dimecres, 30 de desembre del 2009

Lectures 2009


Sempre m’havia agradat moltíssim llegir. Jo era una nena a la que moltes vegades havien de cridar per anar a taula a dinar perquè estava “fora del món real” immersa dins alguna història.

D’adolescent i joveneta vaig seguir llegint força però, poc a poc, i per diversos motius, l’afició va anar perdent intensitat...

Mai he deixat de llegir... però podien passar mesos sense que comencés un llibre nou. Si, al cap d’un any, havia llegit set o vuit llibres era perquè probablement la meva germana m’havia animat portant-me’n uns quants de la biblioteca (ella és la meva bibliotecària particular jeje) o perquè m’havia aficionat a les històries de Harry Potter.

Ara fa un any vaig veure un post d’en XeXu amb totes les lectures de 2008. Hi havia divuit llibres i, quasi a l’instant, va ser com si d’aquell post es desprengués una energia, una mena de llampec que em va impactar i em vaig dir “jo també ho vull fer”.

Jo sóc caòtica... No sé quina imatge es desprèn de mi pels meus posts, però el meu cap és molt desorganitzat i, sobre tot, molt inconstant... moltes ganes de començar mil coses que mai acabo. Malgrat això, he estat tot l’any apuntant metòdicament a l’agenda cada llibre que llegia: títol, autor, data en que començava i data que acabava esperant poder fer “un post com el d’en XeXu”.

Sé que ell diu que no és invenció seva i que ho havia vist a altres llocs però, pel que a mi respecta, on jo ho vaig veure va ser a casa seva, així que em fa il•lusió dedicar-li aquest post a ell.



Bé doncs, aquesta és la meva llista de llibres llegits:

1.-Que se levanten los muertos, Fred Vargas
2.- La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey, Mary Ann Shaffer i Annie Barrows.
3.- Les rondalles del bard Gallard, J.K. Rowling
4.- La buena vida, Alex Rovira
5.- La nena dels tres noms, Tami Shem Tov
6.- Avui Patirem, Joan M. Pou
7.- Más allá, a la derecha, Fred Vargas
8.- Mal de llengües, Jesús Tuson
9.- Causa justa, John Grisham
10.- El petit príncep, Antoine Saint Exúpery (relectura)
11.- El rey de los pleitos, John Grisham
12.- A peu per camins de cendra, Josep M. Espinàs
13.- El hombre de los círculos azules, Fred Vargas
14.- Legítima defensa, John Grisham
15.- Al capvespre t’examinaran en l’amor, Bernabé Dalmau
16.- Sin hogar ni lugar, Fred Vargas
17.- Aquí descansa Nevares i altres narracions mexicanes, Pere Calders
18.- Cámara de Gas, John Grisham
19.- Grandes esperanzas, Charles Dickens
20.- El senyor Pip, Lloyd Jones
21.- El vertigen del trapezista, Jesús M. Tibau
22.- Nunca me abandones, Kazuo Ishiguro
23.- La carga, Mary Westmacott (relectura)
24.- Cap a casa, Susanna Tamaro
25.- Relacions particulars, Josep M. Espinàs


CLAU DELS COLORS:
Títols en color vermell: Llibres escrits en català o traduïts a la llengua catalana.
Títols en color blau: Llibres escrits en castellà o traduïts a la llengua castellana.
Autors masculins en color verd.
Autores femenines en color salmó.

La distinció entre autors i autores la faig més que res perquè em vaig adonar que he llegit molts llibres de Fred Vargas i volia remarcar que, malgrat dir-se Fred, és una escriptora francesa (Frédérique Audouin-Rouzeau)

33 comentaris:

  1. Apa, doncs jo començo a fer la llista i el proper desembre faré el post dels llibres llegits el 2010.
    Per cert, jo rellegeixo el Petit Príncep cada any aproximadament.

    ResponElimina
  2. Jo també rellegeixo el Petit Príncep un munt de vegades (potser no cada any) des que tenia 10 anys. Això fa un munt de vegades.

