dimecres, 3 de setembre del 2008

Trossets de Reus

M’agrada portar la meva petita càmera a la bossa... Canon Digital IXUS 70, 7.1 megapíxels (ho dic per si algú hi entén, que jo no) :-) i anar fent fotos de tot el que puc.

Igual li faig una foto al granissat de cafè que m’estic prenent, als núvols, a les sabates de la gent (això ho he d’explicar un altre dia) o a façanes boniques... I a Reus n’hi ha un munt de façanes molt maques!... Però jo només en posaré trossets :-) així serà més original.

TROSSETS DE REUS


Casa Anguera.- Pere Caselles i Tarrats (1905)


Casa Grau Plà.- Pere Caselles i Tarrats (1910)


Casa Gasull.- Lluís Domènech i Muntaner (1911-1912)


Casa Munné.- Pere Caselles i Tarrats (1904)


Centre de Lectura (Palau dels Tamarit)


Casa Navàs.- Lluís Domènech i Muntaner (1907)


Una altre de la Casa Navàs amb ocellet a la balconada.


Casa Piñol.- Pere Caselles i Tarrats (1910)


Casa Rull.- Lluís Domènech i Muntaner (1900)


Casa Tomas Jordi.- Pere Caselles i Tarrats (1909)


Casa no catalogada però que a mi m'agrada al Raval de Jesús.

Si cliqueu a sobre les fotos es faran més grans :-)

42 comentaris:

  1. Traducción al castellano

    Pedacitos de Reus

    Me gusta llevar mi pequeña cámara en el bolso...Canon Digital IXUS 70, 7.1 megapíxels. Lo digo por si alguien entiende, que yo no ;-)

    Igual le tomo una foto al granizado de café que me estoy tomando, a las nubes, a los zapatos de la gente (eso lo explicaré otro dia) o a las chachadas bonitas... i en Reus hay muchas de éstas :-)

    Pero sólo voy a poner pedacitos, así será más original :-)

    Debajo de cada casa viene el nombre de la misma, arquitecto y año de construcción... si no está es que no lo sé jeje

    Reus, ciudad de Catalunya, 100 Km. al sur de Barcelona

    ResponElimina
  2. ...i a Tarragona no n'hi ha, de façanes maques????
    La veritat és que no hi he anat gaire per Reus, prò he de reconèixer que sí, que aquestes façanes són precioses! Visca el modernisme català! :D

    ResponElimina
  3. Tenim una arquitectura de toma pan y moja, que diuen...

    ResponElimina
  4. Ei doncs hi ha més coses txules de les que coneixia.... m'agrada!

    ResponElimina
  5. Jejeje Núr no ho sé si n'hi ha de façanes maques :-))

    Això ho hauria de posar algú de Tarragona jaja...

    Abans que res, aclarir que jo sóc de Barcelona, eh? les batalles Reus-Tarragona em fan molta gràcia (se sent dir cada cosa!! jaja)

    I ara seriosament... Tarragona és una ciutat que m'agrada molt!

    Petons!!

    --------------------

    Oi què sí Ferran?

    Jo sóc absolutament "admiradora" del Modernisme!! :-)

    Abraçades!!

    --------------------

    I taaaaaaaaant que hi ha coses boniques a Reus Cesc!!

    M'alegra que t'agradi :-))

    Abraçades!!
    --------------------

    ResponElimina
  6. T'hi hauràs parat a mirar bastant eh perquè estan treballades les fotos!

    ResponElimina
  7. Ai Cesc!! jejeje

    Sí, sí... ho confesso... jeje m'hi he dedicat bastant ;-)

    Passejant, mirant si quedava millor d'aqui o d'allà i, desprès, les he "retallat" perquè només volia posar "trossets" :-))

    Petonassos!!!

    ResponElimina
  8. uns racons molt bonics. Jo, potser em quedaria amb la quarta, la casa munné. Només d'imaginar-me estar un diumenge d'hivern, pel matí, quan entra el sol, amb tant de vidre i tanta llum, esmorzant i mirant el carrer...mmmmm.... que bé!!

