dilluns, 1 de setembre del 2008

El Museu del Còmic.- Tintin

En realitat, no es diu “Museu del Còmic” però jo l’anomeno d’aquesta manera perquè, per alguna raó que no recordo, em vaig aprendre el nom així :-)


Parlo del Centre Belge de la Bande Dessinée (Centre Belga de la Tira Còmica), que es troba al centre de Brussel·les, a un edifici que, per si mateix, ja és digne de ser visitat, un autèntic temple de l’Art Nouveau dissenyat per Víctor Horta l’any 1906 i que acull la seu del Museu des de 1989.


L’any que ve celebrarà el seu vintè aniversari i, aprofitant que també farà quaranta anys de la primera escola d’aquest art gràfic, l’Institut de Saint Luc, la ciutat ja està preparant l’any del Còmic.


Jo no tenia ni la més remota idea de la seva existència fins que, fa quatre anys, preparant unes vacances a Bèlgica, vaig trobar una petita referència a Tintin i aquest Centre. Quan el meu marit va sentir que jo li deia “Crec que a Brussel·les hi ha un Museu de Tintin” em va demanar que busqués tot el que pogués (la que prepara l’esquema de vacances sempre sóc jo, m’ho passo genial!)


I hi vàrem anar! I està molt, molt bé!... Ens varem fer fotos amb Lucky Luke, els Barrufets, el coet de Tintin, varem veure manuscrits originals, material de dibuix, una mica d’història ...






La pàgina oficial del Museu no existeix en català així que poso els enllaços en francès i anglès. En castellà hi ha un petit enllaç per accedir al text dins de "altres llenguatges"

El pitjor de tot: els preus absolutament desorbitats de la botiga de records... ufff... impossible comprar res mínimament bonic i, per comprar un llapis, doncs ja el puc comprar a Norma Comics de Barcelona, on els meus nebots es compren uns contes raríssims japonesos que semblen fets per esquerrans, doncs s'han de començar per l’ultima fulla :-)

Des de ben jovenet, el meu marit va començar a llegir els llibres de Tintin i sempre m'ha explicat que gràcies al seu autor, Hergé, va aprendre moltíssimes coses, a més que li va fer néixer una gran afició a la Geografia i la Història..








Totes les fotos del Museu les he tret de Google. Els llibres i l'objecte de l'última foto (que és una maquineta de fer punta) són del meu marit :-)

43 comentaris:

  1. Traducción al castellano

    En realidad, no se llama "Museo del Comic" pero yo le llamo de este modo porque, por alguna razón que no recuerdo, me aprendí el nombre así :-)

    Hablo del Centre Belge de la Bande Dessinée (Centro Belga de la Tira cómica) que se encuentra en Bruselas, en un edificio que, por si mismo, ya es digno de ser visitado, un auténtico templo del Art Nouveau, diseñado por Victor Horta en el año 1906 y que es la sede del Museo desde 1989.

    El próximo año se celebrará su vigésimo aniversario y, aprovechando que el Institut de Saint Luc (primera escuela de este arte gráfico de la ciudad) cumple cuarenta años, Bruselas está ya preparando un Año del Comic.

    Yo no tenía la menor idea de su existencia hasta que, hace cuatro años, preparando unas vacaciones a Bélgica, encontré una pequeña referencia a Tintin y a este Centro. Cuando se lo comenté a mi marido me pidió que buscase más datos del mismo (la que prepara el esquema de las vacaciones siempre soy yo y ¡me lo paso genial!)

    ¡Y fuimos! Y está muy bien :-)
    Nos sacamos fotografías con Lucky Luke, los Pitufos (Smurfs), el cohete de Tintín... vimos manuscritos originales, material de dibujo, un poco de historia...

    La página oficial del Museo no está en catalán, así que pongo los enlaces en francés e inglés. También, dentro de "otros idiomas" hay la posibilidad (que también enlazo) de acceder al texto de la página en pdf, en lengua castellana.

    Lo peor de todo: Los precios absolutamente desorbitados de la tienda de recuerdos... ufff... imposible comprar nada mínimamente bonito y, para comprar un lápiz, ya lo puedo hacer en Norma Comics de Barcelona, donde mis sobrenos compran unos cuentos rarísimos japoneses que parecen haber sido hechos por zurdos, pues se empiezan por la última página :-)

    Desde bien jovencito mi marido empezó a leer los libros de Tintin y siempre me ha contado que gracias a su autor, Hergé, aprendió muchísimas cosas, además ser la causa de su gran afición a la Geografía y la Historia.

