dissabte, 2 de juliol del 2011

Scotland Yard

Fa un parell de dies, tot dinant, amb en Josep Lluís varem recordar una anècdota que, en comentar-la actualment, ens va fer riure molt. És d’aquelles coses que, quan les has viscut, fan molta gràcia, però que quan les expliques als demés doncs... potser no li acaben de veure “el què”... però aprofitant que els caps de setmana hi ha poca activitat bloguera, aprofito per fer-ne un post i, de passada, posaré una foto meva que, com es veu fatal, doncs tampoc té massa importància.

El mes d’agost de l’any 1993 (sí, sí, mes d’agost i jo amb màniga llarga i jaqueta, quina sort!!) vàrem anar una setmaneta (sis dies, per ser més exactes) de vacances a Londres. Ens feia molta il·lusió i volíem aprofitar cada moment per anar a visitar el màxim de coses. Un dia ens vàrem apuntar a una excursió per anar a Oxford i a Stratford... va ser un dia magnífic i tot va sortir rodó... Quan varem tornar a l’hotel, al vespre, encara era ben clar i a mi no se’m va ocórrer altre cosa que dir que volia veure això que sempre surt a les pel·lícules girant sobre el seu eix:


Així que, sense pensar en l’efecte de les meves paraules, vaig anar tota decidida a parlar amb uns dels grums de l’hotel, amb el meu terrible anglès (fa divuit anys un nivell molt inferior a l’actual que, sense ser res de l’altre món, encara “dóna el pegu”) i els hi vaig engegar la pregunta sense massa preàmbuls... amb un plànol a la mà i “On és Scotland Yard?”

Els dos nois varen preguntar amb expressió absolutament sorpresa “Scotland Yard?”... I, clar, ara penso que el més probable és que pensessin “a aquest parell els han pispat la càmera fotogràfica i ja volen anar directament a la central!!”... Sortosament, amb l’ajuda inestimable de la mímica, vaig fer entendre que el que volia era veure aquella cosa que girava i que surt a les pel·lícules. Van somriure i ens van indicar on era.

I aquí teniu la prova:


I ara, digueu-me... No us imaginàveu que la cosa aquesta era moooolt més gran i que estava moooolt més amunt? Jo sí, la veritat... Ara bé, m’encanta tenir aquesta foto!! (Aquí tenia trenta un anyets tan sols!!)

12 comentaris:

  1. O això, o és que tu ets molt i molt gran!

    ResponElimina
  2. Doncs jo me la imaginava més baixa! (la cosa, no l'Assumpta). Com que sempre l'enfoquen de tan aprop...

    ResponElimina
  3. Espere que m'acceptes la broma.:-)

    No et durien a l'Scotland Yard de Pin i Pon?

    ResponElimina
  4. ja tenim la prova!!! el cinema ens enganya. Amb l'ajuda d'escotland yard i la detectiu en cap ho hem pogut resoldre.

    ResponElimina
  5. una anècdota molt simpàtica! tranqui amb l'alçada em superes de 4 centímetres....en les fotos la realitat no és la realitat que veiem ...

    ResponElimina
  6. Doncs jo no sabia ni que hi havia una cosa girant a Scotland Yard... deu ser perquè la primera visita de la meva vida a Londres ha estat tot just fa un mes ... i per a trepitjar el santuari sagrat de Wembley!

    ResponElimina
  7. Passa sovint que quan veus les coses "en viu" et sorprenen perquè no coincideixen amb la imatge mental que ens n'havíem fet.
    Per cert, m'has fet venir a la memòria la valenciana de la sèrie Oh Europa!!, aquella que no parava de dir que "Me l'imaginava més gran!"? ;-)))

    ResponElimina
  8. jajaja, boníssim! Quina decepció no?! Segur que vas estar mitja hora donant voltes per allà a veure si n'hi havia un altre de més gros amagat per algun lloc... És ben bé que a la tele ens enganyen i ens fan creure el que volen...

    ResponElimina
  9. Boníssim, Assumpta! Jo no tinc ni idea que això surti a les pelis, o sigui que no m'ho imaginava de cap manera. :)

    En algunes coses, sóc molt poc observadora, en altres molt...

    Jo també he pensat el mateix que en Mc, en allò de "me la imaginava més gran" :)

    ResponElimina
  10. XEXU.- Hahaha boníssim!! :-))
    Si em concentro, em veig a mi mateixa gegantina!!... Peró la veritat és que sóc petitona... 1,60 justets, imagina "la cosa giratòria" com és doncs... si és que al cinema ens fan creure el que volen!! :-DD


    SM.- Siiiii? Caram!! Potser hi posava molta fantasia, però jo m'imaginava una cosa immensa, i ben amunt, situada a la part alta de l'edifici, no sé com, però pensava que s'havia d'aixecar el cap per mirar-ho... i res, si pegant un bot gairebé ho podia tocar ;-))


    JPMERCH.- Calla, calla, que en tornant varem passar per davant del Little Ben i això sí que era una cucada de miniatura ;-))


    GARBI24.- Sí, per fi tenim la prova que ens volen fer creure coses que no són!! (jo allò de l'home a la lluna encara no ho veig clar hehe) ;-))
    Ei, m'ha agradat això de "detectiu en cap" ;-)


    ELFREELANG.- Sempre pensant que aquella cosa era una peça de proporcions monumentals i ja veus... ara bé, fa gràcia hehe, és com ser dins d'una pel•lícula :-)
    Caram! Quatre centímetres!! hehehe... m'has fet riure ;-) pensa que jo he posat 1,60 "justets", potser només serien dos o tres :-))


    EL PORQUET.- Nooooooo? No ho has vist mai a cap pel•lícula? A cap sèrie de la tele? :-)
    Jo també només he estat una vegada a Londres (aquesta de l'anècdota) però "la cosa giratòria" l'havia vist un munt de vegades en sèries detectivesques, per això vaig demanar on era, per poder veure-la en directe.
    A moltes pel•lícules, quan ha de sortir les oficines de la policia, primer surt un parell de segons una imatge així i llavors ja ensenyen l'interior de l'edifici :-)
    Hehehe ets súper culé!! m'encanta ;-))


    McABEU.- En aquest cas, el més sorprenent va ser que jo creia que era una cosa molt més elevada, que estava més amunt...
    Siiiiiii m'encantava "Oh, Europa!!" i recordo perfectament la xica valenciana que sempre repetia aquella frase! Quin riure amb aquella sèrie! ;-))


    FINESTRETA.- Hahaha!! sí, sí!! bé, aquest "petit" és el de l'entrada del darrera... A veure, on és el de l'entrada principal!! ? :-DD
    Però clar, és que li fan uns primers plànols tan xulos, que jo m'imaginava una altre cosa! ;-)


    CARME.- Ualaaa!! Ets tan despistada com el PORQUET! Si surt a moltes, moltes pel•lícules... bé, ambientades a Londres, clar... pel•lícules i sèries... Pel que sigui ha de sortir el despatx d’un cap de policia, una sala d’interrogatoris, uns arxius, el que sigui... primer la càmera enfoca això i, en un canvi d’escena ja van cap a dins de l’edifici... Segur que ara ho començaràs a veure per tot arreu :-)

    ResponElimina
  11. Oh, que xula la foto! Uf, jo a l'estiu del 93... crec que gaudia d'unes merescudes vacances després del primer any de parvulari. Hehehe!

    ResponElimina
  12. YÁIZA.- El primer any de parvulari és extremadament dur i complicat... em sembla molt bé que gaudissis d'aquelles vacances!! hehehe :-DD

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!