dijous, 23 de juny del 2011

Descansant la vista...

Ja fa unes setmanes que m’adono que se’m cansen molt els ulls de tanta estona com passo davant la pantalla de l’ordinador, a vegades fins i tot acabo amb mal de cap i això abans no em passava... així que, aprofitant que els caps de setmana gairebé tothom fuig de la catosfera (i aquest encara serà pitjor perquè és de tres dies) i, sabent que em deixareu pràcticament sola, he decidit mirar de fer l’experiment d’estar tres dies sencers sense engegar l’ordinador: divendres, dissabte i diumenge. Ni blogs, ni correus, ni consultes a Google, ni res de res.


Sincerament, no sé si tindré prou força de voluntat, però ho vull provar. De moment jo mateixa sóc la primera de dubtar de la meva capacitat d’auto-control, així que poques perspectives veig d’aconseguir-ho... però si penso que serà bo per la salut, que podré llegir més, que avançaré més ràpid en dues manualitats que estic fent, doncs potser m’hi animo... total, tres dies és molt poquet... trenta-sis horetes. I, quan torni, ja faltaran tres dies menys per la tardor ;-)

Començo a les 23:59 d’avui, 23 de juny i, en teoria, acabo a les 0:01 del dilluns (o sigui, trenta-sis hores i dos minuts)

El dibuixet està fet a partir d’una foto real dels meus ulls passada pel Dynamic Auto Painter amb aires vangoghians

27 comentaris:

  1. Sincerament, penso que no seràs capaç de fer-ho. Jo no crec que pogués tampoc. L'única opció seria estar perdut per la muntanya, en un lloc on no hi ha possibilitats de connectar-se, llavors m'ho prendria amb calma. Si tinc la possibilitat de connectar-me des d'algun lloc, sé que ho faré. I tu tindràs la Minnie allà tota l'estona...

    Escolta, jo estaré per aquí, faré una ressenya i segur que em surt algun post. Si no hi ets tu, qui me'ls comentarà??

    ResponElimina
  2. Ara no sé si deixar-te un comentari, perquè l'hauràs de llegir, i per tant, passar-te més estona davant l'ordinador i més mal de cap i més mala consciència...

    Descansa Assumpta! Jo ja vaig fer la meva desconnexió d'una setmana gairebé, i aquests dies correré per aquí... però no et vull ni veure eh?

    A descansar!

    ResponElimina
  3. be, en primer jo, enhorabona, per el teu blog,
    segona.....GAFITAS, creo que se trata esto.
    así mismo...un blog molt interesat.
    petons

    ResponElimina
  4. A mi també se'm cansa la vista ....seràs capaç d'abstenir-te completament? jo sincerament crec que no podria....a veure si pots o no ----està bé descansar la vista però tant! ( potser és ximple la pregunta però portes ulleres? jo ara si en porto progressives i amb l'ordinador faig servir unes altres que són només per aprop i santes pasqües!

    ResponElimina
  5. XEXU.- Hahaha a veure, jo també crec que no podré, siguem sincers, però em faria gràcia provar-ho... clar que si tu ja m'assegures que hi haurà una ressenya i un post i, clar...
    Però pensa en els meus pobres ulls... tu saps què bé que estarien tres dies sense "radiacions" d'aquestes ;-))


    EL PORQUET.- Siiiii tu deixa comentari, home, que ara encara sóc davant la pantalla, començo aquesta matinada ;-)
    Però... oi que sí que anirà bé fer tres dies de vacances blogaires? Després obriré amb una il·lusió!!


    STEVE.- Hola, moltes gràcies!! ;-)
    Però si ja en porto d'ulleres, fa la tira d'anys! sense elles no sóc res, per això vull mirar a veure si uns dies de descans em van bé :-)


    ELFREELANG.- Aquesta és la pregunta "del milió" que si engego per dir "una estoneta", ja m'enganxo aquí hores... i, clar... malament.
    Si pogués dir "em connecto una horeta cada dia"... però què faig jo amb una horeta amb aquests comentaris quilomètrics? ;-)
    Siiii que porto ulleres... des de que tenia uns onze o dotze anys... són inseparables, el primer que faig pel matí és estirar el braç per agafar-les de la tauleta de nit hehehe... per això he de mirar de portar-me bé :-))

    ResponElimina
  6. Segur que aniran bé. Jo de tant en tant les he de fer (manies meves). Però després fa il·lusió tornar a engegar!

