dilluns, 30 d’abril del 2012

Un dinaret ràpid, fàcil, econòmic i molt bo (III)

Bé, ja feia temps que no dedicava un post a una de les meves especialitats: Fer dinars mirant d’embrutar poc, gastant el mínim possible, estant tan sols el temps estrictament necessari a la cuina i, a més, que es pugui menjar al sofà (o sigui l’antítesi del que és consideraria un menjar com cal... què hi farem!)

Avui introduirem el microones... No per fer el dinar sencer, però sí per col·laborar amb un dels ingredients.

El nom del plat és “Mossets de llom acompanyats de rondo d'espinacs i cigrons

Ingredients:
- Llom. Al Mercadona venen unes safates amb uns tallets molt ben fets, tots igualets, i a molt bon preu que jo en tinc per quatre vegades. Agafo el que necessito i la resta la congelo en tres paquetets.
- Espinacs. Al Mercadona (sí, decididament, he d’anar-hi a parlar a veure si acordem una comissió o em passo a un altre supermercat!) venen uns paquets d’espinacs congelats amb dues porcions. Doncs bé, farem servir una porció. La resta al congelador de nou.
- Cigrons. Com vulgueu... Ara bé, comprats cuits, eh? ja siguin a granel o en pot... penseu que cuinant-los a casa gastareu més gas, temps i embrutareu una olla, cassola o el que sigui. Es tracta d’embrutar poc i anar ràpid.
- Oli i sal.

Agafem la porció d’espinacs i la posem al microones uns set minuts. Apa, que es descongelin i es coguin (si és que es couen allí dins... ni idea. Les instruccions diuen que set minuts, doncs nosaltres, set minuts)




Mentre els espinacs van fent la seva, nosaltres agafem el llom ja descongelat (això es fa sol) i el talleu a trossets petits per fer els “Mossets”.




Hi posem sal i a la paella... au!

Quan ja comença a estar rosset, hi afegim els espinacs, donem unes quantes voltes...




i, després, els cigrons... unes voltes més...



Ho servim i ja està. Plat únic. Ep, atipa, eh? De postres, doncs fruita o iogur
.



En propers dies una nova recepta del mateix estil... aquesta amb pollastre, patates i algun detall sorpresa.

28 comentaris:

  1. oh! tenen molt bona pinta!
    Els quatre requisits els compleix ben bé.

    Per cert, de quina classe gastronòmica ets? de la dels espinacs es posen a la paella directament de la paella o dels de primer s'han de bullir? pel post, dedueixo que ets de la primera escola (encara que lo del micro m'ha deixat una mica out). Jo sóc de les de la segona, primer els bullo i després els passo per la paella per fer-hi truita.... és un dels grans debats que tenim de vegades a l'esmorzar de la feina!

    ResponElimina
  2. Estic segur que el plat ha de ser molt bo (i senzill de fer, com sempre), però saps què... és que a mi m'hi sobren els espinacs... Però ei, bon profit, eh!

    ResponElimina
  3. rirs, una cama de menys per passar-me davant.

    ResponElimina
  4. Doncs a mi no m'hi sobra res.

    Faig de tant en tant espinacs amb cigrons de primer plat. I m'encanten. Així, afegint-hi el lloc i fent plat únic segur que encara surten més bons.

    ResponElimina
  5. RITS.- Ostres, això de les escoles gastronòmiques m'ha fet gràcia!! ;-))
    Sé que hi ha les dues maneres de cuinar-los. Com jo els compro congelats, doncs primer els he de descongelar i abans el que feia era bullir-los, així que sóc de la teva escola!! ;-)
    Mmmm truita d'espinacs què bona!!


    XEXU.- Et sembla bé això de deixar la RITS amb una sola cama? A que et faig menjar un plat d'espinacs sols? :-))
    Has de menjar verdures també, xiquet... Ja sé que no suportes la coliflor però els espinacs són molt bons! I una mica fregidets amb pernil? ;-))


    CARME.- Oi que sí que els espinacs són molt bons! En XEXU no ens vol menjar verdura!! :-))
    La gràcia està que quan fregeixes els espinacs i els cigrons, agafen el gustet de l'oli de fregir el llom... Tot junt, primer i segon plat i ja està!!
    I si tu, que ets bona cuinera, dones el vist-i-plau, jo feliç!! ,-))

    ResponElimina
  6. Mengar ideal per al sofà. Quan li tragues els coixins hi trobaràs, a més de monedes, algun que altre cigró.