    No he coincidit en gaires títols amb tu. He llegit el de Calders, el del Tibau i el de l'Espinàs, però tots abans d'aquest any.

    ResponElimina
  3. A veure si jo també m'apunto a fer la llista del 2010

    ResponElimina
  4. Entre uns quants esteu fent que prengui consciència del poc temps que, enguany, he dedicat a la lectura. Val, sí, tinc excuses (val dir que estic enganxat a la catosfera, entre d'altres?), però tot i això...

    He decidit que 2010 ha de ser el meu any del llibre particular. A casa en tinc uns quants encara per començar; trobaré el moment, aquest any vinent?

    Per cert, Assumpa, pregunta per tu: què tal aquest "Cap a casa", de la Tamaro? Què t'ha semblat? No me l'he llegit, però si un altre seu (suposo que anterior) que em va agradar... a trossos; el vaig trobar un pèl massa "ensucrat".

    ResponElimina
  5. Enhorabona Assumpta. La lectura és potser un dels més grans plaers de la vida. Una curiositat, si me la permets...de la llista que ens presentes, si no més poguessis quedar-te amb un dels llibres, quin triaries?.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  6. Gràcies per la dedicatòria Assumpta. Al final aconseguirem que tothom faci la seva llisteta, a banda dels que se la van penjant directament a la barra lateral com l'Elur. És clar que no és cosa meva, no he inventat res, però m'ha agradat veure que algú més s'hi ha animat aquest any, i que potser més gent anirà agafant el relleu. Desembre que ve hi tornem, no? Em sembla que la meva llista serà molt més curta :(

    M'ha fet gràcia el post perquè les preguntes que m'anaven sorgint ja me les contestaves, com els colors, que jo creia que era un homenatge al Barça, o qui redimonis és aquest Fred Vargas. He de dir que no LA coneixia.

    És una bona llista, 25 llibres no està gens malament, trobo, més de dos per mes. Tenint en compte la teva activitat blogaire, té mèrit, heheh. Això li podem dir a l'amic Ferran, no serveix com a excusa ser un malalt de blogs!

    Em sembla que només coincidim en 'El petit príncep', que vaig llegir fa anys (però com alguns de per aquí han dit, espero rellegir algunes vegades més). Ara, ja saps que a suggeriment teu tinc a l'estanteria 'Càmara de gas'. Si m'agrada, segur que llegeixo més llibres d'aquest autor. La llàstima és que no sé si el podré llegir aquest 2010, hi ha altres totxos que m'esperem abans. Tinc feina acumulada, i a veure la que ve ara per Reis.

    I per tu, bones lectures 2010! Ara toca superar-se any a any, ja saps. Això de competir amb un mateix és cosa mala...

    ResponElimina
  7. Déu n'hi do Assumpta, i amb colors i tot hehe ;)).
    Explica'ns alguna cosa més d'aquesta Fred Vargas que si n'ahs llegit tants és que t'ha agradat-

    ResponElimina
  8. Has fet una bona feina, aquest any! Una llista molt carregada de llibres ben diversos!

    ResponElimina
  9. Vaig veure la llista d'en XEXU i el teu comentari a casa seva on ens anunciaves aquest apunt.
    No puc recordar quins llibres he llegit durant tot l'any per fer-ne la llista (no m'ho he apuntat com tu :-D) però si et puc dir que no hem coincidit gaire.
    En el que si coincidim és que jo llegia molt més de jove, ara per falta de temps em costa més agafar un llibre. De totes maneres no sé si supero els 2 al mes, com tu, però 1 i escaig si. :-)

    ResponElimina
  10. 25! No està gens malament! D'aquests només n'he llegit dos (i no enguany).

    ResponElimina
  11. Està superbé, Assumpta. Un llistat molt variat. Destacaria un llibre que ja fa temps que vaig llegir -el vaig comentar al bloc- i és el de Nunca me abandones que em va colpir intensament i em va agradar molt. Enhorabona per tornar a la lectura i Bon any 2010! Una abraçada!