    ResponElimina
  7. El primer és la salut i que si has de descansar els ulls doncs has de descansar els ulls... i no em diguis que no tens força de voluntat per fer-ho que no m'ho crec. :-)
    Clar que seria una llàstima que demà no poguessis solucionar el meu Fragment Parcial (que és festa però no per això deixa de ser divendres). :-DD

    ResponElimina
  8. Fantàstica prova, Assumpta! Que la força t'acompanyi i puguis superar-la! (la foto, molt xula)

    ps: podràs? no podràs? podràs? no...

    ResponElimina
  9. Hola !!! Tanto tiempo sin saber de vos. Espero que esten muy bien y ahora que te tomas unos dias sin escribir mmmm justo se me ocurre escribirte !!! Quiero contarte un par de cosillas pero bueno por acá no creo, mandame un mail por favor a mi correo que me entro un virus y quede sin contactos :( y no me acuerdo de memoria tu mail. si ??? te mando un beso grande y espero que esten todos muy bien por alla...acá con un fresqueteeee. besoteee ! Florchi desde Bs As

    ResponElimina
  10. Va dona, que pots fer-ho!!!!

    Si fins i tot qui t'ha demanat les manualitats segur que enten que també ho aturis una mica si et cal ;-)

    ResponElimina
  11. Doncs jo per desconnexió forçada estaré divendres i dissabte sense donar senyals de vida... si tingués connexió ni de broma! Però diumenge a la tarda ja seré a casa. I ja em veureu rondant per aquí!

    Que tinguis sort amb la desconnexió i el descans dels teus ulls.

    Molt maca la foto manipulada per l'autopainter!

    ResponElimina
  12. EL PORQUET.- Pot ser com una prova d'auto-disciplina hehehe... però la veritat és que no me'n refio ni un pèl de mi mateixa :-))


    McABEU.- Ooooooh!!! un "Fragment Parcial"... junt amb els enigmes laterals són els meus preferits... uhmmm... aiss, quins dubtes, quin patiment ;-))


    FERRAN.- Jo crec que no podré... o sigui, aposto contra mi mateixa (miraaa en XEXU promet ressenya i en MAC un "fragment parcial") però és que és "visible" que tinc gairebé els ulls envermellits... m'aniria molt bé fer-ho :-)


    FLORCHI.- El "cierre" empieza el viernes y hoy es jueves jejeje
    Después de cenar te escribo... Eh! espero que sean buenas noticias!! :-)
    Besotes!


    LLUÏSA.- Crec que m'aniria genial poder-ho fer... ara bé, no sé com anirà la meva força de voluntat hehehe.
    La "persona que encarrega manualitats" és un tros de pa, però no la vull fer esperar molt :-))


    CARME.- Entenc que vas a buscar material de la natura per fer-ne dibuixos o poemes (o ambdues coses) i regalar-nos-els al teu blog! ;-))
    Dilluns segur que ens llegim!! :-)

    ResponElimina
  13. En el dibuix es veu clarament que els ulls estan carregats, fins i tot treuen fum.:)

    Cuida't!

    ResponElimina
  14. Ja ens contaras la experiència que de voluntat tots diem que en tenim i després el neriet en fa de bones. El proposar-s'ho ja té mèrit i el compromís amb un mateix fa que un vulgui complir, deu ser com alló dels pecats venials que els volem evitar, però... Que tinguis uns bons dies i que aixó de la vista no passi endavant. Anton.

    ResponElimina
  15. Quan tens l'ordinador a prop i estàs pel seu voltant, cal tenir molta força de voluntat per aconseguir no obrir-lo! De totes maneres poder, si t'ho proposes, podràs. El problema és el següent: encara que no l'engeguis.. pensaràs en ell?? perquè si és així, la desconnexió no serà efectiva!! Ja ens explicaràs!

    ResponElimina
  16. Jo crec que si t'ho proposes, és clar que podràs!!!! Tot és qüestió de proposar-s'ho!
    Ja uses ulleres de vista cansada? Aviat farà un any que en porto i vaig notar la diferència!
    Gaudeix d'aquests 3 dies sense connexió i segur que tornes amb les piles ben carregades d'idees!!

