divendres, 25 de desembre del 2009

Jesús és nat! Bon Nadal!


"...A la mateixa contrada hi havia uns pastors que vivien al ras i de nit es rellevaven per guardar el seu ramat. Un àngel del Senyor se'ls va aparèixer i la glòria del Senyor els envoltà de llum. Ells es van espantar molt. Però l'àngel els digué:

- No tingueu por. Us anuncio una bona nova que portarà a tot el poble una gran alegria: avui, a la ciutat de David, us ha nascut un salvador, que és el Messies, el Senyor. Això us servirà de senyal: trobareu un infant faixat amb bolquers i posat en una menjadora.

I de sobte s'uní a l'àngel un estol dels exèrcits celestials que lloava Déu cantant:

- Glòria a Déu a dalt del cel, i a la terra pau als homes que ell estima...."

(Evangeli de sant Lluc 2,8-14)





Fotos Sagrada Família, Barcelona, 18 d'agost de 2008.
(Arxiu propi)




Les dotze van tocant,
Escolania de Montserrat



NADAL

Nadal glaçat – Nadal ardent
d’un flamareig que el llop no entén;

Nadal adust – Nadal en flor
d’un bell Infant nat sense plor;

Nadal cruel – Nadal que riu
amb l’orb i el pobre i el captiu!

Tot era clos, tothom dormia
quan va esclafir el cant vehement;
un dels pastors, tocat pel vent,
va destriar la melodia
i va fer el crit que ens reunia:
Nadal, Nadal!

La Verge ha dit que si al Pare,
Déu és humà, Déu és germà;
no serà mai que es digui en va
Mare de Déu i nostra Mare
a la que és Mare sense tara.
Nadal, Nadal!

Nadal encès! l’amor és trist
només per qui l’Amor no ha vist;

Nadal gemat! qui s’ofereix
a la Naixença, refloreix;

Nadal joiós! qui viu minvat
no hi morirà, si ha mai cridat
Nadal, Nadal!

(Carles Riba)

24 comentaris:

  1. Em sembla que és de les poques vegades que estat primera a comentar...:-))

    ResponElimina
  2. Molt bones festes, Assumpta! I feliç any 2010.

    ResponElimina
  3. Dóna la casualitat que el meu pare va néixer la nit de Nadal.

    No sé que en va deure pensar la meva àvia sobre el regal!

    Bon nadal un altre cop!

    *Sànset*

    ResponElimina
  4. M'ha agradat molt aquest post:
    El fragment de l'Evangeli que tan bé queda il·lustrat amb les fotos de la Façana del Naixement de la Sagrada Família (un dia m'has d'explicar com t'ho fas per fer fotos tan maques :-)).
    El poema de Carles Riba no el coneixia en canvi "Les dotze van tocant" és una de les meves nadales preferides i m'ha agradat molt sentir-la cantada per l'Escolania de Montserrat.
    MOLT BON NADAL, Assumpta.

    ResponElimina
  5. ELVIRA FR.- Molt bon Nadal, guapa!! ;-))
    Això d'arribar primer o no, depèn purament de la sort jejeje
    Petons!!


    JORDI.- Bones festes també per a tu i totes les persones que estimes :-)
    M'agrada el número "2010", crec que serà maco :-))
    Abraçades!!


    STRIPER.- Bon Nadal :-)
    Abraçades!!


    SÀNSET.- Jajaja què vols que pensés la teva avia? Doncs súper emocionada amb el seu petitó! :-))
    Sí, Bon Nadal de nou! ;-)
    Abraçades!!


    SÍLVIA.- Bon Nadal, maca :-)
    Petons!!


    McABEU.- Moltíssimes gràcies!! :-))
    El truco per fer bones fotos és fer-ne moltes ;-) Després elimines les que estan descentrades, borroses, amb poca o massa llum i, finalment, aconsegueixes quelcom "aprofitable" :-))
    El poema de Carles Riba el vaig descobrir quan en Pàmies, Gazo i Cía. van promocionar el seu homenatge ;-)
    I... ostres, aquesta nadala, a mi també m'agrada molt... i, a més, en català, des de Montserrat :-))
    Abraçades!!

    ResponElimina
  6. Què maca l'Escolania! Que maco Montserrat!! Què maca la Sagrada Família!!! Què maco el Nadal!!!!

    ResponElimina
  7. Quin Nadal més maco he passat avui, he aprofitat que els pares s'acaben de posar conexió a internet i els he ensenyat el bloc a la família, que n'hi havien que no el coneixien, han "flipat" jajajaja, i també hem parlat d'anar un dia d'excursió a Montserrat.... Un dia joiòs, ple de maco, i especial com cada 25.... avui la meva gateta Sia fa 1 any :) petons i que l'acabis de passar bé, i Sant Esteve demà, a menjar més, estic a rebentar, uf!! Petons reina :)

    ResponElimina
  8. Espere que hages tingut un bon dia de nadal!!!! una abraçada!

    ResponElimina
  9. Encara que ja s'acabi el dia, bon Nadaaaaal!!! Són meravellosos els treballs de la Sagrada Família.

    ResponElimina
  10. FERRAN.- Llegeixo el teu comentari i m'adono que he posat un post molt català jejeje
    Sí que és maco, sí :-))
    Abraçades!!


    CRIS.- Ai quina gràcia m'has fet!! :-) Has aprofitat la reunió familiar per parlar del blog!! això està bé!! :-))
    A mi aquests menjars són el que menys m'agrada. Jo no estic acostumada a coses molt elaborades i complicades.
    Felicitats al teu gatet jeje
    Petons!!