    ResponElimina
  12. Una bona xifra lectora, Assumpta. Sóc un pèl anàrquic llegint i no sabria dir el meu número de 2009 però, segur, que per l'any entrant us copiaré a tu i en Xexu i aniré apuntant.

    Començo amb "Submundo" de Don De Lillo que és el que ara tinc entre les mans i acabaré aquestes mini-vacancetes de cap d'any.

    Boooooooooooon 2010!!!

    ResponElimina
  13. bufff... Doncs crec que no val la pena que faci cap llista perquè em sembla que enguany no he llegit cap llibre sencer! bufff... Em dedico a altres coses, sobretot a cosir, jo! hehehe D'això sí, que en podria fer una bona llista! Coses que he cosit durant el 2009! hihihi En faig un article???

    Ara començo a llegir La lladre de llibres, que em vaig comprar el 2007! Imagina't! A veure si el puc acabar el 2010 i continuo amb d'altres llibres! :)

    De la teva llista només he llegit dos llibres!

    ResponElimina
  14. Doncs deu n'hi do els llibres llegits Assumpta! i quina gràcia....dius que ets desorganitzada però la llista de llibres a dos colors amb la separació de llibres traduïts o originals en català és absolutament metòdica...bé ja dius que t'hi has esforçat...el meu cap funciona caòticament també ...jo fa anys quan era més jove m'apuntava sistemàticament tots els llibres que em llegia....només pel gust propi de saber quants i quins m'havia llegit...després vaig deixar de fer-ho. Això dels blocs és l'òstia i ple d'aprenentatges i emocions...que gràcies al Xexu com dius recuperessis les ganes i l'empenta de llegir i a sobre d'anotar el que llegies ho trobo fantàstic i encoratjador....de debò....a mi m'has ensenyat unes nocions d'HTML! Bon penúltim dia de l'any!

    ResponElimina
  15. L'últim llibre que m'he llegit jo ha estat "La Sombra del Viento", de Carlos Ruiz Zafón.

    Me'l vaig acabar de llegir ahir.

    Ara tinc un munt de llibres per llegir al 2010

    ResponElimina
  16. una llista molt blaugrana! ;)

    jo, que també sóc un desastre i si apunto les coses perdo el lloc on estan anotades, vaig pensar que posar-ho al bloc seria la sol·lució i mira, així ho he fet aquest any.

    una llista interessant.
    us acabaré estirant les orelles... massa llibres! que m'entren massa ganes de llegir!

    petonassos!

    ResponElimina
  17. Jo també sóc molt caòtica i em dóna la sensació que vull fer moltes coses però després no sóc capaç de fer-les o d'acabar-les.
    Bona iniciativa aquesta del llistat de llibres. Enguany he llegit però ni de bon tros tant com tu!

    ResponElimina
  18. Déu n'hi do! 25 llibres, no està malament...

    ResponElimina
  19. Crec que ja et vaig comentar en el seu dia que m'havia llegit "Avui patirem", però de la resta no n'he llegit cap.
    Igual que el Jordi, has llegit uns quants llibres aquest any pel que veig.

    Adéu!

    ResponElimina
  20. Doncs Assumpta, pràcticament no conec a cap dels teus llibres, per no dir que no me n'he llegit cap dels que has esmentat. Me'ls apunto doncs, com un nou propòsit per l'any que entra.

    ResponElimina
  21. Bona llista! M'hauré d'animar a fer-la, jo també... Dels llibres que tens només n'he llegit 4:
    Mal de llengües, imprescindible en Tuson (fa anys i panys que el vaig llegir)!
    El senyor Pip i Grans Esperances (jeje)
    El vertigen del trapezista (tot i que el temps no m'ha permès fer-li cap ressenya aquest any)

    ResponElimina
  22. Jo no diria mai que ets caòtica, els teus posts tenen una gran organització i per mostra, aquest apunt és ben metòdic! Bon any! I bones lectures -jo també m'apunto a llegir, m'encanta!-.

