dissabte, 16 de gener de 2010

Quina protecció dóna Sanitas?


Un dels comentaris al meu post anterior era de Mafalda, bloguera que és mare d’una nena petita. En el seu escrit em demanava si em podia fer ressò d’un post que ha fet en el que explica una mala experiència que està passant amb l’asseguradora Sanitas.

Com ella m’inspira confiança, el que faig és copiar el post tal qual l’ha posat al seu blog.

Aquesta és la denúncia que vol fer la Mafalda:

Tinc una filla de poc més de dos mesos i mig.

Dilluns al vespre va pujar-li la febre i dimarts al matí, en veure que no li remetia amb medicació, vam dur-la al metge.
Vàrem anar a Urgències d'una de les Clíniques que ens cobreix la mútua (tant la nena com jo som de Sanitas). Allà, la pediatra va decidir -després d'explorar-la i fer-li analítiques- que calia ingressar. Desconeixien l'origen de la infecció i volien tenir-la en observació i tractament a la clínica, donada la seva curta edat.

Hem estat ingressats allà des d'aleshores i la nena sembla que respon bé al tractament (uns antibiòtics d'ampli espectre que li subministren per la via que porta al bracet).

Imagineu-vos la nostra sorpresa i decepció quan aquest matí de divendres ens comuniquen, des de l'administració de l'hospital, que la mútua es nega a pagar més l'estada de la nena a la clínica. Al·leguen que només cobreixen casos d'urgència i que aquesta no pot superar el període de 3 dies d'hospitalització. Hem parlat amb tots i cadascun dels comercials i supervisors que ens han agafat el telèfon i només un ha sabut donar-nos-en el motiu: un suposat període de carència que té la criatura.

He revisat la lletra grossa i petita de la meva pòlissa i hi queda ben clar que, en cas de provenir d'una altra mútua- com és el meu cas- s'anul·len les carències. A més, tot i que no fos així, com pot tenir antiguitat de més d'un any una criatura de només dos mesos i mig? En quin país de mones vivim en què es nega la hospitalització a un infant?

La nena, evidentment, seguirà a la Clínica, i s'hi estarà fins que els metges ho considerin pertinent. Però, per desgràcia, tindrà uns pares que, a banda d'estar preocupats per ella, ho estan per haver de pagar una factura que no té raó de ser.


-------------------------------

Editat el 18 de gener a les 23.25 del vespre:

Estic contenta de poder dir que tot ha acabat bé, la nena és a casa i la Mafalda ens deixa aquest comentari:

" mafalda ha dit...
Assumpta, em fa molta il·lusió comunicar-te que, després d'enviar aquest matí una reclamació a les "més altes esferes" de Sanitas, ens ha trucat el comercial per dir-nos que la mútua cobrirà tota l'estada de la nena a la Clínica..."

29 comentaris:

  1. Hola Assumpta!
    Sóc de la S.S. així que no sé... En tot cas fa bé de protestar.
    salutacions
    sílvia

    ResponElimina
  2. les asseguradores en general, i en concret les anomenades de salut tenen uns pebrots! i perdó per la col.loquial expressió! i a sobre resulta que les pagues...perquè en donin un servei...

    ResponElimina
  3. Jo recomanaria que enviés una carta als diaris i veurà com ràpidament es sol.luciona el cas...

    ResponElimina
  4. Sí, jo crec que s'ha de protestar... ells sempre miren de NO pagar.

    ELVIRA, jo també sóc bastant donada a fer cartes als diaris. Ara mateix li posaré al seu blog, a veure si ho llegeix aviat. Tot i que suposo que deuen ser a la clínica, però en algun moment ho veuran :-)

    ResponElimina
  5. Les mútues asseguradores són una trampa, comencem a assemblar-nos als Estats Units. No hi ha res que et cobreixin de manera sencera. En tot el que et fan hi ha algun moment en que has de pagar. La pregunta és quan començaràs a pagar, potser és quan ja no hi ha més remei i per força et cal abonar per pagar alguna cosa que ja han començat. Lamentable. I si no tens diners per pagar, què? Els preus no són precisament barats. Per això em fa por cada cop que m'he de visitar, no sé per on em sortiran. Però tampoc sóc de Sanitas. Espero que tot es solucioni aviat i la nena torni a casa sana i estàlvia. Això és el més important, però que t'estiguin estafant no és gens divertit.

