diumenge, 4 d’abril del 2010

Ha ressuscitat!!


La Resurrecció de Crist i dones al Sepulcre,
Fra Angelico, 1440-41



Passat el repòs del dissabte, Maria Magdalena, Maria, mare de Jaume, i Salomé van comprar olis aromàtics per anar a ungir el cos de Jesús. El diumenge, molt de matí, arribaren al sepulcre a la sortida del sol. Es deien entre elles:

- ¿Qui ens farà rodolar la pedra de l'entrada del sepulcre?

Llavors van alçar els ulls i s'adonaren que la pedra ja havia estat apartada; era una pedra realment molt grossa. Van entrar al sepulcre i veieren assegut a la dreta un jove vestit de blanc, i s'esglaiaren. Ell els diu:

- No us espanteu. Vosaltres busqueu Jesús de Natzaret, el crucificat: ha ressuscitat, no és aquí...


(Evangeli de Marc 16, 1-6)






21 comentaris:

  1. Molt bona Pasqua estimada Assumpta!

    Petons i abraçades ;*)

    ResponElimina
  2. ELUR.- Molt Bona Pasqua, Elureta, guapa!! ;-)))
    Smuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaac!!

    ResponElimina
  3. Bona pasqua Assumpta! I van ser dues dones les primeres en assabentar-se...

    ResponElimina
  4. perdona t'ho diré més alt: BOOONA PASQUAAAAAA Assumptaaa.......!!!!!!!

    ResponElimina
  5. bona pasque tambe per tu, nina

    petonets

    ResponElimina
  6. Bon Diumenge de Resurrecció, Assumpta (és que ja et vaig desitjar Bona Pasqua). I moltes gràcies pels teus comentaris al meu blog. Me n'he acostumat i ara quan faig una entrada pense "a veure que diu l'Assupmta" :-)

    ResponElimina
  7. Bona Pasqua! Que encara que una mic tard... hi sóc a temps encara!

    Una abraçada, preciosa!

    ResponElimina
  8. Acabo de veure tots els posts que has dedicat a aquests dies tan especials. Estan molt bé.

    Molt bona Pasqua!

    ResponElimina
  9. P-CFACSBC2V.- Bona Pasqua Pesééééé, guapo!! :-DDD


    ELVIRA FR I tant que sí!! Les dones són fonamentals a tots els Evangelis, n'hi havia moltes entre els primers deixebles!! Però això de ser les primeres testimonis de la Resurrecció sempre m'ha encantat!! ;-)
    Espera, que jo també ho diré fort... BONA PASQUAAAAAAAA ELVIRAAAAA!!! ;-)))


    SARGANTANA.- Molt Bona Pasqua i molts petons!! ;-)))


    JESÚS PÁRRAGA Bon Diumenge de Resurrecció!! ;-))
    Si?? De veritat esperes els meus comentaris? Però si jo quan vaig descobrir el teu blog vaig pensar que era una mena de "tresor" i quasi no sabia si deixar comentari o no!! :-)) Ah, doncs ja comentaré sempre, si a mi m'agrada molt comentar! ;-))


    CARME.- Molt bona Pasqua!! ;-))
    Noooo, no és gens tard, si avui és el dia de Pasqua!! I tant que hi ets a temps... Però, en tot cas, tu sempre arribes a temps ;-))
    Smuaaaaaaaaaaaaaac


    ALBERT.- Holaaa! ;-))
    M'alegra molt que hagis fet una repassada de posts de "Setmana Santa" ;-) i m'alegra de veure't de tornada :-)
    Molt bona Pasqua!!

    ResponElimina
  10. MOLT BONA PASQUA, ASSUMPTA!

    Tota la Setmana Santa has fet una explicació molt ben feta, curta i amena de llegir del què commemorem aquets dies .

    Les imatges han sigut molt maques.

    La d’avui diumenge de Resurrecció m’agrada’t molt.

    Petons,

    Maria Victòria

    ResponElimina
  11. Molt bona Pasqua, Assumpta!

    Petonet!
    :¬)*

    ResponElimina
  12. Amb una mica de retard però amb tot el cor: MOLT BONA PASQUA, ASSUMPTA!! :-))

    ResponElimina
  13. No havia vingut per aquí des de dijous i he anat a repassar els teus últims posts per comentar-los, però prefereixo fer-ho aquí en conjunt i dir-te que t'han quedat molt bé. Vius la Setmana Santa fervorosament i ens l'has mostrat d'una manera concisa però ben clara, del que és i el que significa.
    Una abraçada! :-)

    ResponElimina
  14. M. VICTÒRIA.- Moltes gràcies, guapa!! ;-))
    Alguns posts els preparava seguits i després els programava, però m'agrada molt mirar de trobar les imatges que quadrin bé amb el text, i posar alguna mica d'explicació (i algunes coses les aprenc mentre les faig, com que a Pontevedra treuen en Processó l'imatge del Crist Jacent que és feta per un artista gironí) així que si t'ha agradat, estic contenta :-))
    Molt bona Pasqua i petons!! :-))


    BARBOLLAIRE.- Molt bona Pasqua, poeta!! :-))
    Una gran abraçada! ;-)


    PILAR.- Moltes gràcies per passar per aquí!! I molt bona Pasqua també per a tu! ;-))


    McABEU.- Moltes gràcies!! ;-))
    No sabia si fer un post per cada dia, perquè divendres no em podia connectar, però vaig programar el post (quin perill, eh? jajaja) i aquest d'avui també era programat perquè al moment que va sortir nosaltres érem a la Vetlla Pasqual (però a quarts de dues ja estava comprovant si havia sortit bé)
    Estic contenta que t'hagi agradat ;-)
    Jo mateixa aprenc coses fent aquests posts... Clar que "sé per on vaig" i per on he de buscar, però, com li he dit a la M. Victòria, que a Pontevedra tenien una imatge de Crist jacent feta per un artista gironí no en tenia ni idea em va agradar saber-ho... Per això he estat etiquetant tots aquests posts com a tema de fe i tema de cultura, perquè saber aquestes coses trobo que és bonic siguis o no creient, oi? ;-)
    Bé, ja sé que em diràs que sí jajaja :-))
    Bona Pasqua, Mac, i una gran abraçada!!

    ResponElimina
  15. Que passis molt bona Pasqua, Assumpta! :D

    ResponElimina
  16. NÚR.- Moltes gràcies!! :-)) Molt bona Pasqua a tu també, guapa!! ;-)

    ResponElimina
  17. Tard, tard... bon dilluns de Pasqua, Assumpta!

    ResponElimina
  18. Encara que sé que tots hem arribat a un punt que ens és gairebé impossible seguir tants i tants interessants blogs, m'agradaria, basant-me en referència als “posts” que has publicat amb motiu de la Setmana Santa recomanar-te, per si no el coneixes, un excel·lent blog dedicat a la música anomenada clàssica i a l'òpera en el qual el seu autor ha anat penjant cada dia d'aquesta Setmana Santa una a una de les “Set últimes paraules de Jesús a la creu”, oratori compost per Joseph Haydn.

    Maac, l'autor del blog, a part de la gravació, hi aporta a cada entrada un interessantíssim comentari.

    Aquesta és l'adreça:

    cantanellas.blogspot.com

    ResponElimina
  19. FERRAN.- No és pas tard!! ;-)) La Pasqua es celebra durant cinquanta dies jejeje
    Molt bona Pasqua! ;-)


    ASSUR.- Doncs t'ho agraeixo molt!! Encara que no hi entenc, m'agrada la música clàssica, així que copio l'enllaç i vaig a donar-hi una volta ;-))

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!