dijous, 1 d’abril del 2010

Dijous Sant


Avui, els cristians, celebrem l'institució de l'Eucaristia. Recordem el darrer sopar de Jesús amb els seus deixebles, el que podriem dir que va ser "la primera Missa". Eucaristia vol dir "acció de gràcies".

L'últim sopar, de Gerbrandt van den Eeckhout, 1664


També celebrem el Dia de l'amor fratern, recordant aquestes paules de Jesús: "Us dono un manament nou: que us estimeu els uns als altres tal com jo us he estimat. Així, doncs, estimeu-vos els uns als altres" (Jn 13, 34) paraules dites, precisament, durant aquest sopar amb els deixebles.

16 comentaris:

  1. Sant Sopar...Quants al mon n'hi ha que no poden...Hi ha tanta injustícia que ... perdona,la diria molt grossa. De vegades ens queixem els que estem farts... Que tingueu uns bons dies, gaudiu de la felicitat que teniu a les mans i administreu-la... Tot és molt brèvol en aquesta vida, i cada instant pot canviar per o per no tant bé. Una abraçada, amics. Anton

    ResponElimina
  2. Em quedo amb això "d'estimeu-vos els uns als altres" tan debò pogués ser veritat... Que passis un bon dia!

    ResponElimina
  3. "Estimeu-vos els uns als altres"... que fàcil es diuen aquestes cinc paraules i que poc cas que en fan alguns. :-)

    ResponElimina
  4. M'agrada la pintura que has triat! Gaudeix força d'aquestes celebracions, doncs! :-)

    ResponElimina
  5. Bona Pasqua! I la pintura, la llum del quadre sobretot, m'agrada molt també.

    ResponElimina
  6. REBAIXES.- És cert que hi ha molta gent al món que no pot sopar, ni dinar ni esmorzar... precisament si s'acomplís la frase que destaquen Elvira i McAbeu, n'hi hauria per a tots...


    ELVIRA FR.- No sé si encara estic influïda pel llibre de sant Francesc ;-) però jo crec que pot ser veritat!... Al menys, no hem de deixar d'esperar-ho ;-))
    Un molt bon dia també per a tu! ;-))


    McABEU.- Tens tota la raó... és fàcil de dir, però sembla que costa de fer... Si tots féssim un petit esforç ;-))


    P-CFACSBC2V.- M’alegra que t’agradi! ;-) M’ha costat un munt decidir-me!! Buscant per Google sembla que només hi hagi Leonardo (i ja m’agrada, ja, que era esquerrà, però de tant en tant està bé variar) :-)


    KWEILAN.- Ostres, que bé, que l'he encertat amb el quadre! ;-)) Molt bona Pasqua a tu també ;-)

    ResponElimina
  7. Es una época muy especial para pensar y repensar nuestra vida, lo que deseamos, hacia donde vamos y tratar de poner en práctica todos los días de nuestra vida las enseñanzas del Gran Maestro. Besos y felices pascuas, tía Elsa.

    ResponElimina
  8. Que et vagim molt bé aquests dies que tens de festes liturguiques (és que no sabia si dir celebracions :( )

    ResponElimina
  9. No sé si això té cap validesa, però avui jo m'he menjat un entrepà de truita. No és avui el dia de la truita? Suposo que no té res a veure amb la religió, però per si de cas, jo aquí ho deixo...

    ResponElimina
  10. Dies de reflexió...
    Bona pasqua!!!
    Salut!!

    ResponElimina
  11. TÍA ELSA.- Tienes razón! Es muy bueno reflexionar, interiorizar, pensar en nosotros, lo que hacemos, lo que podríamos mejorar ;-)
    Felices pascuas, guapísima!!


    MIREIA.- Ets un sol ;-)) Sí que pots dir "celebracions" ;-))
    Que siguin bons dies també per vosaltres ;-)


    MONTSERRATQP.- Molt bona Pasqua!! Per a tu i tots els teus... Britànica? ;-)


    XEXU.- Mira que m'has fet riure!! ;-))
    Has confós "dijous gras" (el dia de la truita) amb "Dijous Sant"... No sé si explicar-t'ho o no :-))
    Va, jo ho intento:
    Dijous gras no té cap sentit religiós, es una festa tradicional que es fa abans de la Quaresma.
    Com que Quaresma és una època de sacrifici i tal, doncs abans de que comenci, es fa una festa amb força menjar... es menja botifarra d'ou, coca de llardons, etc. i truita amb botifarra... però ja et dic, és una festa per tradició :-)
    Com el seu nom indica, és un dijous... el dimecres següent ja és Dimecres de Cendra, dia en que comença la Quaresma.
    Al final de la Quaresma hi ha la Setmana Santa. La Setmana Santa és la que va després de Diumenge de Rams (diumenge passat "el dia de la palma i el palmó" jeje)
    Avui és Dijous Sant (recordem el darrer sopar de Jesús amb els seus deixebles, abans que el fessin presoner)
    Aquest any, Dimecres de Cendra va caure el 17 de febrer, per tant, dijous gras va ser l'11 de febrer ;-))
    La Quaresma és el temps de preparació per la Pasqua ;-))
    Ara bé... espero que la truita que has menjat estès molt bona!! jejeje


    EVA.- Molt bona Pasqua, guapa!! ;-))


    JESÚS PÁRRAGA.- Molt bona Pasqua també per a tu ;-))

    ResponElimina
  12. Bona Pasqua!
    I que aquest 2estimeu-vos..." pugui ser algun dia realitat a tot el món! (i nosaltres que ho veiem)

    ResponElimina
  13. És ben fàcil estimar-se els altres; el problema és que n'hi ha que no es deixen estimar.

    Fantàstica foto de Teresa de Calcuta.

    ResponElimina
  14. MIREIA.- Algun dia arribarà :-)) Tan de bo ho poguéssim veure!! ;-)
    Molt bona Pasqua, guapa! ;-))


    FERRAN.- Sempre que penso en un exemple d'estimar als altres em venen al cap imatges de la mare Teresa de Calcuta o de totes les persones que ajuden als altres (tan sigui al propi barri com traslladant-se a llocs on hi ha hagut grans catàstrofes)
    Així doncs, m'alegra molt que t'agradi la tria ;-))
    Tu creus que és fàcil estimar? A mi a vegades em costa... però sí que crec que amb un petit esforç es pot aconseguir ;-))

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!