    Todas las fotos del Museo las he obtenido en Google. Los libros y el objeto de la última foto (que es un afilador de lápices) son de mi marido :-)

    ResponElimina
  2. que xulo aquest post!!! Doncs t'he de confessar una cosa, jo no he sigut gens fanàtica de tintín, i conec gent molt molt fanàtica. Jo els seus llibres, els llegia al dentista. M'agradava més en mortadelo i filemon i en zipi i zape...
    ah i també el pato donald, i la família.
    Has dormit bé? aix el guardiola, que s'ha de posar les piles amb els extrems... si juguem com ahir i com a cracovia, ho portem clar.
    Petons!!!

    ResponElimina
  3. els de la primera foto els tinc,l´escut molta molta sort no a portat

    ResponElimina
  4. Dòna gust passar per aquest espai... Quàntes coses ens descobreixes!!... I a més tot, tan ben il.lustrat i cadascuna de les fotografies tan ben comentades!!...
    Molt bé, molt bé.
    Una abraçada molt forta!!

    ResponElimina
  5. quin aventurer aquest tintín. Ara segur que explicaria les seves experiències en un bloc!

    ResponElimina
  6. Sóc un súúúúúper fan de Tintin!! Bé, i també d'Asterix i Obèlix. Què grans, tots aquests personatges.

    Per cert, una curiositat: fa poc m'he comprat un llibre que recull dues històries d'en Tintin i en Milú. Així vaig descobrir que aquests dos personatges tenen uns altres noms en alemany: "Tim und (i) Struppi" :)

    Salut.

    ResponElimina
  7. Mola Tintín! I la resta dels còmics, jo vaig al Norma i em puc passar hores mirant i remirant...

    Ho apunto per si algun cop tinc la ocasió d'anar!

    ResponElimina
  8. ostres COM MOLAAAAA!! :D jo vull anar-hi!! era fan fan del Lucky Luke i els barrufets...mai me'ls perdia per tv3 quan era petita!
    Veus de còmic jo el Tintin ni me'l vaig mirar, no em va atraure no sé perquè...era més de Zipi y Zape jo xD

    ResponElimina
  9. Hola Instints!!

    Saps? Del món del Comic els meus preferits són també, sens dubte, Astèrix i Obèlix :-))

    Tintin era l'heroi del meu marit que, encara avui dia, n'agafa algun i el rellegeix :-)

    Però com un dia que vaig parlar d'Agatha Christie va sortir el tema de Tintin i els Còmics, m'ha fet il·lusió parlar també d'aquest Centre de Bèlgica que està tan ben pensat!! ;-)

    He dormit poquíssim jaja entre una cosa i l'altre vaig apagar l'ordinador prop de LES TRES de la matinada i avui estic que no m'aguanto uffff :-PP

    Amb el Barça estic enfadada... castigats tots de cara a la paret :-)

    Petons!!!

    -------------------------

    Ai, Ddriver, quina manera de començar la Lliga ufff

    Quins ninos tens? Els del llibre que van a la lluna? :-)))

    Bé, de moment jo no trec l'escut, eh? ;-)

    Abraçades!!!

    -------------------------

    Montse, guapa, el que dóna gust és rebre visites com les teves :-))

    De veritat que vens sempre carregada d'energia positiva!!!

    Moltes gràcies i petons!!!

    -------------------------

    Siiiiii Estrip!! Jajaja quina gràcia aquesta reflexió teva!!

    Segur que sí, avui dia Tintin tindria el seu blog :-)))

    Abraçades!!!

    -------------------------

    Holaaaa Ferran!!!

    Mira doncs Tintin com el meu marit i Astèrix i Obèlix com jo :-))

    Quan el meu germà tenia uns 11 anys el van operar d'apendicitis... el seu padrí el va anar a veure i li va regalar un llibre d'Astèrix... i no el va poder acabar de llegir mentre va estar ingressat perquè el feia riure tant que li feien mal els punts!! jejeje

    Gràcies!! :-) Sabia que tenien noms diferents en alguns llocs però no sabia quins eren ;-))

    Abraçades!!

    -------------------------

    Holaaaa Abogada!!

    Quan els meus nebots hi vulguin anar t'aviso i els hi portes tú :-)))

    Bé, vinga, hi anem tots plegats jeje

    Petons!!!

    -------------------------

    Holaaa Spaghetti!!

