dimecres, 10 de desembre del 2014

Anuncis de joguines

S'apropa Nadal i, amb per tant, creixen els anuncis de colònies (amb accent francès la majoria) i de joguines. Bé, és normal. Suposo que a tots ens fa gràcia rebre algun obsequi, ja sigui pel Tió o per Reis. Ens queixem del materialisme però, qui més qui menys, fa les seves despeses.

Ara bé. Tot té un límit. Una cosa és celebrar amb il·lusió els Reis amb els nens (o amb grans, que també hi tenim dret!) i una ben diferent, crear petits monstres maleducats que els importa un rave què demanaran (de fet, molts tenen de tot) tan sols saben que volen "moltes coses". Aquí és quan tot això em comença a empipar.

I, en aquesta onda està l'anunci de joguines més estúpid que he vist en la meva ja llarga vida. És de Toys'r us (per cert, mentre intentava escriure el nom aquest m'acabo d'adonar que té un significat: Toys are us: "Les joguines som nosaltres". Curiós) Bé, sigui com sigui, l'anunci és horrible. Aquí us el deixo:


Els nens demanen joguines a crits. Millor dit, les exigeixen, fins i tot amb megàfon. Quines joguines? ah, això no importa, només saben que en volen MÉS que el veí. Fastigós.

Per contra, tot i que no és un anunci per petits, ja que es tracta de vendre un iPhone i que et facis soci (o com es digui) de "Fusión, Movistar", aquest altre anunci em sembla deliciós. El petitó vol "una cosa"... el problema és entendre què és el que està demanant doncs encara no parla bé. El trobo molt divertit i el final... sorprenent :-)


Un altre dia us parlaré d'un altre anunci que no m'agrada gens... i és que, a vegades, crec que molts publicistes no s'adonen que les frases que posen no tenen sentit, o que poden resultar antipàtiques, absurdes...

20 comentaris:

  1. fa temps que per vendre tot s'hi val...i algun dia això haurà de començar a canviar

    ResponElimina
    Respostes
    1. Així ho espero, JOAN, perquè l'anunci aquest em posa d'un mal humor...

      Elimina
  2. És un anunci molt mal educat, el primer... Totalment d'acord. A més a més juga amb la il·lusió, d'una manera que l'espatlla del tot. És important comptar amb la il·lusió.

    I el segon molt divertit, :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. A més, que aquests de Toys'r us, si el que volen és presumir que a les seves botigues es pot trobar de tot, ho tindrien encara més fàcil si cada nen demanés una cosa ben original. Per exemple. Un nen dient "vull un cotxe de color negre i platejat, que es puguin obrir i tancar les portes, que dugui una sirena i que..." i així, cada un una cosa ben concreta, quelcom que es veiés que els fa il·lusió de veritat... llavors dir "Si existeix, segur que els Reis ho troben a Toys'r us"... i és la mateixa idea (que ells ho tenen tot) però centrant-ho en la il·lusió per unes joguines concretes i no en el fet d'acumular perquè sí... i menys encara comparant amb els altres "Jo més"... És horrible.

      L'altre em fa una gràcia el nen amb el seu amion! :-DD

      Elimina
  3. No l'havia vist aquest anunci, ho he fet ara i certament no m'ha agradat gens.
    Com diu la CARME, és una apologia de la mala educació. No anem gaire bé, si ensenyem als nens que tindran més joguines només perquè cridin més...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Torno per confirmar que, entrant amb el meu perfil, no surt la verificació de paraules. :-)

      Elimina
  4. Anuncis que apel·len als sentiments humans per vendre més. Que serà el proper, companyies d'assegurança amb anuncis que apel·len a la por per vendre assegurances? Anunci de apple que apel·la a que amb els seus productes ets mes cool que el veí? A la por de no comprar un dècim de loteria i que li toqui a tothom menys a tu? etc, etc ...

    El màrqueting sempre m'ha semblat un càncer així que igual per això a mi això m'agafa dessensibilitzat però vinga, que anuncis com aquest fan cada segon per la tele, l'única diferència és que en època de Nadal els fan per la canalla.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs, fets per la canalla, em resulten més fastigosos encara, Pons...

      Elimina
  5. Els anuncis donen per molta estona de conversa. Fa poc ja vaig parlar d'un en el que no vam estar d'acord, i hagués parlat d'altres, però no vull que el blog es converteixi en un blog de crítiques d'anuncis!

    El primer em sembla absurd, això no li treu ningú. Però dintre del que cap, els nens són una mica així, ho volen tot, i encara que aquests siguin molt repel·lents, fent memòria jo també demanava un munt de coses, i crec que no m'he convertit en un monstre, ara només em passa amb els llibres, però compro molt poques coses i sempre intento rebaixar la despesa tant com puc. Se li poden buscar tres peus al gat, però per mi són nens en campanya de Reis, bojos perquè saben que tindran molts regals. Absurd com a anunci, i un reclam publicitari pèssim, però no està tan lluny de la realitat.

    El segon és més entranyable i té un puntet graciós, la guerra bruta dels pares per demostrar que entenen millor el nen. Com a historieta està bé, però què redimonis tindrà a veure amb l'iPhone i Movistar? Misteris.

    Vinga, dóna'm més, que a mi els anuncis m'agraden més que la majoria de programes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi també m'agrada parlar d'anuncis hehehe... Estem fatal, eh? :-DD

      Oi que sí que resulten repel·lents aquests pobres nanos? Que no estigui lluny de la realitat no vol dir que ho haguem de potenciar (Ep!! que es poden fer igualment anuncis de joguines... i, si es vol, que els nens demanin moltes coses... però, com a mínim, que sàpiguen el que volen... que tinguin clares algunes coses, diria jo) :-P

      Doncs el que té a veure és que és un anunci de FUSIÓN de Movistar.. i el vol el nen és una "fusió" entre un amion i un amion :-DD

      Elimina
  6. Un verdader fàstic d'anunci. A mi el que m'agrada molt és aquest d'Ikea " La otra carta"
    https://www.youtube.com/watch?v=5egLxg_7mg0

    ResponElimina
  7. No tinc temps, només entro per dir que a mi m'agrada aquest
    a mi m'agrada aquest,https://www.youtube.com/watch?v=CP92dg6lNLA
    Demà miro el video dels nens-monstres

    ResponElimina
  8. Sobre els anuncis de colònies: n'han fet un, d'aquests que passen cada dia, i la mare (85 anys) des del sofà salta: "Això ja és Sodoma i Gomorra, una colònia que es diu Mecàgon Cony!" I efectivament, semblava que la veu en off digués exactametn això. Però no, només deia Calvin Klein...
    Una abraçada.

    ResponElimina
  9. estem creant monstres egoistes i egocèntrics....al poder ja li va bé ....que sols i soles estem els profes!

    ResponElimina
  10. Moltes Felicitats pel teu aniversari que tinguis un dia especial.
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, noies!!! Espero que vosaltres també paséssiu un bon dia amb "el vostre" "cumpleanyero" :-DDD

      Elimina
  11. Respostes
    1. Hahaha... doncs en faré més, a veure si em doctoro de veritat! :-)))

      Elimina

...i moltes gràcies per la visita!!