    ResponElimina
  23. Per cert, El petit princep l'estem representant a l'escola! I és una història que sempre enganxa, a cadascú en la seva justa mesura, oi?

    ResponElimina
  24. MARIA ESCALAS.- Què bé!! ;-) D'aquí un any la catosfera serà plena de llistats de llibres llegits! ;-)
    Jo admeto que El Petit Príncep era un llibre que tenia travessat perquè era lectura obligatòria a l'escola i jo em vaig negar. Ja de ben adulta, un amic meu parlava del llibre amb tal dolcesa que llavors em va fer venir ganes de llegir-lo :-)
    Petons!!


    CARME.- Molts dels llibres que he llegit tenen origen -d'una forma o altre- en el món dels blogs ;-)
    I no has llegit el de l'Àlex Rovira? :-) Aquest donava per segur que tu el coneixeries (crec que l'any passat per Reis te'n van portar un d'aquest autor... o per sant Jordi... com en Ferran llegeixi això encara m'agafarà més por!! jeje)
    Jo, de moment estic a anys llum de les vostres lectures del Petit Príncep :-) de moment encara no suporto la rosa i em cau genial la guineu... D'aquí uns anys seré capaç d'entendre a la rosa? :-)
    Petons!!


    FERRAN.- Jejeje no, no val a dir que estàs enganxat a la catosfera perquè jo també ho estic :-)
    És més, justament el fet de pensar que havia de fer aquest post i que si el volia dedicar a en XeXu no podia fer-ho amb sis o set llibres tan sol, encara m'animava més a llegir.
    El que necessites és trobar "el teu Viena", o fer molts viatges en tren ;-))
    Aquest llibre de Susanna Tamaro és molt breu i està dividit en tres parts. Les dues primeres són com dues ponències seves i la final és una entrevista que li van fer. En les tres parts explica la seva experiència personal com a persona creient, descendent de família jueva convertida per interès comercial i social però sense cap mena de pràctica religiosa, explica les seves inquietuds, la seva búsqueda de Déu.
    Jo he llegit "Ves on et porti el cor" fa un munt d'anys i em va agradar molt. Després, farà tres o quatre anys, "Más fuego, más viento" (els poso en l'idioma que els he llegit jeje) que em va sorprendre moltíssim perquè vaig trobar ja tot aquest component de creença i vaig trobar que la tia és valenta de manifestar-se com ho fa :-))
    Abraçades!!


    RAMON.- Totalment d'acord amb tu... La lectura et permet viure tantes coses!! :-))
    Ui! Només un? És molt difícil perquè són molt diferents i tots els que he llegit m'han agradat. Uns més que altres, però tots m'han agradat... Ara bé, si n'hagués de triar només un, potser em quedaria amb "Grandes Esperanzas" de Dickens perquè em va fer "viure" i "entrar" dins una història entre realitat i fantasia que em va fascinar.
    Ara bé, tampoc em facis molt cas jaja perquè estic condicionada perquè per Reis sé que tindré un de Dickens que em fa molta il•lusió :-)) i que serà un regal impressionant i estic que em moro d'impaciència Dickensiana... com una cria petita esperant els Reis :-)
    N'he llegit molts de Grisham i aquí vaig comentar "Cámara de gas" perque la temàtica fa reflexionar molt i crec que és bo llegir-lo, però no vaig dir res de "Legítima defensa" i també em va agradar moltíssim. Té algunes escenes que m'emocionaven.
    Un que va ser un descobriment personal, que el vaig veure i "em va cridar" va ser el de "la Societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey" que em va encantar :-)
    Però ja dic que, de tots els que hi ha a la llista tots els recomanaria.
    Un que vaig començar i no em va agradar el vaig deixar a la meitat i no l'he posat :-)
    Abraçades!!

