dimecres, 31 de desembre del 2014

Lectures 2014

Doncs va, sense més preliminars, senyores i senyors, anuncio que... he llegit més llibres que l'any passat! (M'acabo de sorprendre quan ho he vist, però és cert) Si algú no em creu, ho pot comprovar tot dirigint-se AQUÍ.

I ara anem a per la misèria d'enguany:

1.- Les aventures d’en Huckleberry Finn, de Mark Twain.
2.- En defensa propia, de Mary Higgins Clark.
3.- Contraban i altres narracions, de Josep Pla.
4.- El tercer hombre, de Graham Greene
5.- Caminaré sola, de Mary Higgins Clark
6.- Els millors contes de Pere Calders, de Pere Calders
7.- La volta al món en vuitanta dies, de Jules Verne
8.- No llores más, my lady, de Mary Higgins Clark
9.- La dama de blanco, de Wilkie Collins
10.- Bessones vestides de blau, de Mary Higgins Clark
11.- Los propios dioses, d’Isaac Assimov
12.- Records d’una altre vida, de Mary Higgins Clark
13.- Les claus de vidre, de Jaume Fuster
14.- Fils de vidre, de Marta Sempere
15.- Memòries d’un cirurgià, Moisès Broggi

NOTES i COMENTARIS:

- Títols en color vermell: Llibres escrits en català o traduïts a la llengua catalana.
- Títols en color blau: Llibres escrits en castellà o traduïts a la llengua castellana.
- Autors masculins en color verd.
- Autores femenines en color salmó.


21 comentaris:

  1. La tendència a l'alça és una bona notícia. :-)

    Veig que aquest ha estat l'any de Mary Higgins Clark, com saps jo també n'he llegit un d'aquesta autora. Coincidim enguany amb sis llibres (no et dic quins són que ja els saps :-D) i també he llegit els de Calders i d'Asimov.

    Et desitjo una bona entrada d'any i un millor 2015!! :-))

    ResponElimina
    Respostes
    1. El de la Mary que tu has llegit i jo no tinc me l'has de deixar, eh? :-)))

      Caram! sis coincidències! :-DDD

      UN 2015 FANTÀSTIC!!!

      Elimina
  2. Amb aquests mussols que tens a la llibreria, no m'estranya que llegeixis tant!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hehehehe me'ls va regalar la meva germana... oi que són moníssims? :-))

      Altres anys havia llegit molt més... és la crisi, que es fica per tot arreu :-DD

      Elimina
  3. Cinc dels quinze llibres són de la Mary Higgins Clark, ja pot estar contenta aquesta dona! Jo encara no m'he estrenat amb ella, serà possible. Bé, no coincidim en cap llibre, i no es pot dir precisament que llegeixis autors desconeguts, així que el 'raro' dec ser jo definitivament. Bon any nou i a seguir augmentant les lectures!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això, això, ja podria estar contenta i tenir un detallet amb mi! :-DD
      De tots els que he llegit (d'ella) tots estan força bé (si t'ho prens com anar a veure una pel·li... tots ells es podrien convertir en pel·lícules de polis, dolents, advocats... però sense buscar "alta literatura) excepte un que vaig trobar més fluixet: "No llores más, my lady"... està bé però vaig endevinar ràpidament l'assassí i suposo que tothom l'encerta doncs la pista clau la deixa anar tres o quatre vegades hahahaha... jo pensava ¡prou, no ho diguis més, ja... que ja ho hem captat!"... i se'm va fer llarg. Els altres tots força entretinguts... amb morts, segrestats i tal, però sense descripcions desagradables, ni sang i fetge...

      Molt bon any, XEXU!!! :-)))

      Elimina
  4. Jo en tinc una bona col·lecció de la Mary Higgins Clark.
    He fet l'error d'afegir a la meva llista de pendents els que vaig veient a les vostres llistes que m'interessent i encara no he llegit, i ara veig que els pendents estan augmentant perillosament!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tots els perills fossin com aquest! ;-) és un perill molt agradable... i ara, amb un espai tan maco com tens per a llibres, ja pot anar creixent la llista! :-))

      Elimina
  5. dona , quinze està molt bé , a més si van apujant , aquest any vinent com a mínim en llegiràs 16! coincidim en en fills de vidre i un tros del que esteu ressenyant ....
    molt bon any Assumpta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per cert, els FILS DE VIDRE no m'atreveixo a comentar-lo "com cal" perquè és poesia i jo no hi entenc, però sí que puc dir que em va resultar ben agradable de llegir. Vaig mirar de llegir-ne trossos en veu alta (com diuen que s'ha de fer) i el resultat em va agradar :-))

      Elimina
  6. Coincidim amb una autora la Mary Higgins Clark de qui aquest any he llegit dos llibres. M'agrada força aquesta dona ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, és una mena d'Agatha Christie una mica més moderna... tot i que, per edat, tampoc massa! El que passa és que Dame Agatha va començar a escriure als vint-i-pocs (i per això té llibres bastant antics) mentre que Sra. Higgins Clark ja ho va fer de més gran. De fet, va néixer l'any 27 i "es va fer escriptora" el 1975.
      Agatha va néixer l'any 1890, però el primer llibre el va escriure el 1920... :-))

      Elimina
  7. Aquest any si que m'heu fet agafar ganes de fer llistes.
    Molt bones propostes.
    Bon any, maca!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com més blogaires les fem, més idees tindrem per agafar! :-))
      Bon any, MARIA!! ;-)

      Elimina
  8. Ep! "Los propios dioses" és un dels meus llibres preferits de tots els temps, espero que t'hagi agradat! Bon any!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Siiiiiiii, em va agradar força! Feia temps que corria per casa com a part d'una col·lecció que sortia amb El Periódico i de la que he anat llegint obres soltes i totes estan molt bé :-)

      A mi m'agrada molt la Ciència Ficció, per tant el llibre em va agradar (ara bé, potser no diria que és un dels meus preferits de tots els temps) :-))

      Elimina
  9. Què tingueu molt bon Any!!...
    Quina bona companyia que ens fan els nostres bons amics "els llibres"!!!!
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, MONTSE!!
      És maco això que dius dels nostres "bons amics els llibres"... ens ajuden a passar bones estones!!
      Feliç 2015 per a vosaltres també! :-)
      Petons!!

      Elimina
  10. Jo també n'he llegit uns quants de la mary Higgins Vñark, tot i que fa temps que vaig deixar de fer-ho. Em sembla que l'última va ser Bessones vestides de Blau. Acabo de mirar al blog i en tinc un de posterior. també he llegit, fa molts anys, en Fuster i La Dama de blanc... tres no està malament.
    bon any i bones lectures

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si et sóc sincera, m'he aficionat a aquests llibres perquè tots surten a Debols!llo i a Labutxaca... hehehe... a més, és com veure una pel·li de policíes, detectius, jutjats... o sigui que em resulten molt entretinguts encara que segur que no els qualificarien d'alta literatura (en aquella eterna discussió blogaire) :-DD

      La Dama de Blanc em va agradar molt... els llibres del s.XIX anglesos m'entusiasmen. Ja en tinc un altre a la llista: "Orgullo y prejuicio" de la Jane Austen... que, malauradament, em vaig deixar a Barcelona aquestes festes... Entre el que em vaig deixar i el que he perdut!! Uff!

      Bon any!! :-))

      Elimina
  11. Misèria??????? Assumpta!!!!! què va! està molt bé!!!!!

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!