diumenge, 21 de juliol del 2013

Els fascinants misteris de Google

Segueix fent calor, si. Molta. Massa. Però he vingut a donar una ullada i m'he dit... "Ja que hi ets posada, fes un post pel blog de la Parròquia, que el tens mig abandonat" i m'he contestat "Va, sí, faré un post pel blog de la Parròquia"

He anat a buscar un fragment d'una homilia (1) del Papa Francesc a Santa Marta (2) per fer-ne un post. El tema parlava de que a l'Església hi ha estructures que estan molt bé però altres que estan caduques i que s'han d'adaptar als temps, igual com també al lloc, etc.
Per explicar això feia referència (sense citar expressament, però com jo ho sé, ja us ho explico) a un fragment bíblic que trobem als tres Evangelis Sinòptics (3) que és aquest (Us ho posaré segons Mateu):

"Ningú no posa en un vestit vell un pedaç de roba sense tractar: el pedaç estiraria la roba del vestit i es faria un esquinç més gros. Tampoc no posen vi nou en bots vells: els bots es rebentarien, es farien malbé i el vi es vessaria. El vi nou s'ha de posar en bots nous, i així es conserven bots i vi."

Però, és clar, jo volia posar-hi també una imatge i, he posat al cercador "pedaç de roba nova en túnica vella" pensant que em trobaria alguna il·lustració bíblica... Bé, aquests són alguns dels exemples d'imatges que m'han sortit:










No sé quin criteri té la persona que està "dins" de Google i que tria les imatges, però jo crec que està mig adormit o adormida. Ara bé, n'he trobat una que sí podríem dir que està justificada... A veure si endevineu per què:


Siiiiii!! Perquè és Patchwork i el patchwork és un tipus de manualitat feta a partir de trossos de roba i una traducció literal seria "treball de pedaços".

Bé doncs, ja n'hi ha prou per avui. No us perdeu les notes a continuació que us aniran bé ;-))


NOTES DE CULTURA RELIGIOSA

(1) HOMILIA.- L'homilia és l'explicació que fa el mossèn després de totes les lectures de la Paraula (Primera Lectura: Normalment de l'Antic Testament; Salm, Segona Lectura: Nou Testament i Evangeli). Popularment es conegut com a "sermó".

(2) SANTA MARTA.- Residència oficial del Papa Francesc.

(3) EVANGELIS SINÒPTICS: Els evangelis canònics són quatre, escrits per Marc, Mateu, Lluc i Joan. Els tres primers són coneguts com a "Sinòptics" perquè tenen moltíssims fragments iguals. De fet és segur que l'Evangeli de Marc -el primer que es va escriure- va servir com una de les fonts en que es van basar -a part d'altres fonts pròpies- Mateu i Lluc.

20 comentaris:

  1. Jo crec que " la persona que està dins de Google" se fa un embolic amb les llengües i posa diferents imatges per si de cas. A més, sembla molt solidària, n'hi ha per tots els gusts menys pel gust del qui està cercant just en aquell moment. Ja saps allò que és millor complaure a molts que a sols a un... ;)
    Ufff perdona'm, això és la calor i el mareig que ho fan!! :)

    Bon diumenge!!
    Bessets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon diumenge! ;-))

      Em podrien donar a mi aquesta feina... entro "dins" de Google i començo a repartir imatges tal com raja i ja està :-DD

      Elimina
    2. N'hi ha una que encara no hi és ...

      La lluna vista a través de les branques de l'arbret de n'Assumpta!!
      (ara ja no plou ni fa fred) ;)

      Elimina
  2. Doncs mira't el trànsit de visites segons paraula de cerca que va a petar al teu blog... en el meu cas són impressionants.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, sí, tens tota la raó, una vegada ho vaig mirar i, fins i tot, en vaig fer un post... era increïble les coses tan estranyes que buscaven!! mira! ;-))

      Elimina
  3. El que m'ha agradat i trobo més adequat és el del mapa d'Espanya... un pedaç (nou, nou, tampoc és, eh?) en una tela vella que ja no s'aguanta de vella... pedaços inútils...

    he, he, he... el patchwork és molt xulo, treball de pedaços...