    ResponElimina
  25. XEXU.- Desembre que ve hi tornem, i tant!! :-))
    Has de fer com jo i buscar-te un lloc per llegir :-) Jo a casa llegeixo poc perquè hi ha aquesta màquina anomenada ordinador i estic clec-clec-cles un munt d'hores... Ves a llegir a la biblioteca algun dia. No sé, un parell de cops per setmana, un parell d'hores, ja veuràs com ho gaudeixes molt :-))
    Si!! Elur té una llista molt llarga a la barra lateral! ja l'he vist, ja :-))
    Bé, els colors del post són també un homenatge al Barça ;-)
    Jajaja ja li he dit a en Ferran que estar enganxat als blogs no serveix d'excusa (tot i que per ell potser és diferent, que jo tinc més temps lliure i puc diversificar) :-)
    I no pots fer una trampa al teu ordre de llibres i posar Grisham dins el 2010 ;-))
    Entenc perfectament què és això de competir amb un mateix jajaja jo ja estic fent càlculs de llibres possibles :-DD
    Bona lectura pel proper any!!
    Abraçades!!


    MIREIA.- He d’admetre que, tot i que per mi és una il•lusió molt gran pensar que he llegit vint-i-cinc llibres, jo tinc molt més de temps lliure que la majoria dels que treballeu fora de casa però, tot i així, és una millora espectacular en relació a altres anys ;-)
    Doncs la Fred Vargas la vaig conèixer també gràcies a una bloguera que ja fa quasi un any que no actualitza. Es diu Marta i el seu blog Atram. Va fer un post parlant d’aquesta escriptora que va ser el que va despertar el meu interès. Te’l linko aquí, si pots, ves-hi, veuràs que val la pena com ho explica... i veuràs que em va agradar, doncs n’he llegit ja molts! :-))
    Abraçades!!


    SM.- Moltes gràcies!! :-)) Jo estic contentíssima! Em feia molta il•lusió poder fer aquest post, poder fer un propòsit i seguir-lo durant tot un any i, al mateix temps, recuperar aquesta gran afició per la lectura! :-)
    Abraçades!!


    McABEU.- Jejejeje em fa gràcia perquè ja saps que, per mi, tu ets un exemple de blogaire ben ordenat i metòdic... Cada post té el seu dia, cada dia hi ha el que ha d’haver ;-) així que l’any que ve has de fer una llista de llibres i així podrem comparar! (Encara som joves, eh?) ;-))
    Abraçades!!


    P-CFACSBC2V.- Moltes gràcies!! Aposto a que un dels que has llegit és “Mal de llengües” de Tuson i... l’altre... “El petit príncep”, clar!! :-)) Ho encerto? ;-)
    Abraçades!!


    KWEILAN.- Com ja t’he dit moltes vegades al teu blog, una de les persones que m’ha anat animant a llegir aquest any has estat tu ;-) i no em refereixo ara a llibres en concret sinó per “l’atmòsfera” que es respira al teu blog. Quan et llegeixo -sigui quin sigui el llibre que comentes- penso que gaudeixes moltíssim llegint i això s’encomana ;-)
    Una altre de les persones que m’ha encomanat aquest entusiasme és el Jordi de la Banyera que, quan ens varem conèixer a Montserrat per complir la promesa del Triplet del Barça, va estar parlant amb ma germana dels llibres de Grisham i m’hi vaig aficionar ;-) Doncs bé, el llibre d’Ishiguro també ha estat una recomanació d’en Jordi i no sé pas com qualificar-lo. Dir, això sí, que em va agradar molt, però que el vaig trobar tristíssim i que em vaig passar la part final del llibre desitjant que passés quelcom que no va passar ;-) ai! Jajaja és que no m’atreveixo a dir molt per si algú el vol llegir :-) És un llibre que no deixa indiferent, que fa pensar i que, segons com, fa por. No escenes concretes sinó tota la història en sí.
    Petons!!