    ResponElimina
  6. Com diu l'Elvira, la denúncia pública molts cops sorgeix efecte; bona idea enviar una carta als mitjans.
    Per suposat, també seguir parlant amb Sanitas perque compleixi el que ja ha de complir.

    Pel que fa a les mútues, jo en sóc d'una (DKV, que per cert és alemanya, però quan me'n vaig fer, fa molts anys, no ho sabia) que fins ara m'ha funcionat de meravella. Em vaig operar d'una hèrnia a l'estómac, fa uns anys, i no vaig pagar ni un cèntim en cap moment (a banda de la quota trimestral, naturalment). Periòdicament em faig visites i, com dic, a dia d'avui no tinc queixa.

    Ànims a aquesta noia i la seva família, i com dic, que no se n'estigui de pressionar l'empresa perque actuï com ho ha de fer!

    I que es millori aviat la seva nena.

    ResponElimina
  7. Les mútues, i el bestial reguitzell de clàusules i contraclaúsules, és un dels temes més molests que conec.

    Nosaltres som de Sanitas i, fins ara, el servei ha estat molt bo. Han vingut, per exemple, a visitar el nen fins al Maresme l'estiu passat i a las quinientes de la matinada.

    La conya de tot plegat és que, penso, en totes acaba passant el mateix. A l'altra que hi vaig estar un molt bona temporada (Labor Medica) tot era fantàstic fins que va deixar-ho de ser.

    ResponElimina
  8. Jo també "gaudeixo" només de la Seguretat Social per tant no puc opinar amb coneixement de causa.
    De totes maneres no m'estranya gaire el cas, les assegurances en general funcionen molt bé mentre es qüestió de que els usuaris paguem la quota i prou, en canvi tot es torna més complicat quan volem fer servir el que hem estat pagant.

    ResponElimina
  9. Per sort estem en un pais amb un sistema sanitari públic que no nega l'hospitalització a ningú. La medicina privada és una altra cosa. Quan el negoci entra en temes de salut, aquesta surt, a vegades mal parada, perque els diners no tenen, moltes vegades, escrúpols de cap mena.

    ResponElimina
  10. Ja fa més d'un any que ens varem esborrar de la mútua metge que teniem tota la família, ens varem adonar que allò només era un negoci per ells, si anaves d'urgència et tocava un metge immigrant que ni tan sols entenia la teva llengua, si trobaves un metge de confiança, sempre estava ocupat. Ara actualment hem trobat un metge de confiança a la seguretat social i ens va perfecte. Si un dia ho necessitem anirem on sigui pagant, doncs amb els dos-cents euros que estalviem cada més de mútua donarà per molt, apart de que si tens una malaltia greu ens acaben portant al hospital del seguro.

    ResponElimina
  11. No res, tots una colla de lladres. No sóc de cap ni penso ser-ho, de moment. Anirem tirant de SS.

    ResponElimina
  12. La veritat és que és molt trist, però en temps de crisis, les empreses s'afagen on facil falta per no pagar.

    ResponElimina
  13. això mateix està passant amb persones grans, després de pagar tota la vida una mútua, ara que són vells i que comencen a estar malalts o els pugen moltíssim les quotes o els fan fora.

    ResponElimina
  14. És un vergonya! Sí que és bona idea això de la carta als diaris.

    ResponElimina
  15. Moltes gràcies per tots els vostres comentaris i suport per la nena de la Mafalda.
    Justament el meu anterior post era per mostrar un pitet que jo havia fet per una xiqueta així de petitona i sap molt de greu pensar que una asseguradora, tractant de pagar el menys possible, pugui deixar sense protecció a una criatura així... o, com diu en Jordi Casanovas, a les persones grans que, després de pagar durant molt de temps, quan comencen a necessitar més dels serveis mèdics, veuen com els hi van posant traves.

    ResponElimina
  16. Jo crec que la sanidat te que ser un servei i no un negoci i trobo molt malament que hagui gent que pugui fer negoci amb la salud dels demes.

    ResponElimina
  17. Moltes, moltíssimes gràcies, Assumpta, per haver-te fet ressò de la meva situació.

    Gràcies a Déu, avui la Maria ha rebut l'alta i ja es troba a casa amb nosaltres i la gent que se la estima. Les altes dosis d'antibiòtic que li han donat han fet efecte i està prou recuperada per tornar a casa.