    He de reconèixer que de les teves tres notes, només em sabia la primera... Evangelis sinòptics... no ho havia sentit a dir mai, però que mai. Amb la meva educació religiosa... coi, coi!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi em va fer molta gràcia veure el Mapa d'Espanya on marcat, com un pedaç, sortia cert tros... :-DDD
      "una tela vella que ja no s'aguanta"... és veritat, tens tota la raó ;-))

      Hehehe és que això dels "sinòptics" tampoc és que s'expliqui a "cole"... a mi m'encanta explicar-ho ;-)))

      Elimina
  4. "Pedaç de roba nova en túnica vella" és una pregunta massa complicada per a "la persona que està dins de Google triant les imatges". Perquè t'entengui li has de parlar com parlava en Tarzàn (amb infinitius i les paraules justes ;-D).
    També té raó SA LLUNA, l'idioma influeix en la recerca. Mr. Google entén molt millor l'espanyol que el català i molt millor l'anglès que l'espanyol.

    Però mirem-nos-ho des del costat bo que ja ho diuen que no hi ha mal que per bé no sigui: Almenys n'hem tret un post al teu blog que sempre són benvinguts. :-))

    NOTA: Molt interessants les teves notes. Sabia això de l'homilia i de la residència del Papa. Però no que els Evangelis de Marc, Mateu i Lluc s'anomenen "sinòptics". Sempre està bé aprendre coses noves. :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, ja sé que la cerca era complicada... però jo pensava que em sortirien per separat trossos de roba o túniques velles... però ja veus que em va sortir... una selecció de formatges, un llibre i una rosa... curiós, molt curiós :-DD

      Té la seva gràcia, quan sé que no tinc "obligació" de fer posts, llavors me'n venen les ganes ;-))

      Eeeeeeeeei, veieu que bo que és tenir una blogaire biblista? Apreneu cosetes i tot! :-)))

      Elimina
  5. sempre es poden aprendre coses noves..
    pero per el que veig..avui millor amb tu que amb el google

    passa una tarda fresqueta...

    ResponElimina
    Respostes
    1. He passat una tarda molt agradable al Viena ;-))

      La meva vocació frustrada és de mestra (bé... una de les tres-centes quinze vocacions frustrades hehe)

      Elimina
  6. se'ns dubte, em quedo amb la fideuà!

    interessant homilia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo, no voldria semblar materialista... però potser em quedaria amb els bitllets de cent dòlars (ja et donaria alguna coseta perquè et prenguessis una fideuà hehe)

      Al blog de la meva Parròquia recollim molts fragments de les seves homilies ;-))

      Elimina
  7. Respostes
    1. Tu tampoc vols els bitllets de dòlar? :-)) Agafa, agafa formatge, maca! :-))

      Elimina
  8. Em nego a creure que fent aquesta cerca no t'hagi sortit cap dona despullada, o semi-nua. Entenc que no l'hagis posat, és clar, però és que busquis el que busquis, sempre te'n surt alguna! Així que el paio o paia que hi ha dintre de google, estan una mica adormits, i també són una mica marranots!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que és cert que qui viu dins de Google, a part d'estar mig adormit també és una mica marranot o marranota... però no recordo haver vist cap imatge així guarrindonga i ara no ho vull tornar a mirar perquè així em queda el record de que no n'hi havia :-DDD

      Elimina
  9. Si aquests son els resultats que més et van sorpendre, segurament es que tens la opció de "Filtre SafeSearch" activat.

    ResponElimina
  10. m'imagino que google el que fa és associar les imatges amb alguna paraula del text potser si haguessis posat la frases entre cometes...
    saps jo també m'he llegit uns quants evangelis apòcrifs apart dels sinòptics....m'interessava molt els gnòstics els primers cristians ...sóc una mica rareta...

    ResponElimina
  11. Tenen raó, per trobar coses al google s'ha de ser clar i poc català...

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!