    ResponElimina
  26. ÒSCAR.- Siiiiii!!! Fes la llista per l’any que ve! ;-) Tu que fas aquelles maratons de lectura i platja amb la teva dona, segur que en llegeixes un munt! ;-) però no s’hi val a saltar-se les pàgines amb descripcions i coses així, eh? que me’n recordo que vas utilitzar aquests trucs ;-)
    Eps!! Un llibre que tens començat no el pots posar a la llista del 2010, eh? que és trampa jajaja que jo vaig començar el 2009 que en llegia un de Harry Potter i no l’he posat. Precisament jo ara tinc “mono” de llegir perquè ni avui ni demà puc començar res perquè no em valdria per la llista de l’any de ve perquè no és encara l’any que ve jajajajaja ai, quin embolic! :-P
    Molt bones lectures i molt bon any 2010 en general!!
    Abraçades!!


    NÚR.- Ostres, sí!! :-) Fes aquest article de tot el que has cosit el 2009, a mi segur que m’agradaria moltíssim! El faràs? ;-)
    Jo aquest any vaig deixar un llibre a mitges, només un... i no l’he posat a la llista per no fer trampa :-)
    Petons!!


    ELVIRA FR.- Noia!! M’acabes de fer adonar d’una cosa sobre mi mateixa molt curiosa!! ;-)) És cert que sóc molt desorganitzada, molt, molt... però en canvi, tinc tots els fils de brodar molt ben ordenadets, i capses de llapis ben posadetes i... per què? Doncs perquè tot ho endreço per colors!! Oi que és estrany? ;-)
    Bé, ara també ho hauràs de fer tu, eh? Recorda apuntar tots els llibres i fer-ne un post d’aquí un anyet ;-)
    Ai, que és maca! Moltes gràcies!!... però és veritat, aquí a la catosfera hi ha moltes corrents positives ;-)
    Petons!!


    CORO.- I t’ha agradat “La sombra del viento”? A mi em va agradar força, igual que “Marina i, en general, la Trilogia de la Boira, tots del Ruiz Zafón... però el seu darrer fatal, no cal que el llegeixis ;-)
    Quina alegria fa veure que la gent jove també llegiu :-) Ja em vaig fixar a la foto dels teus regals de tió que hi havia llibres! ;-)
    T’animes a fer la llista per l’any 2010? :-)
    Abraçades!!


    ELUR.- Jejeje oi que són uns colors encertats? ;-)) Si!! tu els tens posats a la Barra lateral i en tens un munt, jo crec que uns quaranta més o menys... així que encara em guanyes de molt! ;-)
    El que passa és que jo he gaudit moltíssim apuntant-los com si fos un secret per dir-ho de cop (sóc una criatureta de 48 anys... són molts, eh?... d’aquí dos 50!!) ;-)
    Petons!!


    AIGUA_CLARA.- Va dona, anima’t a fer la llista! ;-) si penses que ho fas pel blog segur que no ho deixaràs a mitges... si sabessis la de propòsits que faig jo i no compleixo! Però el fet de pensar que en faria un post m’ha tingut tot l’any amb aquesta il•lusió ;-)
    Petons!!


    JORDI CASANOVAS.- Oi que fa força goig la llista? ;-) I ara, com diu en XeXu, a intentar superar-ho! Tinc una bona llista de previstos ja pel 2010! ;-)
    Abraçades!!


    ALBERT.- Vaig riure molt amb l’”Avui Patirem” ;-)) reflecteix ben bé l’actitud de la gran majoria de culés... A veure si amb els SIS TÍTOLS canvia una mica aquest pessimisme tradicional barcelonista!
    En Jordi m’ha recomanat molts dels llibres que apareixen a la meva llista jeje
    Abraçades!!


    JORDI de l’Art del futbol.- Què bé que tots estem fent propòsits de llegir més! ;-) De totes formes tu n’has llegit ja uns quants aquest 2009!! A veure si l’any que ve fas la llista també! (Has de llegir el d’en Pou... riuràs segur) :-)
    Abraçades!!