    @Rits: Jo sóc de la primera escola, mai bull els espinacs.

    ResponElimina
  7. Els cigrons amb espinacs són, com diu la CARME, un primer plat força bo que mengem sovint a casa. El fet d'afegir-li el llom és una molt bona idea per fer un plat únic que fa molt bona pinta. ;-))

    PS: No crec que els senyors d'aquest supermercat que cites s'avinguin mai a donar-te cap comissió. Fins i tot afegiria que no es mereixen tanta propaganda que els hi fas. :-)

    ResponElimina
  8. els cigrons no son precisament fruit de la meva devoció, si de cas prefereixo menjar-mels freds en una amanida d'estiu.

    ResponElimina
  9. JPMERCH.- Hehehe, es tracta d'agafar els cigrons amb els espinacs, que eviten que rodolin!! ;-))


    McABEU.- A mi la llegum m'agrada molt, tota, per tant quelcom que porti cigrons, mongetes o llenties ja té mig èxit garantit!! :-))
    Veig que la cuina escocesa també inclou els cigrons amb espinacs hehehe
    Ja tens raó, ja amb això d'aquest supermercat, però el tinc tan a propet de casa!!


    PONS007.- També, també... mmmmmm què bons, amb tonyina, tomàquet... deliciosa amanida d'estiu!! ;-))

    ResponElimina
  10. me l'apunto!!! fa venir gana...ei me'n vaig a dinaaar! bon apetit!

    ResponElimina
  11. JO ALS FAIG IGUALS PERO I POSSO TAMBE PANSAS,LI DONC UN TOC MES DE LA TERRA.

    ResponElimina
  12. Què bo! Té molt bona pinta. Una abraçada!

    ResponElimina
  13. Doncs a mi sí que m'agrada la combinació! El problema és que a París només tinc un mini-mini congelador, d'aquells que fan molta neu, i és una bírria. Els espinacs els compro frescos i els escaldo!

    ResponElimina
  14. aquesta fa bona cara, però l'ingredient sorpresa de la propera em té intrigada

    ResponElimina
  15. Vaig a buscar el pal de fregar que acabo de bavejar tot el terra, la taula i el teclat...

    Per cert... els espinacs directe a la paella!

    ResponElimina
  16. Ei! que ja vaig estar amb una sola cama i no va ser un moment gaire lluït!

    ResponElimina
  17. Hòsti, m'hi sobren els espinacs...

    ResponElimina
  18. Haha, ara veig que en XeXu és dels meus. És que són taaaaan insípids...

    ResponElimina
  19. Jo a casa també hem dinat cigrons amb bledes!!! No sé si aquests que comenten que no els agraden gens els espinacs diran el mateix de les bledes (i és que les psobres encara tenen més mala fama!!!), però és un plat boníssim!! I tan ràpid o més que el teu! Això sí, amb bledes acabades de collir del meu hortet, d'aquelles tan tendres que te les podries menjar crues!

    I de la teva recepta et diré que ... com no sóc gaire amant de les barreges, jo em menjaria els espinacs amb els cigrons, i en un altre plat, la carn. Ja sé que a la panxa es barrejaran igual, però... a la boca m'estimo més que estiguoin separats!!!ja,ja...
    Petons

    ResponElimina
  20. ELFRI.- Prova-ho, ja veuràs que és súper fàcil i resulta bo... senzill, però bo :-))
    I si algun dia has de menjar fora, ideal per carmanyoles!!


    OLIVA.- La meva mare als espinacs hi posa panses i pinyons... així que també n'hi podríem posar, i tant!! :-))


    KWEILAN.- I és tan senzill de fer! Val la pena provar-ho! ;-)


    YÁIZA.- Ah, d'acord, però ho pots fer igual, tal com dius, els espinacs frescos, escaldats i ja està, segur que et quedarà boníssim :-)


    MIREA.- Ai, pobre de mi! hehehe vaig posar això d'ingredient sorpresa com qui diu un "petit toc", però no és res estrany en absolut... Quan faci el post, ja ho veuràs ;-))


    VERO.- Si t'ho menges sense pa, perfectament de dieta!! ;-) Ara bé... ehem... jo hi menjo pa :-))