    ResponElimina
  9. mol bonic Reus i mes que bonic, precios (perdon por las faltas que yo no se escribir en català)
    petonets :-)

    ResponElimina
  10. Holaaa Robadestiu!!

    Noia, saps que mai de la vida havia imaginat una casa d'aquestes per viure-hi? :-))

    Suposo que estàn tan "llunyanes" a les meves possibilitats que ni en somnis m'hi atreveixo :-)

    Petonassos!!!

    -------------------

    Holaaaaaaa Kermentxu!!!

    Qué alegría verte por aquí!! :-))

    Bueno jejeje no todo Reus es así, eh?... eso es "sólo fachada" jeje

    Besotes!!!!

    ResponElimina
  11. Gràcies per descobrir aquests racons! Potser haurem de fer una visita a Reus...

    ResponElimina
  12. Hola artistaaa!!!!
    Escolta li pots dir a la senyora IXUS que fa unes fotos fantàstiques, que te un bon ull, que es molt intrèpida i que no deixi de anar mai al teu bolso (jo també faig el mateix amb una compacta Olympus U700 i es genial anar captan tot el que veus interessant).
    De totes maneres em dones confi perquè et doni un consell?....... mira, clar que això es molt personal però potser tu puguis valorar-ho i si et sembla bé en un altre ocasió tenir-ho en conte..... el cas es que pel meu gust hi ha algunes que estan mal centrades les balconades o finestres, com les numero 3.4 i 7 la resta estan prou be, i la que mes m’agraden les dues primeres.
    Segueix així Asumpta, de veritat que vas molt beeeeeeeeeee!!!! Espero no et sàpiga greu el que t’he dit, un petonas bonica !!!

    ResponElimina
  13. Eiiii... Teniu edificis molt xulos a Reus... Segueix aixi amb la teva Canon que ho fas molt be, i si vols que afegeixi un concell mes, a part dels que t'ha comentat la M.Teresa, podries millorar alguna foto utilitzant programes com el Photoshop o d'altres, on pots modificar els enquadraments i d'altres petits detalls. Tranquil·la que tot es posar-s'hi.

    Per cert... a veure si ens ensenyes les fotos del granissat de cafè ehhh...

    Una abraçada

    ResponElimina
  14. Gràcies per descobrir-me aquestes imatges de detalls modernistes. És un d'els estils que m'agraden més!!...
    Bona cosa això de portar la màquina sempre a sobre.Jo no ho faig perquè la meva és gran, y quàntes vegades m'he lamentad de no portar-la!!...
    Una abraçada molt forta

    ResponElimina
  15. Si no fos perquè Reus no té mar me n'aniria a viure allí, hi ha racons preciosos. Res a envejar amb Tarragona, que aquí tenen molta resta històrica, però no la cuiden tot lo que deurien per desgràcia...

    ResponElimina
  16. Algunes et diré que em sonen, ves que et dic, que a Reus alguns cops hi vaig a fer castells. Jo sempre que vaig a algun lloc que no és habitual també intento treure a passejar la càmera, que no costa gens, i mai se sap. S'ha de pensar en el blog!

    ResponElimina
  17. Reus té racons i edificis amb molt encant. Molta gent passa per aquests llocs sense veure'ls mai, perquè no miren, no observen...altres els veuen per casualitat perquè algun turista, :) o no, els fa fotos i llavors miren amunt i veuen el que sempre ha estat allà.

    ResponElimina
  18. Holaaa Abogada!!!

    I moltes felicitats jeje :-))

    Sí que té coses maques, Reus, sí... ja ho saps, quan vulguis...

    Petons!!

    --------------------

    Holaaa M.Teresa!!!

    Jejeje però tu ets una fotògrafa "de les bones", eh? jeje dels que teniu aquests blogs de fotografia que jo em quedo mirant i mirant... mirant i admirant (seria més correcte)

    Ai!!! jajaja no m'enfado en absolut pels consells... al contrari!! el que passa és que les fotos originals són molt més amplies, abarquen les façanes senceres i jo les vaig retallar així "al tun tun" expressament, per
    donar una imatge de "trossets" així com "poc estudiada" :-))

    Petonassos!!!!

    --------------------

    Holaaa Praxis!!!

