dissabte, 28 de juny del 2014

Us presento l'Alexis

Alexis, guapíssim, saluda:



Oi que és maco? Va arribar a casa meva "gràcies" a devolució de la renda (o sigui, quan Hacienda ens va tornar els calers que havíem pagat de més i que amablement els hi havíem deixat sense interessos) i també -tot s'ha de dir- gràcies a un veí informàtic que té una botiga i que ens va fer molt bon tracte, encarregant-se que no es perdés ni un sol document ni una sola foto de l'ordinador anterior que tenia la "placa" (crec que va dir la "placa" però no ho juraria pas) literalment fosa. 

Com el disc dur de l'ordinador antic era semi-nou (l'havíem canviat feia tan sols un any) el va instal·lar també "dins" la caixa. O sigui que aquest ordinador té dos discs durs. Encara m'ha d'explicar com anar d'un a l'altre que jo no tinc ni idea. Per no saber, no sé pas què és tot això:


Però ja ho aniré aprenent. També he estrenat teclat, que estava una mica vellet i tenia la tecla de l'€ gairebé esborrada, cosa que no es pot permetre ;-) i conservo la pantalla que, tot i que no és panoràmica, va la mar de bé, el ratolí i la impressora que funciona perfectament... I... també he comprat cartutxos per la impressoraaaaaaa!! Iupiiiiiii!! Després de quatre mesos des de que es va acabar literalment la darrera gota de tinta, ja puc tornar a imprimir.

No us penseu que la Minnie està trista! Què va! Ella està tranquil·la tornant al seu ritme relaxat de sempre. Sap que si vull mirar la tele i fer quelcom amb l'ordinador al mateix temps (comentar un partit de futbol, o enviar tuits en algun programa que es parli de política...) la necessito a ella; igualment, si vull fer alguna cosa fora de casa, és ella qui ve amb mi... i que espero que estigui molts, molts anys amb mi (i amb el ritme que havia dut el darrer mes, pobrissona, ja em feia patir)

Per què el nou ordinador es diu ALEXIS? Doncs és un homenatge al gran capità de la selecció xilena, que fa uns dies em va donar una gran alegria, clar!! ;-)

27 comentaris:

  1. molt maco l'Alexis! si tens dos discs durs millor que tenir-ne un , en principi pots emmagatzemar més dades, o fins i tot fer servir un dels discs com a còpia de l'altre, en cas de fallida no tindries cap problema per rescatar.ho tot , millor que consultis un informàtic, jo em sé una mica però no gaire
    felicitats per l'Alexis! i fas ben fet de mencionar la Minnie així no es sentirà gelosa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Diu l'ALEXIS que moltes gràcies per dir-li "maco" (li feia una mica de vergonya aquest post) ;-) i, en teoria, li he de preguntar al meu veí, però ja li preguntaré a l'hivern :-DDD
      (A l'estiu tot em fa mandra!)
      La Minnie està feliç de la vida... va a la seva (crec que té un blog i tot, però ella sabrà hehehe)

      Elimina
  2. Benvingut, Alexis... Ara seràs com de la família, et tocarà treballar de valent, però jo ja sé que als ordinadors això no us fa pas por... Ens veurem ben aviat.

    Assumpta, m'has fet rumiar que ni el meu ordinador ni el meu iPad tenen nom... Tu que hi tens tanta traça... No podries ajudar-me a triar un nom per a cadascun d'ells? Segur que estarien contents. I ja posats, potser el mòbil se sentiria marginat ... Va un nom pel mòbil també!

    :DDDD

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'ALEXIS et saluda, CARME, i diu que està a punt pel que calgui... ;-)))

      Uiiii, em fa gràcia aquesta idea... Bé et faig una proposta i tu la pots acceptar o no, clar:

      ORDINADOR: Es podria dir Dídac, com el personatge del Mecanoscrit, en homenatge al teu escriptor preferit ;-)

      IPAD: És UNA IPad, i es diu Laia, nom molt català i de la segona patrona de Barcelona, curtet i bonic.

      MÒBIL: És el que tinc més clar... s'ha de dir Max... Donat que segur que és un SmartPhone i en homenatge al Maxwell SMART, un dels meus personatges preferits de la tele. Max és un nom curtet i pràctic per a un mòbil.

