dijous, 15 d’abril del 2010

Microrrelat pel "Joc de Sant Jordi" de Tumateix Llibres


El Blog Tumateix Llibres ens convida, una vegada més, a escriure i a participar en el seu Joc de Sant Jordi.

Reus, 23 d'abril de 2008. Arxiu propi :-)


Es tracta de fer un micro-relat, de cinquanta paraules com a màxim, que contingui el títol d'un llibre i el nom del seu autor però amb una temàtica que no tingui res a veure amb la del llibre escollit. Hi ha temps fins el 23 d’abril. Animeu-vos a participar!

Jo he triat un dels llibres que més em va agradar dels que vaig llegir l'any 2009, un llibre que em va veure un dia a l'Abacus i em va cridar perquè el comprés: La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey, de Mary Ann Shaffer i aquest és el meu micro-relat:

Amb una tirallonga de pela de patata ben neta, la Mary Ann entretenia la seva filleta... Estaven soles perquè el senyor Shaffer treballava de nit netejant l’escola literària.
- Quina societat! -murmurava- Sempre els mateixos repartint-se el pastís!
Sospirant, agafà el fulletó de Vacances a Guernsey i l’estripà
.

26 comentaris:

  1. Jo d'escriure com queeeeeee no, però intentaré fer alguna foto relacionada amb els llibres.
    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Ei molt bo ....i mira que no és pas senzill ....quin títol més llarg i suggeridor....quinze paraules comptant el nom complet de l'autora...Que m'ha agradat molt Assumpta! que amb una tirallonga de pela de patata entretingués la filla ....una mare ben creativa!

    ResponElimina
  3. ostres dos comentaris sincrònics! a les 23,04

    ResponElimina
  4. molt bo! Qüasi que el títol ja fa 50 paraules!

    ResponElimina
  5. I jo que he buscat un títol curtet... en canvi tu has buscat el més llarg que has trobat. Apa que no em vas fer trencar el cap per endevinar aquest llibre... en el joc del Tibau!

    ResponElimina
  6. Aix! que l'envio abans d'hora. T'ha quedat molt bé el microrrelat!

    ResponElimina
  7. Trobo molt meritori el micro-relat! No has triat precisament un títol fàcil, i te n'has sortit fantàsticament bé! A mi m'hagués costat lligar totes aquestes paraules en un text tan curt. Felicitats!

    ResponElimina
  8. GEORGE.- Una foto de llibres feta per tu segur que serà magnífica!! :-))
    L'esperaré, eh? ;-)
    Una gran abraçada!!


    ELVIRA FR.- Estic contenta de que t'agradi ;-)
    He estat una estona pensant quin llibre podia triar. Primer havia pensat el que estic llegint ara (El casalot de Dickens) però em semblava massa fàcil la part del títol, però el nom de Dickens massa conegut per "dissimular-lo" ;-)
    Però quan m'ha vingut al cap aquest m'ha fet gràcia que fos tan llarg... M'he passat una bona estona amb 53 paraules i no hi havia manera d'escurçar-lo, però al final ha sortit! ;-))
    Jejeje ahir et va passar quelcom semblant amb l'hora del comentari! ;-))


    ESTRIP.- Jejeje és que quan m'ha vingut al cap i l'he vist tan llarg m'ha fet gràcia a veure si em sortia... M'ha costat una mica, la veritat jeje
    Moltes gràcies!! :-))


    CARME.- Jajaja és que m'ha fet gràcia quan se m'ha ocorregut!!
    Amb un títol ben llarg jugues una mica més ;-)) Però primer em faltava un "de", després em sobraven tres paraules... però ha sortit! ;-))
    Mil gràcies!!
    Ah!! Precisament en el Joc d'en Tibau una de les pistes era que el títol tenia dotze paraules jeje


    XEXU.- Moltíssimes gràcies!! ;-))
    Per una part, que tingui tantes paraules et deixa menys marge, però també ajuda, és com si cada paraula fos una pista... i, com li he dit a la Carme, estàs jugant una mica més d'estona... és com fer un puzzle ;-))

    ResponElimina
  9. Sembla mentida pero filar narrativament 50 paraules és prou difícil... hala, va, ho intentarè. Buscaré un llibre amb una sola paraula al títol.

    ResponElimina
  10. O és un pastís molt gros i només s'engreixen uns quants o és petit i només l'aprofiten els mateixos.

    Bon relat!

    *Sànset*

    ResponElimina
  11. Caram t'ho has buscat dificil...però t'he n'has sortit molt be

    ResponElimina
  12. Sempre que veig aquest títol penso en el Joc Literari núm. 100 :-D Molt bé, el relat. Una escola literària? Sona interesant…

    ResponElimina
  13. veig que aquest llibre, record del 100è joc literari, et va marcar.
    Petons

    ResponElimina
  14. Sense diners no es poden fer vacances, no??

