dimecres, 25 de febrer del 2009

Sergio Busquets


Dedico aquest article a XeXu un dels blogaires més culés que conec :-)

Sergio Busquets Burgos, nascut a Sabadell el 16 de juliol de 1988. Alçada 1,89. Any de debut amb el primer equip del Barça 2008. És, sens dubte, el jugador revelació d’aquesta temporada. Fins l’any passat jugava a tercera divisió i veure’l ara, amb una seguretat tan gran, és impressionant.




Jo sóc molt, molt futbolera, però no em sento capacitada per parlar “tècnicament” d’un jugador, així que utilitzaré les paraules de Johan Cruyff després de veure’l jugar el dia del seu debut i que es van publicar a “El Periódico”

"Técnicamente superior a Touré y Keita. Posicionalmente, apariencia de veterano. Con y sin balón. Con balón hizo fácil lo difícil: dar salida a uno o dos toques. Sin balón, otra lección: la de estar en el sitio justo para interceptar y recuperar corriendo lo justo. Y eso siendo joven e inexperto. Los mismos “pecados” que su técnico"



Sergio Busquets, és fill del que fa alguns anys va ser porter del Barça, Carles Busquets, un porter molt especial, sempre jugava amb els pantalons del xandall i quasi bé treia més pilotes amb els peus que amb les mans. D’ell ha heretat en Sergio el seu barcelonisme i és ell també qui li recorda que ha de ser humil, lluitar, no pensar que té res aconseguit, que tot just ha començat a caminar :-)

Pare i fill junts.

Endavant, Sergio! Sé que ens donaràs moltes alegries!!

25 comentaris:

  1. Traducción al castellano

    "Sergio Busquets"

    Dedico este artículo a XeXu, uno de los blogueros más barcelonistas que conozco :-)

    Sergio Busquets Burgos, nacido en Sabadell (Barcelona) el 16 de julio de 1988. Altura 1,89. Año de debut con el primer equipo del Barça 2008. Es, sin duda, el jugador revelación de esta temporada. Hasta el año pasado jugaba en tercera división y verle ahora, con esta seguridad tan grande és impresionante.

    Aunque yo soy muy, muy futbolera, no me siento capacitada para hablar “técnicamente” de un jugador, así que utilizaré las palabras que Johan Cruyff escribió en “El Periódico de Catalunya” tras verle jugar el día de su debut:

    "Técnicamente superior a Touré y Keita. Posicionalmente, apariencia de veterano. Con y sin balón. Con balón hizo fácil lo difícil: dar salida a uno o dos toques. Sin balón, otra lección: la de estar en el sitio justo para interceptar y recuperar corriendo lo justo. Y eso siendo joven e inexperto. Los mismos “pecados” que su técnico"

    Sergio Busquets es hijo del que hace algunos años fue portero del Barça, Carles Busquets, un guardameta muy especial, siempre jugaba con los pantalones del chandal y casi sacaba más balones con los pies que con las manos. De él ha heredado Sergio su barcelonismo y és él también quien le recuerda que debe ser humilde, luchar, no creer que tiene ya algo conseguido, que tan sólo ha empezado a caminar...

    ¡Adelante, Sergio! ¡Sé que nos darás muchas alegrías!

    ResponElimina
  2. Això esperem tots! Gràcies Assumpta per la dedicatòria, i això que avui no era el millor dia, però el xaval està demostrant moltes coses a la seva primera temporada, per començar, que juga com un veterà, cosa que no és gens fàcil, sembla que sempre hagi jugat al primer equip! Però en Pep el coneixia bé, i s'entén que l'hagi promocionat de seguida, si continua així em sembla que tenim Busquets per temps.

    ResponElimina
  3. XEXU La dedicatòria te la mereixes :-)
    Les fotos i el text d'en Cruyff ja ho tenia guardat de fa dies... ara he hagut de buscar la resta.
    I avui no és pas mal dia... hem tret un resultat molt bo per seguir endavant en Champions :-))
    Espero que t'hagi agradat :-))
    Abraçades!!!

    ResponElimina
  4. No entiendo de ningún deporte pero me gusta oír de todo,el de la Morena entrevistaba esta noche a Eto´o,hablaban sobre algunos miedos sobre el Barça y lo mal que jugó el Atlético de Madrid,yo espero y deseo que este año la Liga sea para el Barça.
    Un abrazo

    ResponElimina
  5. Jo no hi confiava massa, creia que era una aposta negada, però cada dia demostra que s'hi pot comptar, ahir no va tenir el dia però... no puc evitar pensar en son pare i els pantalons llargs! jeje

    ResponElimina
  6. Avui no dic massa cosa perquè no soc massa aficionada al futbol. De vegades miro els partits, y sempre m'agrada que guanyi el Barça, però el que més valoro en els partits és que hi hagi bon joc, que juguin net sense fer-se mal i aleshores et puc dir, que fins i tot disfruto, però no passo d'aquí.O sigui que he llegit els vostres canvis d'impressió en els comentaris, m'has informat molt bé sobre el Sergio Busquets i mira per ón ja en sé una mica més del Barça...Gràcies.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  7. No em sorpren, que despres de un partit del Barça hi hagi un comentari al teu blog ja es una rutina.