      Ja em diràs si te'n quedes algun :-DDDD

      Elimina
    2. Doncs, de moment em quedo amb el Max ves a saber perquè és el que he tingut més clar.

      El meu personatge preferit, del meu autor preferit ès diu Oriol, però posar-li a l'ordinador el nom del meu fill... No em fa gaire gràcia... He, he, he... Però potser prefereixo Dani a Dídac, ja et pots iimaginar que és un altre personatge, dels més importants, un personatge múltiple. De fet el personatge es dou Daniel Bastida, però al meu ordinador li diré el diminutiu, o Dani o Niel. Ja ceus que m'has donat la bona pista...

      Laia, també em sembla prou bé... ;) gràcies!

      Elimina
    3. La meva iPad, la Laia s'enfada amb mi i diu que la faig quedar molt malament quan escric amb ella (que és molt sovint) perquè faig molts errors de teclejat. Posar els accents deixant premuda la lletra i desviant cap a la dreta o cap a l'esquerra se,m dóna malament... I posar els apòstrofs i les comes amb la mateixa tecla també. Però la Laia diu que aviat farà un any que la utilitzo i que ja m'hi podria haver acostumat. Amb aquestes bronques que em clava si no m'espavilo, no sé pas on anirem a parar.

      - Què, Laia? Una mica millor?
      - pseeee
      - rectifico... Ina mica millor per una mica millor? Ara?
      - encara et falta rectificar un apòstrof...
      - bufff! Exigent, la Laia!!!
      - hauries d'escriure: és exigent, la Laia... I sí en sóc, però és que ja no puc més... Ja se m'ha acabat la paciència...
      - d'acord, Laia, ja m'hi fixaré més...

      Elimina
    4. Li he explicat a en JOSEP LLUÍS tot això i també li ha fet molta gràcia MAX! ;-))

      D'acord, l'ordinador DANI o NIEL queda força bé... M'agrada!! ;-)))

      I la iPad, ui, ja veig que té un caràcter fort (és nota que és noia! hehehe)... LAIA, dona, (o sigui iPad) no siguis tan dura amb la CARME... Ella fa el que pot però, encara que a tu no t'ho sembli, alguna de les teves tecles és una mica estranya per a nosaltres, els humans... però, ni que s'equivoqués a cada paraula, ella està molt orgullosa i satisfeta amb tu, eh? No t'hi enfadis tant que la posaràs trista. D'acord? ;-))

      Elimina
  3. ja cal que es posi bé les piles l'Alexis, que segur que el faràs pencar sense parar ;D
    Benvingut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. El pobret ja ha començat a veure el ritme que porta aquí, però com és jovenet, és com un cadellet, ja li agrada estar actiu ;-)))

      Elimina
  4. Se'l veu ben maco aquest Alexis, segur que et farà molt bon servei. :-)))

    PS: Allò de la foto petita és un lector de targetes de memòria. Serveix per passar les fotos directament de la targeta de la càmera a dins l'ordinador sense connectar cap cable, per exemple.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que és guapo, sí (ai, amor de mare hehehe) És una mica més petit que el que tenia abans, poca cosa, però es nota. I no fa GENS de soroll!! ;-))

      Ah! Genial! Va molt bé saber això. Sabia que el de la meva germana ho tenia, però no ho he provat mai. Ho hauré de provar (espero encertar quin és!) :-DD

      Elimina
  5. Respostes
    1. No hi ha perill ;-) Tinc un bon antivirus -recomanació d'en MAC- l'AVAST (gratuït!) però és que, a més, només entro a pàgines sense perill... Brodats, bijuteria... hehehe

      Elimina
  6. Tens raó, Assumpta, és guapissim!
    Entre tots dos segur que ens fareu passar molt bones estones.
    Benvingut, Alexis!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eeeeei, què ets maca!!
      Digues gràcies, ALEXIS!
      - Gràcies, senyora GLÒRIA! ;-)))