    NIMUE.- Doncs ha sigut un dia maco, sí :-) llàstima que estic refredada i em canso de tant tossir, però bé, tot fos això ;-))
    Espero que a tu també t'hagi anat bé :-)
    Petons!!


    P-CFACSBC2V.- Mil gràcies!! I que el que queda de festes sigui també magnífic per a tu!! :-))
    La Sagrada Família, què maca! Aquest dia de les fotos, estàvem fent de guies a uns amics argentins jeje
    Abraçades!!

    ResponElimina
  11. He vist el teu comentari al meu blog i he anat a buscar el teu. Enhorabona!! I Bon Nadal i un feliç any 2010.

    T'envio un enllaç a un pessebre "especial" que segurament t'agradarà. Als meus néts els encanta.

    http://www.croire.com/croire/creche/Creche.htm

    I si no et fa res em quedaré amb les fotografies de la façana del Naixement de la Sagrada Família. En buscavem aquest any una per fer la nostra Nadala i no en varem trobar cap que ens agradés.

    Una abraçada i felicitats pel blog. El seguiré!

    M. Pilar

    ResponElimina
  12. Espero que hagis tingut un bon dia de Nadal, i així segueixin totes les Festes!

    ResponElimina
  13. Què dius, parles del Messies? Em pensava que es deia només Messi, si que vaig despistat...

    ResponElimina
  14. Que hagis tingut un bon Nadal i tot el que ve al darrera...que no és poc.

    ResponElimina
  15. Bon Nadal!!!!

    Per cert, ahir al meu blog vaig donar les solucions del 37037.

    http://elsemafor.blogspot.com/2009/12/que-era-el-37037.html

    ResponElimina
  16. Que hagis passat un bon ia de Nadal i Sant Esteve!

    ResponElimina
  17. Veure tot això commou. Quines fotos, amb tots els ets i uts de professional. Aquí sempre és gaudeix llegint i mirant. Bon sant Esteve i segur que ja et prepares per anar passant aquests dies que ens queden del 09 Amb quatre saltirons... Anton.

    ResponElimina
  18. Bon Nadal!!!! ( tot i que faig moolt tard que fins i tot ha passat Sant Esteve.
    I Bon 2010, que jo tabé crec que és un número bonic, tot i que jo sóc d'imparells

    ResponElimina
  19. Ja arribo tard pel Nadal, però et desitjo molt bones festes i molt bon any!

    ResponElimina
  20. quin recull mes bonic, noia
    segur que has tingut un bon nadal...el mereixes
    bones festes, maca
    petons

    ResponElimina
  21. ESPIRIA11.- Holaaaa!! jajaja si, estava buscant poemes i textos de Nadal amb sentit una mica més profund que tot aquest materialisme que ens envolta i per Google em va sortir el teu blog ;-)
    He anat a l'enllaç i és molt divertit! He estat jugant una bona estona! :-))
    Petons!!


    KHALINA.- Moltes gràcies! Vaig tenir un Nadal i un Sant Esteve força macos i tranquils... a veure com anirà la resta jeje
    Espero que tinguis un bon 2010!!
    Petons!!


    XEXU.- Vas veure quan a Messi li van fer lliurament de la Pilota d'or que li van dir? :-))
    Que Messi en francès significa Messies (en realitat s'escriu Messie però suposo que ho deuen pronunciar igual -o molt semblant- que pronuncien Messi, com si fos aguda) i jugant amb les dues paraules li van preguntar si es sentia com a un "salvador" :-)
    De totes formes, jo em referia a un altre Messies, ja saps :-)
    Abraçades!!


    GARBI24.- Moltes gràcies!! ;-) Ara jo em planto fins a Reis, que la festa del canvi d'any no em diu massa cosa a mi, tot i que penso que "2010" és una xifra prou maca ;-)
    Els meus millors desitjos també per a tu :-)
    Abraçades!!


    CORO.- Bon Nadal!! (les celebracions de Nadal duren vuit dies, eh? és correcte seguir dient Bon Nadal!!)
    Ja vaig passar pel teu blog ;-))
    Abraçades!!


    KWEILAN.- Moltes gràcies! ;-) Espero que tu també!!
    Petons!!


    REBAIXES.- Buscava unes imatges del naixement i, de sobte, vaig pensar en la Sagrada Família i unes que ja tenia!! :-))
    Sentir aquesta nadala catalana per l'Escolania de Montserrat em fa emocionar i tot...
    Gràcies, Anton, per les teves paraules sempre tan sortides del cor! :-)
    Abraçades!!


    MIREIA.- Doncs, una vegada més, totalment d'acord amb tu, perquè a mi també m'agraden més -en general- els imparells... sobre tot el 3, el 7 i el 9. Però oi que "2010" tot junt queda molt bé? :-))
    Nadal és pot felicitar durant tota la setmana! ;-) No fas tard :-)
    Bon any!!
    Abraçades!!


    CARME.- Durant una setmana "som" "dins" Nadal, encara es pot dir "Bon Nadal" :-))
    Mil gràcies, guapa... Un 2010 ple de bons moments per col·leccionar :-)
    Petons!!


    SARGANTANA.- De moment tinc un bon balanç :-)) Moltíssimes gràcies per les teves paraules boniques... Molt bon 2010! :-))
    Petons!!

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!