    Molt bon relat Assumpta. Els microrelats són moooolt complicats!

    ResponElimina
  15. Impressionant! T'has complicat la vida amb un títol impossible i n'has fet un mini-relat esplèndid. M'ha agradat moltíssim!!!

    ResponElimina
  16. Molt bon microrelat! Si entre el títol i l'autor/a quasi ja no queden paraules! Molt ben escrit!

    ResponElimina
  17. Ostres aquest títol em va fer molta gràcia i em va cridar molt l'atenció quan en vas parlar en un altre post!

    Molt ben aconseguit! (tot i la dificultat!)

    Utnoa

    ResponElimina
  18. JESÚS PÁRRAGA.- A mi em surten més bé els Micro del els de mida normal ;-)
    Fa temps que intento escriure un relat d'unes set o vuit pàgines i no em surt ;-)
    Què bé que t'apuntis!! :-)) ho hauràs de comunicar als organitzadors, eh? no t'oblidis o no entraries al sorteig ;-))


    SÀNSET.- O les dues coses... jo crec que el pastís és gros... però sempre s'aprofiten els mateixos (ostres, parlar de pastís a aquestes hores!!) :-))


    GARBI 24.- Moltes gràcies :-))No és tan complicat com sembla, però amb tantes paraules "donades" era com fer un puzzle ;-))


    P-CFACSBC2V.- És molt interessant l'escola literària :-) Tant fan tallers d'escriptura com classes de literatura i tal... Em sembla que et volen fitxar de professor ;-))
    Jejeje sí, és un títol que costa d'oblidar per tan llarg com és! ;-)
    L'has llegit? és molt maco :-))


    JESÚS M. TIBAU.- El llibre em va agradar tant que el vaig triar pel Joc Cent ;-)) i ara m'ha tornat a fer servei jejeje
    Crec que el tornaré a llegir :-)) Petons!!


    JORDI.- No, xiquet, no... sense diners, no hi ha vacances, pobreta Mary Ann...
    Moltes gràcies... Però tu no tens excusa, amb lo bé que escrius!! A fer-ne un!! ;-)))


    McABEU.- Ostreeeees!! Moltes, moltes gràcies!! ;-))
    Jejeje quan em va venir al cap fer-ho amb aquest llibre em va semblar un petit repte, però no és tan difícil com pugui semblar, de veritat... em va costar una mica ajustar-ho a les 50 paraules... me'n sortien 53... però va ser molt divertit ;-))


    ALBERT B. i R..- Moltes gràcies!! ;-))
    Com li deia a en McAbeu, no és tan difícil com sembla... era com fer un puzzle amb tanta paraula "donada", però molt divertit ;-))


    UTNOA.- Moltes gràcies!! ;-))
    Ostres, hauries de llegir aquest llibre, és molt maco!! A tothom que conec que l'ha llegit li ha agradat ;-))

    ResponElimina
  19. Ens els microrelats està la saviesa concentrada, Muaka, maca

    ResponElimina
  20. Felicitats pel microrelat! Llàstima del fulletó de vacances ^_^ Quina falta que fa!

    ResponElimina
  21. Son muy lindas estas iniciativas departicipar en relatos con distintos desafíos, quizás algún día me anime. Besos tía Elsa.

    ResponElimina
  22. Gairebé és més llarg el títol que el microrrelat, jaja. Està molt bé i a més reflexa els temps de crisi actuals.
    Adéu!

    ResponElimina
  23. WIZARD.- Caram, quina definició més maca de micro-relat... m’agrada!! Gràcies!! :-))


    LA MEVA PERDICIÓ.- Moltíssimes gràcies!! :-))
    Pobres, van ben justos i quan costa tant arribar a final de mes, les vacances són quelcom prohibit...


    TÍA ELSA.- Mil gracias, guapa ;-))
    Estaría muy bien que extendieses la participación hacia Argentina!! ;-))


    ALBERT.- Moltes gràcies! :-)) Jejeje em va fer gràcia fer-ho amb tantes paraules donades, era com fer un puzzle ;-))

    ResponElimina
  24. M'agrada molt i molt i molt la fotografia, Assumpta! I el relat també molt bé! N'he llegit pocs i m'han sorprès tots força! Però jo no serveixo per als relats curts, així que us deixo fer! ;)

    ResponElimina
  25. NÚR.- Estic contenta de que t'agradi la fotografia ;-)) Era botiga de flors que, per Sant Jordi, va posar al carrer -davant la mateixa botiga- tot una decoració amb roses i aquesta pissarra, que em va agradar molt ;-))
    Ei, però si fer micro-relats es molt divertit! Anima't dona!! ;-))

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!