    EL PORQUET.- Agafa, agafa, estàs convidat...
    Si? Directament? però com? així congelats els tires directament a la paella o parles d'espinacs frescos? De fet, amb el microones queden molt bons, eh? és com bullir-los que amb l'aigua poden perdre (ehem... què poden perdre? propietats? ferro? hehehe)


    JOMATEIXA.- A mi la llegum m'agrada molt, llavors totes aquestes coses em van bé... i resulta força bo! ;-))


    RITS.- I tant!! A veure si encara deuria ser en XEXU qui va provocar "l'accident"... menys mal que te'n vas sortir!! ;-)))


    MBOSCH.- No diguis que també t'assembles a en XEXU en qüestions de gustos per menjar? S'ha de provar de tot i, a més, els espinacs són molt saludables!! ;-))


    MARGARIDA.- Holaaaa!! Et prometo que quan feia el post pensava en tu!! :-))
    Imaginava en els teus plats, amb tants detalls, tan ben presentats, i jo aquí dient que "ràpid, econòmic i sense embrutar"... i pensava "si ho llegeix la Margarida em retira la paraula!!" :-))
    A mi les bledes també m'agraden!! I segur que aquestes del teu hortet estan boníssimes :-)
    Jo ho barrejo per estalviar plats, coberts i el que calgui (ai, ai, quina mala imatge agafaràs de mi!! snifff)
    Petons, guapa!! ;-)

    ResponElimina
  21. Assumpta, és que jo els compro frescos... no sóc massa de congelats, la veritat. Llavors clar, van directes a la paella!

    Per cert, els millors espinacs de l'any els tinc ara... quan els meus padrins me'n donen de l'hort! Com ells diuen, els espinacs com més fred hagin passat més gustosos són... i a fe de déu que tenen raó, i tant!

    ResponElimina
  22. Des que estic jubilat i que la meva sogra, que és qui a empentes i rodolons feia el dinar, està molt velleta, m'encarrego de la “intendència”, sóc l'home més feliç del món. Ja veus que ni amb la cuina ni amb el futbol no ens entenem massa :)). El que voldria dir-te, però, és que tant als verdulaires com als supermercats venen unes bosses d'espinacs frescos -nets i tot- que també poden anar al microones directament i jo els trobo molt més gustosos que no pas els congelats. La “pega” és que ocupen molt més d'espai a la nevera i també que tenen data de caducitat, però com que jo visc just davant de plaça, les compro el mateix dia que tinc pensat fer-ne. Si les proves un dia, ja m'ho sabràs dir.

    La Margarida, a part, no cal dir, que una gran cuinera, té molta sort de poder tenir el seu hortet. Uns anys enrere, a la plaça on vaig hi havia, com diem a Badalona, "ple de" pagesos, sobretot de Teià, i era un plaer dels grans menjar aquelles bledes i aquells espinacs que duien a vendre. S'havien de netejar, això sí, però valia la pena.

    Una aBARÇAda!

    ResponElimina
  23. Justament estava pensant...quina gana que tinc, vaig a cuinar el dinar...i em trobo aquest post teu! Ara sí que definitivament me'n vaig a la cuina!!!

    ResponElimina
  24. Quina bona pinta!
    mmm...

    ResponElimina
  25. PORQUET.- Aaaaaaaaah!! Mira ell, producte directe de l'hort!! Mmmm segur que sí que estan boníssims :-))


    ASSUR.- Conec les teves habilitats culinàries!! ;-))
    Encara somric quan recordo aquell post dels popets, quan els vas anar a comprar al mercat, així, dissimulant, fent veure que no t'interessaven massa perquè ningú del davant se'ls emportés!! :-DD
    Si et sóc sincera, a mi no em desagrada cuinar, la veritat... a mi el que em mata és després tota la feina de rentar els plats i endreçar-ho tot, amb això no puc... és que em canso, em poso de mal humor, m'agafa mal d'esquena... per tant, si embruto poc, rento poc ;-))
    Una gran aBARÇAda!! ;-))


    AITOR.- Ja veus que és ben fàcil!! I la veritat és que et quedes bé, eh? Vull dir atipa com menjar un primer i un segon! ;-))


    HELENA ARUMÍ.- Ara mateix m'està agafant una gana amb l'hora que és... Mmmmm :-)))

    ResponElimina
  26. M'ha agradat la idea i em sembla que estarà molt bo...Avui ho faré per dinar.
    Gràcies per compartir-ho.
    Una abraçada.

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!