    És curiós això del còmic... tots tenim els nostres gustos ben diferents jeje

    De joveneta jo també llegia Mortadelo i Filemón (m'encantava el Professor Bacterio jiji)

    Petons!!!
    -------------------------

    ResponElimina
  10. Jo, a Brussel·les, després de l'experiència tan «fantàstica» que vaig viure a l'aeroport, crec que encara hi trigaré a anar, prò quan finalment ho superi i hi vagi, tindré present aquest museu, perquè el còmic i el dibuix m'agraden força!!

    ResponElimina
  11. Les teves entrades son realment treballs periodístics i de recopilació d'informació... son una passada!!!!

    A lo que íbamos... En Tintin... ostres, jo de mes jovenet jejeje, em vaig xupar tots els seus llibres, no se ben be perquè, però em feien somiar i viatjar per tot el mon. Jo em quedaria amb el Capita Haddock per tot el que representava en aquelles histories.

    Petons.

    ResponElimina
  12. Holaaaaa Núr!!!

    Jajaja si, si, vaig llegir lo meravellos que et va semblar l'aeroport de Brusel·les als teus escrits del "Diari de Toronto'ntero" jeje

    A mi Brusel·les em va encantar!! Tenia una idea totalment equivocada de la ciutat i la vaig trobar preciosa!!

    Petons!!!

    --------------------

    Holaaaaa Praxis!!!

    Sabia que t'agradava Tintin perquè ho vas posar al meu article d'Agatha Christie :-) i ja llavors vaig comentar que al meu marit n'era un gran seguidor!!

    Ja fa dies que tenia al cap la idea d'un article sobre el tema però no sabia exactament com enfocar-ho... i ahir a la nit em va venir la inspiració (i ara estic morta de son) jaja

    Moltes gràcies per tot el que dius :-))

    Abraçades!!!

    ResponElimina
  13. Hola Assumpta!

    Jo d'aquest còmics dels teus nebots també en tinc alguns, no et negaré que costa acostumar-s'hi... :P
    Jo aniria amb molt de gust a aquest museu (fins i tot amb el barrufet sol ja en tindria prou ^^)!!

    M'agrada el teu bloc, molt informatiu!!

    Un petonet

    ResponElimina
  14. Ostres! De petita el meu pare em llegia tintin abans d'anar a dormir, i m'encantava!!! Quins records!!!

    ResponElimina
  15. ostres assumpta!!!!! quina alegria m'acabes de donar!!!!!!! pq jo acabo d'arribar de Brusel.les, però com tendiem a marxar a visitar altres ciutats del costat, al final, me'n vaig anar sense tenir temps de veure el museu. Em vaig quedar amb les ganes, i aquesta visita virtual fa que ara ja pugui dir que he vist tot el que volia!!!!!! genial!!!!! :-))))

    Smuac!!!!

    ResponElimina
  16. Holaaa Menxa!!

    Jajaja aquests comics que comencen pel "final" a mi ja m'anirien bé, ja :-))

    Gràcies, guapa!! Petonets :-))

    ----------------

    Holaaa Finestreta!!!

    Així els teus records de Tintin encara són més bonics si van lligats a aquests moments amb el pare :-))

    A mi també m'agrada rememorar escenes d'aquest tipus...

    Petons!!!

    ResponElimina
  17. Ostreeeeesss jajaja Robadestiu!! Escriviem al mateix temps :-)))

    Doncs m'acabes de donar una gran alegria amb les teves paraules!!!

    Serà que potser em vas fer Telepatia des de Brusel·les per què fes l'article?? :-))

    Vas menjar musclos? Què tal la Grand Place? ;-) Vareu pujar a l'atomium? :-)))

    Petons!!!

    ResponElimina
  18. Mare de Déu! has vist el que has publicat???? Uf en Tintín i tot el que hi puc veure... uf... els llibres i uf... no sé què dir, m'he emocionat i tot! he saltat sense poder-ho fer... impressionant oi? increible! uf... i en Lucky luke!!! i els barrufets uooooo aquest article te'l robo! em guardo totes les fotos! em permets? jeje

    ResponElimina
  19. Holaaaaaaa Cesc!!!

    I tant que t'ho permeto :-)) pots copiar tot el que vulguis, enllaços, fotos, text... fes com si fos un regal d'aniversari per endavant, val?? jejeje

    De veritat has fet un bot i tot? jaja :-)))

    Abraçades!!!