    El teu blog sera un referent de relats, pero tambe de comentaris de partits.

    Per a quan la actualitzacio del jersei??

    ResponElimina
  8. La foto del Busi para no té desperdici!! Gran jugador, kinki entre els kinkis, però esperem que no es vegi truncada la seva trajectòria per tenir un mal cap!

    ResponElimina
  9. Hi estic totalment d'acord amb les paraules de Cruyff (i amb les teves, és clar) :-)
    És un noi que sorpren en quant a habilitat i domini de pilota. Una sort tenir-lo a l'equip. Del pare... També era un bon fenomen amb les mans, fins i tot aturant planxes :-)

    ResponElimina
  10. Hola Assumpta!
    Sembla que tindrà un gran futur. Actualment és un bon complement per l´equip.
    Salutacions
    sílvia

    ResponElimina
  11. Ahir el Sergio no va està massa fi. Però està clar que és un gran jugador i que pot ajudar molt al Barça en el futur.

    A més, rep més faltes que ningú, per la seva forma de jugar tot i ser molt alt.

    Adéu!

    ResponElimina
  12. no sé perquè però era d'esperar aquest post!!...

    je, je... jo tp hi entenc tècnicament, per mi el futbol és més sentiment que tècnica, tàctica... (i sobretot perquè de petita era de les poques coses que podia compartir amb el pare, els diumenges al camp)

    No recordava els pantalons llargs del pare!!!! jo recordo la imitació del Força Barça.

    Si li han donat la oportunitat i continuitat deu ser perquè es fa valdre, el nano!!!!

    ResponElimina
  13. TERE Gràcies, guapa!!! :-)) Així m'agrada! Et tinc a la llista de les que donen suport al Barça (o sigui, a la llista dels bons jeje) Tan de bo que així sigui i guanyem! :-))
    Petons!!!


    KRAPUMKA En té tot l'esperit!! :-))
    Petons!!!


    CESC A mi em passava com a tu... Quan vaig saber que "Busquets era fill d'en Busi" vaig pensar que li donaven una oportunitat per ser fill de qui era però que no arribaria a descar... i mare meva!!! :-))
    Tu havies de ser molt jovenet eh quan en Busi amb els seus pantalons llargs? :-))
    Abraçades!!!


    MONTSE Doncs si vols que guanyi el Barça ja fas el més important jejeje.
    A mi tampoc m'agrada que juguin brut i, a més, és que no ens convé. Els equips que fan bon futbol (com el Barça) només els poden parar a base de faltes i faltes i joc brut... així que solen ser als qui els hi toca el rebre... Què hi farem :-))
    Tu segueix animant que segur que ens portaras sort!! :-))
    Petons!!!


    VERO jejeej aquest ja el tenia sol·licitat per en XeXu des del dia que vaig fer el d'Alves i mira, com ahir -tot i no guanyar- varem treure un bon resultat, doncs vaig pensar a posar-lo :-))
    Em fa molta il·lusió quan em dius això dels relats :-))
    Petons!!!


    JORDI Jejeje ets pessimista de mena :-))
    No has de patir tant, home!! Ja estas pensant en si es pot trencar la seva trajectoria...
    Va, vinga, una abraçada i sigues més optimista!!!


    SERGI M. ROVIRA Ostres si!! Aquelles mans cremades que va dir que s'ho havia fet aturant una planxa... no sé si la gent s'ho va acabar de creure. Crec que corria la versió de que havia estat amb una moto... No sé.
    Mira que si era una planxa de veritat i la gent desconfiant... ai!! :-))
    Abraçades!!!


    SÍLVIA Esperem que si... crec que el noi sent els colors i això ja és molt :-))
    Petons!!!


    ALBERT Això que dius és una de les coses que més crida l'atenció, oi? La gran quantitat de faltes que arriba a rebre i, clar, son faltes a favor del Barça... no el poden aturar d'altre manera... però clar, esperem que no ens el lesionin!!
    Abraçades!!!