      Elimina
  7. Nenaaa, que bé. M'encanta que tinguis l' Alexis a casa. Uff quants posts que fareu junts. Com la Carme, em meu ordinador tampoc té nom, però no tots els aparells n'han de tenir ,oi? N'hi ha alguns que et surt de natural posar-los-hi nom i d'altres no. A casa el TomTom es diu Maria i ara fa poc m'han regalat un telefon nou i a les poques hores ja tenia nom: és diu Kiwi... No ho sé hi hauré de pensar un mica més.
    En resum, benvingut Alexis, felicitats Assumpta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hehehehe KIWI, m'encanta per un telèfon!
      La culpa de posar noms als ordinadors és d'en XEXU, que sempre els hi posa...
      De fet, jo feia com tu.. alguns sí, alguns no, tal com venia. Per exemple, la MINNIE va sortir sol de posar-li nom perquè era tan petitona i bonica que li anava bé. Però després de saber que en XEXU posava nom a "tot ordinador vivent", jo -que m'apunto a totes aquestes coses- vaig decidir que també ho havia de fer ;-)))

      Elimina
  8. Benvingut Alexis!!!! Ara ja tindrem l'Assupta en ple rendiment :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, BRUIXETA, guapa!!
      He de començar a agafar un bon ritme estiuenc (fa un parell d'anys vàrem fer una mena de competició amb la CARME... i vaig ser capaç de fer un post DIARI durant l'estiu, però allò va ser "extra"! ;-))

      Elimina
  9. veig que té rodes, que es molt mou?

    ResponElimina
    Respostes
    1. És petit... mou les cametes i els bracets... mentre fa ggggo... ggggu...ppooo (Jo crec que vol dir PONS, però encara no li surt)

      Té com una petita base amb rodetes, exactament així perquè a mi no m'agrada que estigui directament sobre el terra, pobre i així es pot moure per escombrar i tal ;-))

      Elimina
  10. M'has fet pensar que potser el meu estimat portàtil es va morir de tristesa per no tenir un nom ...
    Hauré d'inventar-me'n un pel nou, abans que agafi una depressió ;)

    Ets a bona casa, Alexis!! Segur que ens donaràs bons moments. Llarga vida!!

    Aferradetes i molt bon dia :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nooooooooo, no crec que es morís de tristesa, pobret... Això sí, si vols que el nou estigui ben content li has de posar un nom ben bonic, ja pots començar a anar pensant que segur que en treus algun de ben original ;-)))

      Elimina
  11. Alexis? Mareta de déu, li acabes de marcar la vida per sempre. Espero que no rellisqui massa, o ensopegui amb els seus propis cables. Segur que serà un lluitador, però si després es fa un embolic entre els discs durs o els diferents perifèrics, ja m'explicaràs tu de què li serveix la lluita. Bé, esperem que et doni bons resultats, almenys deixarà descansar la Minnie i et permetrà recuperar el ritme a tu. Espero que feu un bon equip plegats.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hehehehe... home, de moment jo li he posat una base amb rodetes... espero que això no el faci relliscar... "ensopegar amb els seus propis cables"!!... Ostres, acabo de posar un comentari patètic al teu blog i ara, rellegint el teu comentari -que ja el vaig llegir quan el vas posar, clar- m'has fet riure... Si és que sóc com un angelet. Estic tristona i em fan una gràcia i ja ric :-))

      Ahir vespre la Minnie va pencar durant l'entrevista a l'Homs a TV3... vaig enviar unes quantes tuitades, però no me'n van publicar cap...:-P

      No vull que l'Alexis futbolero marxi del Barça!!

      Elimina
  12. Enhorabona pel canvi. Cad acop que el meu portàtil fa el tonto, pateixo tant!!!

    Això si, el nom... ais, .... xò bé, son gustos ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hehehehe dona, amb això del nom no vull dir pas que l'ALEXIS jugador el trobi massa maco... és més aviat un homenatge a XILE, que es va carregar a ESPANYA, amb gran emoció per part meva ;-))

      Ja pots començar a estalviar per si el portàtil es mor o et passarà com a mi, que de cop et quedaràs sense i hauràs d'esperar la devolució d'Hisenda i et gastaràs els calers que esperaves per poder-te comprar unes ulleres... la vida és així... :-)

      Elimina

...i moltes gràcies per la visita!!