    Que faci servir el photo...què? jajaja

    És broma, eh? Ja sé que "existeix" aquest programa de tractament d'imatges però estic segura que jo seria absolutament incapaç de fer-lo servir :-))

    Jajaja al proper article que faci, al final hi afegiré la foto del granitzat de cafè... ja veuràs!! :-)
    Abraçades!!!

    --------------------

    Ai sí, Montse, guapíssima! Jo penso com tu, el Modernisme em té el cor ben robat, tots els seus detalls en cada cosa, cases, mobles, làmpares... és màgic, oi que si?

    Molts petons!!!

    --------------------

    Holaaaa Bajoqueta!!

    Ara ho has dit, filla meva... el que més enyoro de Barcelona és el mar... ufff.

    Si Reus tingués mar...

    Jo sóc de ciutat amb mar!! Vull el meu mar!!

    I semblarà una bestiesa perquè jo no anava a veure el mar quasi mai... a l'estiu una mica a la Barceloneta jeje... però és igual: El mar és allí... i un té consciència de que la seva ciutat té mar... i per la tarda sents la marinada... i per molt que un arribi a estimar la ciutat on va a viure, sempre sap que el mar no hi és... :-(

    Molts petons, marinera :-)

    --------------------

    Holaaaa Xexu jajaja s'ha de pensar en el blog, sí senyor!!

    Si ets casteller i has vingut a Reus, i tant que en conèixes de cases d'aquestes!! :-)) Dues són a la Plaça Mercadal, on es fan els castells (la casa Navàs i la casa Piñol) :-))

    Abraçades!!
    --------------------

    Holaaaaa Aigua!!! Tens tota la raó!! Moltes vegades no ens adonem de les coses boniques quan hi passem pel davant i només ens criden l'atenció quan veiem que altres s'ho miren jajaja

    Petons!!!!
    --------------------
    --------------------
    --------------------
    --------------------

    ResponElimina
  19. Unes fotos molt boniques!! T'agrada el modernisme, eh!!

    De Reus només connec la casa Bofarull (no recordo si és una biblioteca o si després vam anar a la biblioteca a buscar informació, però alguna cosa relacionada amb una biblioteca recordo). Hi he estat només una vegada i molt ràpid. Haurem de tornar-hi!!!!

    Per cert, tb tinc la IXUS (em sembla que la 6.0), xò no li he agadat massa el truc encara.....

    ResponElimina
  20. Unes fotos molt boniques!! T'agrada el modernisme, eh!!

    De Reus només connec la casa Bofarull (no recordo si és una biblioteca o si després vam anar a la biblioteca a buscar informació, però alguna cosa relacionada amb una biblioteca recordo). Hi he estat només una vegada i molt ràpid. Haurem de tornar-hi!!!!

    Per cert, tb tinc la IXUS (em sembla que la 6.0), xò no li he agadat massa el truc encara.....

    ResponElimina
  21. Holaaaa Rits!!!

    Has decidit ja posar Estel de nom al teu gatet? jeje

    Uisssss les instruccions de les càmeres!! Jo estic negre!! Abans tenia una Nikon no-digital però força bonica, tenia el seu zoom i tot (res de l'altre mon, eh? però ja era una miqueta més que "el més senzill") anava perfectament, treia uns colors magnífics!! a més, havia estat un regal del meu marit (feia 6 o 7 anys) que m'havia fet moltissima il·lusió.

    Doncs un dia, de cop i volta, va deixar de funcionar: va passar de fer-ho meravellosament bé a no obrir l'obturador :-(
    Em van dir que l'averia era greu i que em sortiria més car arreglar-la que canviar-la per una altre (això va ser l'estiu passat)

    I em vaig quedar una mica trista sense la meva càmera :-(

    A més, llavors no m'anava bé fer la despesa de comprar una nova... i no vaig poder-ho fer fins l'octubre!! dos mesos sense càmera!! :-)

    Llavors ja tot era digital i vaig comprar aquesta... doncs bé, hi ha un llibret amb les instruccions bàsiques, però les funcions avançades son en un CD... i aquest CD no funciona amb el Windows Vista que és el que jo tinc!!!! Així que les coses les vaig descobrint per pur xurro jaja

    Ostres quin rotllo he explicat ara jo... ho borro? jaja... No, amb la feinada que m'ha donat escriure-ho ara ho publico, apa! :-))

    Petonets, guapa!!