    RITS Jejejeej que tu ho vas llegir "en directe" al blog d'en Cesc jeje... La veritat és que ho varem passar molt divertit!! Però em vaig convèncer que quan sigui rica m'he de comprar un portàtil :-))
    A mi també m'encantava compartir les tardes de futbol amb el pare :-))
    Petons!!!

    ResponElimina
  14. ...et veig fent ràdio amb en Puyal!!!

    ...tens mèrits més que provats!!!

    ResponElimina
  15. Quan he llegit el títol del post, jo que sóc poc futbolera, pensava que no sabria què dir... però només començar a llegir, ja he somrigut, pq sé que tu de vegades et fixes en diferents persones que han coincidit en la data de naixement, tot i que en diferents anys, doncs en Sergi i jo hem nascut tots dos el 16 de juliol! I mira, m'ha fet gràcia :-)

    ResponElimina
  16. Jo també sóc dels que recorda son pare per les imitacions del Força Barça i les famoses "Busi solutions".

    ResponElimina
  17. Déu t'escolti. I totes les musses de l'Olimp. I totes les deidats menors...perquè ahir, ahir...més val no parlar d'ahir, em vaig menjar totes les ungles, coi...sort de les estones a cal Cesc...jejejeje

    ResponElimina
  18. ALEX. M'encantaria!!! :-))
    Si el coneixes, li podries parlar de mi!! jejeje
    Gràcies per les teves paraules sempre tan maques :-)
    Abraçades!!!


    BRUIXOLETA Jejeje m'encanta!! :-)) per això tu també ets genial com ell!!! :-))
    Tens raó que em fa gràcia això de les coincidències en dates de naixement! Em fa gràcia que ho recordis :-))
    (El 30 de març hem de felicitar al meu marit... a Vincent van Gogh... i a la Bajoqueta!! jeje)
    Petons!!!


    P-CFACSBC2V Jajajaja què joves que sou!! :-))
    Era divertit allò de les Busi Solutions jajaja... ximpleries, però feien riure.
    Jo encara recordo cançons del "Força Barça"!! (d'aquelles versions que feien) :-)
    Abraçades!!!


    ZEL Ho varem passar bé ahir a cal Cesc, eh? jejeje
    Tinguem confiança en aquest nano i tots aquests joves que van sortint del planter blaugrana :-))
    Petons!!!

    ResponElimina
  19. Felicitaciones a tan buen jugador y a su admiradora número uno!!! Besos tía Elsa.

    ResponElimina
  20. M'agrada es seu joc!Crec que amb en Guardiola sa cantera i sortirà guanyant!! I tots guanyarem!!
    Salut!

    ResponElimina
  21. sent fill del millor porter de l'historia del club que volieu???

    ResponElimina
  22. no soc gens cruyfista però, en aquest cas, li dono tota la raó. em sembla un jugador inmens amb el caràcter d'un veterà i, crec, amb més talent que keita o toure.
    a més, aquest toc d'humilitat i treball, em fa pensar que no s'esguerrerà gens ni mica.
    un crack!!!!

    ResponElimina
  23. TÍA ELSA Muchísimas gracias!! :-)) Esperemos verle triunfar jeje
    Besos!!!


    CONSUELO Sí, en Guardiola coneix bé els joves que pujen doncs ell mateix els ha entrenat i això, com tu dius, és una gran sort!! :-))
    Petons!!!


    DDRIVER He vist el teu article de Lyo!! ostreeeees!! hahaha tant de bo per molts anys puguis segur fent aquests viatges, senyal que el Barça seguirà bé i que tu ho podràs gaudir i nosaltres llegint-ho :-))
    Abraçades!!!


    ÒSCAR Ostresssss!! m'has fet pensar amb mon pare!! :-)) A ell li agradava Cruyff jugador, però ja com a entrenador li trobava "coses" que no li agradaven i ja després, els darrers anys... no li agradava gens. Deia que tenia massa influència i tal (i, de fet, la té)
    Jo he de dir que a mi m'agrada molt Touré... el tinc al cor ♥ :-) el seu final de temporada passada, jugant infiltrat, esperant al final per a operar-se, em va demostrar que és un jugador que ho dóna tot :-)
    Ara bé, en Sergio el veig boníssim... aquesta facilitat que té per "atraure" les faltes dels contraris i provocar jugades de perill a favor nostre m'encanta :-)
    Abraçades!!!

    ResponElimina
  24. També crec que aquest nano te bona fusta, de moment (ahir potser no), promet força, el temps ho dirà.
    Ara bé, el que sí tinc molt clar és que serà molt millor que son pare. Mai hem patit tant amb un porter com en Busquets (em treia de pullaguera !).
    Endavant Sergio !
    ;)

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!