    La mútua segueix negant-se a pagar l'hospitalització a partir del 3r dia. Només sota la amenaça de publicar una carta als diaris de més ressò -com alguns em recomaneu- han "accedit a reprendre les converses" dilluns al matí (!?)

    Us seguiré informant de tot plegat.

    De nou, moltes gràcies!

    Mafalda

    ResponElimina
  18. PD: QUan vaig publicar el post, divendres a la nit, arrossegava l'enfadada i l'esgotament lògics dels dies a l'hospital. Això va dur-me a equivocar-me de dates: va ingressar dimecres al matí -i no dimarts, com originalment publicava al post. O sigui, que la trifulga amb Sanitas és per a què cobreixin 1/2 dia d'hospitalització de la criatura (de divendres a mitjanit a dissabte al migdia). Penòs!

    ResponElimina
  19. Què impresentables! Suposo que el proper pas que fàrà al Mafalda serà abandoanr aquesta mútua.

    ResponElimina
  20. espero que la nena estigui ja molt millor.
    Que es facin pesats i reclamin, segur que ho acabaran aconseguint, però com costa de vegades que es faci justícia!
    Les mútues tenen les seves coses bones i les seves dolentes, entre elles que són un negoci i tothom intenta sucar-hi pa. De moment, a casa no ens podem queixar. La mare porta una pròtesi de genoll que no ens va cobrir tota la despesa, però d'això ja fa cinc anys. A la SS li van dir que primer s'havia d'esperar a tenir 60 anys (els va complir l'any passat) i llavors entraria en llista d'espera de 3 anys, per tant ara encara no la tindria, i ni podria caminar ni fer res.

    ResponElimina
  21. Eeeeei!! Quina alegria que la nena ja sigui a casa!! Això és el més important de tot!! :-)))

    Bé, així veig que, davant les pressions, accepten "reprendre les negociacions"... Quina gent!! Ells intenten no pagar, però si els apretes una mica al final hauran de fer-ho!

    Tal com ho dius a mi em fa tota la impressió que ho aconseguireu!!

    Una gran abraçada!!

    ResponElimina
  22. Una carta als diaris els hauria de fer reflexionar. Què bé que la nena ja està a casa!

    ResponElimina
  23. una injustícia!
    cartes als diaris, cartes als diaris, que la mala propaganda no els hi agrada. I als programes de ràdio, i a tot on es pugui denunciar!

    ResponElimina
  24. És normal que les asseguradores vetllin pels seus interessos i sovint la lletra petita els acaba donant al raó. Però cal protestar i recórrer fins el final. Ànims.

    Adéu!

    ResponElimina
  25. En general les assegurances tendeixen a posar-te pegues quan hi ha qualsevol cosa. Les de salut són les que et dolen més, perquè no en tens prou en la situació que vius comper preocupar-te de discutir amb la mutua.
    Sort que la Marina, ja és a casa!

    ResponElimina
  26. Tal i com ja em vas fer saber, Gràcies! veig que la Maria ja és a casa seva. Esperem que la conversa que tinguin avui doni bons fruits!!!.

    Fa anys em vaig esborrar d'una mútua, eren molts diners pel servei que en realitat oferien.
    Sort!
    ;)

    ResponElimina
  27. Assumpta, em fa molta il·lusió comunicar-te que, després d'enviar aquest matí una reclamació a les "més altes esferes" de Sanitas, ens ha trucat el comercial per dir-nos que la mútua cobrirà tota l'estada de la nena a la Clínica.

    No sé com agraïr-vos a tots plegats les paraules de suport i a tu, Assumpta, el gest de solidaritat amb mi publicant-me el post. MOLTES, MOLTES GRÀCIES!

    ResponElimina
  28. Gràcies a tots pels vostres comentaris :-)

    I a tu, Mafalda, potser sóc jo qui t'ha d'agrair una mostra de confiança tan gran, que vinguessis al meu blog a dir-me si podia publicar una cosa que et preocupava tant, doncs... mira, m'emociona :-))

    M'alegra moltíssim que hagi acabat tot bé: que la nena sigui a caseta i la companyia es faci càrrec com ha de ser :-)

    Ara editaré de nou el post afegint el resultat final, perquè crec que és de justícia :-)

    Molts petons!!!

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!