que ja tinc un punt.....la pista que vas posar era molt bona....localitzat Carrasco tot va ser bufar i fer ampolles! un home bo que va morir per les seves idees!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, sí, veig que en Carrasco va ser una pista molt bona ;-))

      Per cert, quan llegeixes sobre en Carrasco i Formiguera, no li agafes més ràbia a en Durán?

      Elimina
  7. ueeeee!!!! que xulo!!! les pistes van ajudar força i conèixer personatges com ell sempre és interessant.

    ResponElimina
  8. Eiiii la gran pista va ser el futbol!! ;)
    Doncs mira, aquest puntet l'hi dec a un amic i no pas al meu fill!! :)

    sa lluna= 1 point!! iuuuuuupi!!

    Aferradetes!!

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!