    ResponElimina
  20. TINTIN FoR preSIDENT!!!TINTIN FOR PRESIDENT!!! TINTIN FOR PRESIDENT!!!
    Ueeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!
    El tintin i l'Asterix han estat els meus comics preferits, els tinc tots i tots!!!
    I si mai tinc canalla, fa temps q penso que pintare el sostre de l'habitació com un cel de nit, amb el coet per allí...

    ResponElimina
  21. Nenaaaaaa Montse!!! Quant de teeeeemps :-)))

    Jejeje imagino aquesta habitació que dius per els teus petits :-))

    A casa també hi ha mooooooolts Astèrix (però no els tinc tots, com els de l'Agatha jeje) En aquest cas, la "fan" dels gals irreductibles sóc jo :-))

    M'alegro de tornar-te a veure per aquí :-)) Petons!!

    ResponElimina
  22. Ets un soooooooooool ho sabies????? Ets genial, impressionant, un tros de pa! i que pensi el que vulgui la gent, tu si que em saps tractar! :) una abraçada i mil gràcies, Tintín m'encanta... uf!!!!

    ResponElimina
  23. Ostreeeees!! jajaja

    Suposava que et faria gràcia, però m'has deixat parada!!!

    Saber tractar-te a tu no té cap mèrit :-) Una persona que s'il·lusiona com tu has fet perquè li dediquin un article de Tintin (que, a part de les petites anècdotes i les fotos finals, tot es pot trobar a Google) demostra que és una bona persona i tractar amb bona gent és fàcil :-))

    Abraçades, xiquet!!

    ResponElimina
  24. El museu increïble, no? (és una petita debilitat per l'art nouveau). Fa gràcia però perquè a simple vista es veu super formal i mai diries que fos un lloc per a un museu de còmic, però ha de ser genial. Un motiu més per visitar Brusel·les!

    M'encanta la foto del barrufet!!!! aquest any estan d'aniversari i han fet milers d'activitats... sóc fan del barrufet de les ulleres,..era un incomprés...je, je

    I el Tintín,... buá!!! el primer que vaig tenir va ser les 7 boles de cristall,.... encara recordo la calavera aquella i la por que em feia de peque alhora que me'l llegia i rellegia....

    ResponElimina
  25. Holaaaa Rits!!

    Abans que res, deixa'm que et digui que estas guapissima en la imatge jeje... M'agrada!!! :-))

    Tens raó, l'edifici semblaria... no sé... més adeqüat per un "Museu del moble" o alguna cosa tota seriosa jeje... i està molt ben muntat com a Centre del Còmic :-))

    Les fotos dels ninos no son fetes per mi, eh?... les vaig anar buscant a Google. Les nostres o bé hi sortia el meu home o bé hi sortia jo... i em va fer vergonya posar-les... ai, ai, ai jeje

    Petonassos!!

    ResponElimina
  26. yo tambien soy tintinólogo y recuerdo que en los años mozos el mundo se dividia entre los que seguian a Asterix y los que ibamos tras tintín. Me ha encantando esta entrada por las fotos y por toda la info que yo tb desconocía, me diste un rato muy agradable. saludos. ah y como tu marido tambien aprendi un monton de cosas con hergé, eso que se pierden los niños de ahora con tanta play y todos esos rollos.

    ResponElimina
  27. Sembla un lloc força intersant pels amants dels comics, jo t'he de dir que per la meva feina vaig tenir el plaer de estar en un taller on es fan el ninots de paper-cartró sobre tot del Tintin i tota la trup, els fa una dona a casa seva i "hasta aquí pueo leer" jajaja.
    Una forta abraçada

    ResponElimina
  28. Realmente un museo hermoso para visitar grandes y chicos, precioso Assumpta, sincermente me encanto!

    ResponElimina
  29. A mi me gustaba mucho el Lucky Luke.Me gustan mucho las foto,te felicito.Saludos.

    ResponElimina
  30. je, je,... fa temps que volia posar una fotico però cap me'n feia el pes, no sóc massa fotogència... i els dibuixos d'aquesta noia m'agraden molt. Li he agafat "prestada"... ejem....

    De mi té els cabells negres i llargs, i la cara rodoneta,... però sembla una noia molt presumida (com m'agradaria ser i no sóc...je, je, je)

    Et passo el link de la il·lustradora, té coses molt xules!: http://isacile.canalblog.com/

    ResponElimina
  31. Holaaa Ripley!!!

    ¡Es cierto! jajaja lo has dicho tal como era :-) "Los seguidores de Tintín" y los de "Asterix" :-)

    Ya ves, yo que era de Asterix me casé con uno "del equipo contrario" jajaja

    Tienes toda la razón del mundo, tanta Play, tanta Nintendo y poca lectura... ay!!!

