dijous, 27 de desembre del 2007

ANY NOU

ANY NOU

Un altre any... comença el 2008 i no m'ho puc creure...

No és pas cap frase feta allò de "si sembla que fos ahir..."

Recordo les discussions (ep! he dit discussions, que no baralles, que no té res a veure... ni s'assembla) amb el meu pare sobre si el segle XXI començava el 2000 o el 2001... i ja han passat vuit anys?

Papà... t'estimo molt però tenia raó jo, eh?

Recordo quan una companya de despatx es va entossudir a apagar la nevereta que tenim allí durant la nit de cap d'any, per si el "efecte 2000" se la carregava... A mi em feia gràcia pensar que algú pogués creure que una nevera es faria malbé en canviar un any... però el cert és que ella ho tenia claríssim...



També un venedor d'una empresa informàtica, molt avispat ell, ens volia fer creure que tots els ordinadors del despatx estarien espatllats quan els engeguéssim el dia 2 de gener de 2000... Això no era de tan fàcil solució com desendollar la nevereta i, a més, no semblava tan ridícul... tot i que jo no ho veia clar... quin problema podíem tenir? que als documents ens sortís la data equivocada? i què? Suprimim les dates "insertades automàticament" i les teclegem cada vegada... Nosaltres no som pas la NASA -pensava jo- i ara hem de comprar els ordinadors nous? La meva lògica i la meva butxaca protestaven... així que vaig trucar a l'Alfred i l'Alfred em va dir que als ordinadors no els passaria res.

Efectivament, el 2 de gener de 2000 la nevera va ser connectada de nou i ni es va cremar ni res estrany... a més, ningú es va quedar tancat a l'ascensor, no va explotar res i, els ordinadors funcionaven perfectament. Amb un paperet a la ma on havia anotat unes breus instruccions que ma germana m'havia passat d'una revista d'Informàtica, vaig introduir la data correcta a tots els ordinadors del despatx els quals, com si res hagués passat, van respondre com sempre... o sigui bé... i encara varen durar un parell d'anys.

I ja han passat vuit anys?

Què ràpid passa el temps...



8 comentaris:

  1. Traducción al castellano:

    AÑO NUEVO

    Otro año... empieza 2008 y no me lo puedo creer...

    No es ninguna frase hecha aquello de "parece que fue ayer..."

    Recuerdo las discusiones (¡ojo! he dicho discusiones, que no peleas, que no tiene nada que ver... ni se parece) con mi padre sobre si el siglo XXI empezaba el 2000 o el 2001... ¿y ya han pasado ocho años?

    Papá, te quiero mucho :-) pero tenía razón yo, ¿eh?

    Recuerdo cuando una compañera del despacho se empeñó en desconectar durante la noche de fin de año la pequeña nevera que allí tenemos, por si el "efecto 2000" se la cargaba... A mi me hacía gracia pensar que alguien pudiese creer que una nevera iba a estropearse al cambiar el año... pero lo cierto es que ella lo tenía clarísimo...

    También un vendedor de una empresa informática, muy avispado él, quería hacernos creer que todos los ordenadores del despacho estarían estropeados cuando los encendiésemos el día 2 de enero de 2000... Esto no era de tan fácil solución como desenchufar una neverita y, además, no parecía tan ridículo... a pesar que que yo no lo veía claro... ¿qué problema podríamos tener? ¿que en los documentos saliese la fecha equivocada? ¿y qué? Suprimimos las fechas "insertadas automáticamente" y las tecleamos cada vez... Nosotros no somos la NASA -pensaba yo- ¿y ahora tenemos que comprar ordenadores nuevos? Mi lógica y mi bolsillo protestaban... así que llamé a Alfred y Alfred me dijo que a los ordenadores no les pasaría nada.


    Efectivamente, el 2 de enero de 2000 la nevera fue conectada de nuevo y no se quemó ni nada extraño... además, nadie se quedó encerrado en el ascensor, no explotó nada y los ordenadores funcionaban perfectamente. Con un papelito en la mano donde había anotado unas breves instrucciones, que mi hermana me había pasado de una revista de Informática, introduje la fecha correcta en todos los ordenadores del despacho los cuales, como si nada hubiese pasado, respondieron como siempre... o sea, bien... y aún duraron un par de años

    ¿Y ya han pasado ocho años?

    ¡Qué rápido pasa el tiempo!

    ResponElimina
  2. BON ANY NOU!!!! y hasta el año que viene....
    un abrazo....

    ResponElimina
  3. Si es verdad, parece que fue ayer, fue ayer de tantas cosas!!! procuro no mirar atras, más que lo imprescindible,aunque aveces lo hago más de lo necesario.Gracias por visitarme. besos
    anamorgana

    ResponElimina
  4. Gracias por la traducción. ¡Oye! no me enteraba de casi nada. Y como ya soy viejo no voy a aprender idiomas y eso que tengo a mi hermana en Sant Fost de Campsentelles, casada con un catalán.
    Recuerdos, yo tengo muchos y lo que me reía con las burradas que decían nos iban a pasar con el cambio de siglo. Pero como no iba a estar metido en una nevera, no me preocupé mucho.
    Bon día! y un saludo.

    ResponElimina
  5. Feliz año assumpta!!! cómo me he reido con lo de la muñeca Berta y lo de la chaqueta de colores que me iban alargando con los años. Berta me acompañó hasta bien crecidita, lo confieso!

    ResponElimina
  6. uffff es verdad, ¡vuela el tiempo!
    También recuerdo aquellas leyendas que se formaron en torno a los desastres informáticos del cambio de milenio...

    :)

    Saludos!

    ResponElimina
  7. Muchas gracias a todos por vuestros saludos y buenos deseos para el Año Nuevo!!

    Estas fiestas son bonitas... a mi me gustan pero en los últimos años siempre pillo algún súper-resfriado o alguna otra cosilla...

    Pero ya está todo pasado... :-)

    ResponElimina
  8. Assumpta,
    Veig que no tens correu incorporat al bloc. Estem preparant un petit homenatge a en Víctor Pàmies perquè està a punt (avui a la nit sembla ser) d'arribar als 300.000 registres de parèmies.
    Li volem fer un homenatge un bon grapat de blocaires i com que has entrat alguna vegada en el seu bloc t'ho comuniquem per si t'afegeixes.
    La idea és fer-ho simultàniament en el moment que ho anuncíi i dedicar-li un apunt sobre frases fetes o el que se't pugui ocòrrer!
    Com que a més hem preparat un logo que és el que unirà i unificarà tots els apunts escriu-me i te l'envio si vols.

    galderich@gmail.com

    He utilitzat aquesta entrada perquè en Pàmies no la revisarà, que està a tot arreu!

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!