    ResponElimina
  27. MA-POC.- Siiii!!! Si t’ho has anat apuntant, fer la llista no costa i és molt maco veure-les. És com si tota la catosfera estes “decorada” de llistes de llibres! ;-)
    Ja saps de, de la meva llista, “El senyor Pip” i “Grandes esperanzas” són lectures que et dec a tu i que estic molt contenta d’haver llegit. Moltes gràcies! ;-))
    És que, de fet, tots els que he llegit m’han agradat i això és genial. Només en vaig deixar un a la meitat i no l’he posat a la llista...
    Abraçades!!


    CÈLIA.- És que m'adono que el blog el faig més ordenat de com sóc jajaja però em surt així... bé, de fet hi ha coses en que sí segueixo un mètode i tal, però en general sóc bastant desordenada ;-))
    Tu sí que deus haver llegit molts llibres! ;-)
    Probablement el 2010 tornaré a rellegir el Petit Príncep ;-) i espero que les vostres representacions quedin genials!! :-))
    Petons!!


    MARC.- Jajaja has de pensar que disposo de bastant temps lliure! ;-) però la veritat és que estic contenta!! :-))
    Abraçades!!

    ResponElimina
  28. molt bona llista!! i tant!!! ja m'agradaria a mi haver-ne llegit tants!!! i això que reconec que gràcies als blogs, m'esteu tornant el plaer de la lectura!!!

    per cert, La societat literària.... el vaig agafar arrel de la teva passió envers el llibre, i n'estic tan contenta d'haver-lo llegit!!!

    va, a veure si sóc bona minyona i em poso les piles per poder fer l'any vinent una llista una mica digna!

    (ah, i un secret... tot i apassaionar-me el Petit Princep, no sé jo si l'he arribat a llegir sencer d'una tirada....) ais... espero que ningú em decapiti!

    ResponElimina
  29. Has encertat El petit príncep. D'aquest del Tusón n'he llegit algun fragment, però no tot el llibre. L'altre és El vertigen del trapezista.

    ResponElimina
  30. Hola Assumpta!
    Bona lectura, per satisfer l´esperit, i entrepà de botifarra, per omplir la panxa :)
    Bon Any 2010!
    Sílvia

    ResponElimina
  31. Una foto fantàstica, una dedicatòria estupenda, i un recull al·lucinant.... Crec que, com el del XeXu, el trespassaré a un excel, per anar llegint, que les recomanacions de gent preuada sempre són molt millors :) Un petó enorme, Assumpta i Feliç Any Nou!!!

    ResponElimina
  32. Ostres, perdoneu!! Havia llegit tots els comentaris però pensava que els havia contestat i, repassant, veig que no!! :-))


    RITS.- El món dels blogs té coses molt bones ;-) una ha estat redescobrir una afició que jo tenia molt forta i que, per motius diversos, havia anat perdent... Ara, l'any que ve, a veure si t'apuntes a fer la llista! :-))
    M'alegro moltíssim que t'hagi agradat La societat literària..., molt, molt!! :-))
    No pateixis amb això del Petit Príncep! Mira, jo el tenia avorrit sense haver-lo llegit: Resulta que en algunes coses sóc l'autèntic esperit de contradicció i molts llibres que ens feien llegir a l'escola jo els avorria sense llegir-los i això em va passar amb aquest ;-) Va ser fa pocs anys que un amic meu en parlava d'una manera molt especial que em fa venir ganes de llegir-lo :-))
    Petons!!


    P-CFACSBC2V.- Ah!! ;-) Bé, n'encerto un 60% doncs jejeje
    Abraçades!!


    SÍLVIA.- Primer l'aliment per l'estòmac jeje... després la part cultural :-))
    Petons!!


    CRIS.- Quan passes tu per aquest blog queda un rastre de somriures i de ganes de repartir ambient positiu... jo ho noto així, de veritat :-)
    Vinga doncs, anima't a fer la llista!! ;-)
    Molt bon any, guapíssima!!
    Petons!!

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!