    Abrazos!!!

    -------------------

    Jajajaja George!!! Homeee "hasta aquí puedo leer" diu :-)) i ara què? ens quedem amb les ganes de saber més!!! :-))

    Abraçades!!!

    -------------------

    ¡Holaaa Elsa!!!

    Sí, desde luego que gusta a los niños pero a los adultos también jeje y si conservamos aún la ilusión de cuando éramos pequeños, mejor :-)))

    Besos!!!
    -------------------

    Holaaa Vegetto!!

    Pues con Lucky Luke tengo yo una foto!! ;-))

    Abrazos!!!

    -------------------

    Oh Merci pour la pàge, Rits!! C'est en française!! jajaja

    I no dic més perquè segur que en quatre paraules puc posar cinc errors ;-)

    L'he anat a mirar i està molt bé!!

    Hauré d'estudiar com es fa això de posar una imatge :-)

    Petons!!!

    ResponElimina
  32. Que lugar lindo!!!quiero irrrr!!!!!
    Muy buenas las fotos.
    Besos

    ResponElimina
  33. M'anoto aquesta troballa i també el teu bloc.

    Salutacions.

    (veig cares conegudes per aquí :-))

    ResponElimina
  34. Siiiiiiii Jorgelina!!! es un sitio al que te encantaría ir con tu niña... lo pasaríais las dos en grande :-))

    Besotes!!!

    ------------------

    Benvinguda Fina!!!

    Moltes gràcies per la visita :-))

    Abraçades!!!

    ResponElimina
  35. ohhhhh¡¡¡¡¡¡ he reencontrado el blog de mi amiga¡¡¡ yo lo daba por perdido.

    Me encanta Tintin, Asterix pero...Agatha es la reina, sin dudarlo.


    cristinita.

    ResponElimina
  36. Holaaaaaaaaaaaa Cristina!! jejejeje

    Uaaaaaaaau bienvenida seas siempre a este rincón!!

    Sí, sí, Agatha tiene un homenaje también en este blog :-))))

    Uaaaaaaaaaaaaaau

    Besotes!!!!!

    ResponElimina
  37. Caram Assumpte, ets genial inclús preparant viatges !!!!
    Has fet un recull molt bonic d’imatges i ens expliques coses molt interessants.
    Jo em vaig fer un tip de llegir Tintinssssssssssss, be crec que els he llegit quasi tots, eren genials!!....... quin records !!!!!
    Un peto molt gran , bonica.

    ResponElimina
  38. Holaaaaa M.Teresa!!!

    Jejeje una altre Tintinòfila, eh? De moment aneu guanyant a l'equip dels "Axterix-seguidors" (¿Asterixòfils? jajaja)

    Petons, guapíssima!!!

    ResponElimina
  39. Quina gràcia m'ha fet que hagis descobert el meu escrit de Tintín al Tibet!! Jo m'he llegit el teu del museu belga de Brusseles i n'he quedat encantada, bocabadada: quina passada veure tot allò, quina sort haver estat allà; m'agrada tant el còmic belga!
    Crec que el teu bloc m'agradarà d'anar-lo visitant i per descomptat que l'afegeixo als meus blocs. Una abraçada!

    ResponElimina
  40. Marta!!! Molt benvinguda!! :-))

    Com t'he dit, m'he quedat parada de saltar a un blog i trobar-me l'article de Tintin, tant que, tot i ser a la feina he volgut deixar-te post!! jejeje

    Abraçades!!!!

    ResponElimina
  41. Hola Assumpta,

    Que bo aixó d'en Tintin. Era el que llegien els meus germans, així que jo també me'ls vaig empassar tots. I sense gaire esforç.

    Ho tindré en compte per anar-hi si es possible.

    Una abraçada

    ResponElimina
  42. Hola Horabaixa!!!!

    Bé, ja veig que els fans de Tintin ens guanyeu clarament als d'Astèrix jeje :-))

    Petons, guapa!!!

    ResponElimina
  43. OOOOOH això sembla Xauxa!!!! És un paradís! Doncs mira, amb alguns anys de diferència, crec, el teu marit i jo hem tingut el mateix referent d'infantesa... i és que Tintín em té el cor robat des de ben menudet!

    Al menjador hi tinc un quadre amb la portada d'Estel misteriós, ja que és el primer Tintín que em van regalar i vaig llegir a la meva vida. És un homenatge al causant del meu absolut vici per Tintín!

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!