    ResponElimina
  22. Despres de 12 anys de treballar i viure a Reus 5 dies per setmana, veure aquestes façanes em posen les llagrimes als ulls... Hi deixo tants amics, tantes vivencies, tantes histories...

    Magrada molt la foto del CdL... Felicitats, Assu, ets una crac!!!

    ResponElimina
  23. Jo tampoc hi entenc de fotografia i encara menys de càmeres. De fet sempre he cregut que no estic feta per fer fotografies perquè encara que porti una càmera a sobre mai me'n recordo de fer-ne, prefereixo viure el moment que pensar en retratar-lo per poder-lo recordar després.
    Però les fotos de paisatges o raconets de ciutats com les que ens ensenyes són un altre tema, i aquí sí que començo a ser aficionada! jeje...
    Són molt boniques Assumpta, està molt bé que busquis allò especial del paisatge que t'envolta i en facis retrats... i encara més que ens els ensenyis i els poguem compartir!!
    una abraçada!!

    ResponElimina
  24. Sí, Montse, ja he llegit al teu blog que marxes, que has trobat un altre lloc i si això és el que et va bé, doncs m'alegro molt per tú!

    Sort en aquesta nova etapa!!!

    Abraçades!!

    -----------------------

    Holaaa Iruna!!

    Jo sóc molt de voler reviure els bons moments, per això, crec que es pot fer les dues coses: viure el moment i immortalitzar-lo per a poder recordar-lo després :-)

    Si t'aficiones a fer-ne de paisatges i coses boniques que t'agradin ja veuras que ho passaràs molt bé! I ara, amb les digitals que pots esborrar el que no t'agrada, doncs millor :-)

    Abraçades!!!

    ResponElimina
  25. aiii he deixat un coment i no surt,censura???

    ResponElimina
  26. Eeeeeei Ddriver!!! que jo a un culé com tu no el censuro, eh?

    Segur que l'has deixat en aquest article? :-))

    Abraçades!!

    ResponElimina
  27. Hooola!
    Això de dur sempre la càmera i fer fotos a qualsevol cosa que et sembli que pot ser bonica ara ho fa molta gent (potser per moda, però sempre hi ha qui ho fa perquè realment sempre li ha agradat, no?) i això de retocar fotos amb el Photoshop també, però tranquil·la, que ja en som dues que sabem segur que mai sabrem com fer-ho anar... m'estimo més posar-me a escriure quatre cosetes que matar-me a buscar com fer funcionar aquests trastos!!! amb un programa ben senzillet que ho digui tot ben clar, ja en tinc prou ;P

    Un petonet.

    ResponElimina
  28. fa temps que dic que em caldria una càmera petita per dur-la a sobre i poder fer això que has fet

    ResponElimina
  29. Holaaa Menxa, bonica!!

    Jo crec que això és l'efecte de les càmeres digitals :-) abans t'ho havias de pensar una mica per fer una foto i pregar que sortís bé jaja, ara en pots fer deu o dotze de cada cosa que vulguis i guardar-ne una ;-))

    Fas molt bé d'escriure!!!

    Abraçades!!!

    -------------------

    Hola Jordi!!!

    Doncs anima't, la meva és molt xicarrona, cap a tot arreu i fa molta ilu, en un moment donat poder "captar" aquella imatge que vols :-))

    Abraçades!!!

    ResponElimina
  30. Hola Assumpta, gracies per permetrm fer turisme sense aixecar el cul de la cadira, Reus m'agrada pero mai había observat tant d'art.
    Es bó fer aquests recopilatoris i la teva tafanería es mot bona.
    Anims que aixó va bé.
    Salut.

    ResponElimina
  31. Assumpta...no ens coneiem personalment...però com que he quedat meravellat en descobrir el teu Blog, m'he decidit a escriure't per felicitar-te i et prometo que hi aniré passant....que no s'acaba mai més...
    Conec la Maria Escalas i és pels comentaris que li has fet a ella que t'he descobert.
    Fins aviat doncs...