    ResponElimina
  17. la unica manera es que hagis anat a veure a la teva mare i l'ordinador de la teva germana no funcioni jejeje... espero que si, que siguis capaç d'aguantar, ets capaç de moltes coses per mes que tu no t'ho creguis o sigui que fins dilluns!!!
    El que has de fer es distreure la vista de tant en tant dela pantalla, mirar per la finestra i no oblidar-te de parpadejar sovint quan ets davant la pantalla.
    Una curiositat: tu desconnectes i jo aprofito el cap de setmana per visitar blogs!!!

    ResponElimina
  18. Uh todo un reto, espero que puedas no tentarte. Suerte y que descanses tus ojos. Besos tía Elsa.

    ResponElimina
  19. Espero que estiguis complint!! jo tb he estat una mica desconnectada i no ha estat voluntàriament (bé, una mica sí, xò he anat a tope)

    petons!

    ResponElimina
  20. Jo fa dies i dies que ho faig força, i per força, els mesos de maig i juny són tan absorbents que no dono a l'abast!

    Un petonàs. Ah, i pensa en el punt de creu i companyia, quq això també cansa i molt!

    ResponElimina
  21. Asumpta que estàs apnt d'aconseguir-ho !

    ResponElimina
  22. Veig que ho estàs aconseguint, si més no no has caigut en la temptació d'escriure cap comentari!!!!
    Visca la força de voluntat! Ja es veu que és capaç de moure muntanyes!!!!

    ResponElimina
  23. Doncs jo espero que ho aconsegueixis!! Sóc partidària de fer parades de tant en tant, i desconnectar. Tant si és per mal d'ulls com si és per una mica de saturació de tanta nova tecnologia. Jo ara entre els últims dies d'exàmens i l'escapadeta de dos o tres dies que hem fet, tinc el google reader que fa por, perquè amb prou feines m'he connectat per mirar el correu. Però vaja, poc a poc ja aniré avançant feina!

    ResponElimina
  24. Jo també ho he fet... com que allà on era no tenia ordinador, per força... jeje
    però ja va bé, de tant en tant. No massa sinò ens enyorariem...

    ResponElimina
  25. A mi m'ha anat molt bé passar-me una setmana allunyat de les pantalles però avui els ulls em ploren altre cop! ;/

    ResponElimina
  26. JPMERCH.- Treuen fum i estan com distorsionats, oi? si és que em passa cada cosa!! ;-))


    REBAIXES.- Doncs ha anat molt bé!! La veritat és que em feia falta perquè hi ha dies que acabo amb els ulls enrogits... no es pot abusar de la pantalla aquesta :-))


    PLUJA.- I tant que hi he pensat!! Molt!!... sobre tot quan em venien ganes de consultar alguna cosa al Google o mirar el correu hehehe


    MARGARIDA.- Prova aconseguida!! ;-)) Sí, sí que tinc ulleres... el problema és la quantitat d'hores que passo aquí clavada... i em costa menys decidir no connectar-me un dia sencer que no pas dir "em connecto només mitja horeta" perquè llavors ja estic llesta :-))


    VERO.- Potser tens part de raó en el mètode emprat per aconseguir-ho... hehehe
    Ah, no sabia això de parpellejar sovint quan estic davant de l'ordinador! Gràcies!! :-))


    TÍA ELSA.- Lo conseguí y me fue genial!! jeje Gràcias!! :-)


    RITS.- És que jo sóc una exagerada i quan m'assec aquí, sobre tot al vespre, hi puc passar hores... acabo amb els ulls vermells i al final vaig pensar que millor fer una mica de bondat ;-))


    ZEL.- Sí, ja sé que cosir i llegir també cansen la vista... però aquesta pantalla meva és bastant dolentota...
    Ànim que ja s'acaba el juny!! ;-))

    ResponElimina
  27. MIREIA.- Tret d'alguna petitíssima trampa al principi (vaig tancar l'ordinador una mica més tard) i al final (vaig engegar que faltaven gairebé dues hores pel final hehe) es pot dir que ho vaig aconseguir... de fet estic contenta!! :-))


    MARGARIDA.- Tret d'una interpretació en sentit ampli del concepte "tres dies" puc dir que sí, que ho vaig aconseguir... Iupiiiii :-))


    YÁIZA.- Ja tens raó, ja... les coses s'han de fer a petites dosis... jo em faig uns empatxos!! ;-))


    JOMATEIXA.- És clar, és clar... només de tant en tant que sinó jo també us enyoro!! :-))


    SM.-És fomut això de la vista, eh?... Si poguéssim posar els ulls en remull, fresquets, una estoneta hehehe ;-))

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!