    Manel

    ResponElimina
  32. sembla que ens vulguin dir quelcom aquestes façanes...

    ResponElimina
  33. Doncs, jo només he estat una vegada a Reus, fa alguns anys i va ser per anar a veure expressament aquestes façanes.

    M'ha agradat veure les teves fotos i recordar-les.

    La veritat és que vaig disfrutar molt.

    Mira, tothom és com és, ;-)

    ResponElimina
  34. Holaaaa Joan!!!

    M'ha fet molta gràcia això de la meva "tafaneria" perquè, a vegades em sento ben bé així, jeje una mica com el prota de "La ventana indiscreta"... ostres!!! Hitchcock!! Un dia n'hem de parlar del Mestre del suspense

    Abraçades!!!

    --------------------

    Benvingut Manel!!!

    M'alegra moltíssim la teva visita!! :-))

    Jo també he entrat a fer una ullada al teu blog i ja t'he fitxat!! Em veuras per allí segur!!

    Abraçades!!!
    --------------------

    Muchísimas gracias Elsa!!

    Estas casas están en la ciudad, al lado de otras más "normales" jeje... pasamos por delante de ellas un montón de veces y muchas veces ni las vemos!!

    Besos!!!
    --------------------

    Holaaa Estrip!!!

    A mi m'agradaria que en expliquessin històries de l'època en que les van fer... costums, com vivien els seus amos :-))

    Abraçades!!!
    --------------------

    Holaaa Fina!!!

    Llavors vas venir a fer la Ruta del Modernisme? :-)

    Potser fins i tot vas poder visitar la Casa Navàs per dins!! És molt maca!! Tot i que, la veritat, algunes parts podrien estar millor conservades, però, en general, és una preciositat!!

    Petons!!!!
    --------------------

    ResponElimina
  35. Sí senyora!
    M'agrada molt el Modernisme.

    Però la Casa Navás... davant d'una plaça?... per dins ...no.

    Ja tinc l'excusa per tornar a Reus!.

    Ah i en Buenafuente!. ;-)

    Petons.

    ResponElimina
  36. Renoi, ja veig que has aprofitat el viatge! :-) Però m'he quedat amb les ganes de veure una foto del granissat de cafè...

    ResponElimina
  37. Fina!! jejeje ja tens excusa per tornar a Reus :-)) I no tant sols la Casa Navas, no... també el Gaudí Centre que està força bé jeje :-)))

    Abraçades!!!

    --------------------

    Homeeeeeee p-cfacsbc2v!! jeje el viatge, sobre tot, el que em va sortir és baratet, si tenim en compte que visc a Reus :-))

    Sóc una barcelonina segrestada per un ganxet jeje :-))

    Abraçades!!!

    ResponElimina
  38. Assumpta..lo mismo hago.!!llevo mi maquina a todas partes..y de cada rincón traigo un recuerdo.
    besos

    Me fascina tu idioma

    ResponElimina
  39. Holaaaa Marisa!!!

    ¿Verdad que va bien? :-)) Así podemos inmortalizar cualquier cosa "al momento" :-))

    Gracias por tus palabras... a mi lo que me fascina es como personas como ustedes entren en este blog que está totalmente configurado en catalán, se muevan en él con total soltura y, además, echen piropos al idioma!! Gracias!!!!!

    Mereces encontrar el Topo Gigio más hermoso del mundo :-)))

    ResponElimina
  40. Haces muy bien en llevar la cámara,yo,lo poco que salgo,aprovecho el móvil también.
    Este muestreo de fachadas y balconadas me ha dejado sorprendida,es bellísimo todo,¿Sabes?Desde quellegué hace un montón de años de la Castilla Vieja y austera a este Mediterráneo lleno de luz,de alegría, de fachadas de colores aún no he terminado de descubrir ni dejado de sorprenderme de las bellezas que me vais descubriendo.
    Abrazos

    ResponElimina
  41. TERE Muchísimas gracias por tus hermosas palabras, de verdad :-))
    Si vieras que blogs de fotografía hay tan bonitos en este mundo virtual!! Hay auténticos artistas :-))
    Besos!!!

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!