dimarts, 10 de juliol del 2012

Classificació de sabons de rentar les mans

Si, ja sé que avui en dia molta gent fa servir aquests sabons líquids amb dosificador, que van en ampolletes molt boniques (o no), però jo sóc més de la “pastilla de sabó” de tota la vida, encara que a vegades es tornin una mica agressives i vulguin mossegar-me.

Doncs resulta que el passat dia 5 d’abril anava jo a comprar unes pastilles de sabó quan, oh, sorpresa! no en quedava ni un sol paquet de la marca que sempre agafo. Vaig estar mirant-ne d’altres i alguns no m’inspiraven massa confiança i altres eren caríssims (per exemple la marca “Dove”, algú sap perquè una pastilla de Dove costa la barbaritat que costa? i, sincerament, no és millor que altres, eh? a mi, entre un Dove i un Nivea, em quedo amb el Nivea de totes totes).

Finalment vaig pensar que compraria de tres marques diferents i faria la meva pròpia valoració (total, d’aquestes coses sempre va bé tenir-ne en reserva)

Em vaig quedar:
- Un pack de dos pastilles La Toja (135 gr c/u), per 1,79 Eur.
- Un pack de dos pastilles Lux (135 gr c/u), per 1,65 Eur.
- Un pack de tres pastilles Palmolive (100 gr c/u), per 1,99 Eur.



Com podem observar, en els packs de dues pastilles, el pes individual de cada una de elles era de 135 gr., mentre que el Palmolive n’hi havia tres però de 100 gr.

Així doncs anem a analitzar la situació:

PREU:

- La Toja: 135 x 2 = 270 gr., 1,79 Eur. Els 100 grams surten per 66 cèntims.
- Lux: 135 x 2 = 270 gr., 1,65 Eur. Els 100 grams surten per 61 cèntims.
- Palmolive: 100 x 3 = 300 gr., 1,99 Eur. Els 100 grams surten per 66 cèntims.

Ah, caram!! I jo que pensava que el paquet de tres pastilles sortia molt millor, doncs ja veig que no, que val igual que el de La Toja.

El problema és que, al final de la pastilla, quan queda un trosset tan escanyolit que gairebé no el pots ni agafar, que no fa espuma ni res, l’acabes tirant, amb la qual cosa, si hi ha tres pastilles, tires més sabó que no pas si n’hi ha dues, per tant el Lux s’aprofita més.

Conclusió: pel preu, el que surt millor és LUX perquè és més econòmic tant pel preu com per la seva utilització.


ASPECTE EXTERN:

- La Toja: color ataronjat, afegeix “hidrotermal” al nom, forma més ovalada.
- Lux: color blanc, només té el nom gravat i forma més rectangular.
- Palmolive: color verd forma més rectangular.

La veritat és que això de l’aspecte extern m’importa poquíssim, però bé, podríem dir que l’ataronjat de La Toja no lliga pas malament amb les rajoles del meu bany, el blanc de Lux sempre fa net i el verd dóna una sensació d’asèpsia.

Conclusió: Triple empat.


AROMA:

- La Toja: Fa una olor perfumada que no m’agrada gaire, em recorda un perfum antic que tenia la meva mare a casa fa mil anys i que mai se’l posava perquè deia que era massa fort.
- Lux: Fa una olor fresca i neta molt bona.
- Palmolive: Fa una olor molt bona, fresca i neta però potser més intensa i tot que el Lux, però no molesta gens, al contrari, podria servir com d’ambientador de tot el bany el sol fet de posar aquella pastilla allí.

Conclusió: Palmolive excel·lent, Lux notable i La Toja... psss... el primer dia l'hauria suspès, després ja m'hi anava acostumant, posem-li un aprovat.


EFECTE SOBRE LA PELL:

He de dir que tots tres són molt bons, cremosos, no ressequen gens. Jo em rento les mans molt sovint i, si un sabó és massa fort, ràpidament se’m talla la pell. Aquests tres em van anar tots molt bé.


CLASSIFICACIÓ FINAL:

LUX
PALMOLIVE
LA TOJA

Editat a les 12:30:
La CARME i en MAC m'han avisat per correu que, en entrar al meu blog, sortia un missatge de perill, de programari maliciós. He revisat d'on venia i era una imatge del post dels micro-relats d'en Calders. Ja l'he canviat, ja no hi ha perill ;-)
Moltes gràcies!!

21 comentaris:

  1. jo els sabons els agafo dels hotels xD

    ResponElimina
  2. :) Un bon estudi comparatiu!

    He pogut entrar malgrat els avisos terroristes... que aquest és un blog perillós!

    ResponElimina
  3. Jo com en Pons, els agafo dels hotels...i ara estava pensant amb la sargantana, jijjij.

    Saps Assumpta? et podriem proposar com a tastadora oficial, trobo que has fet un molt bon estudi dels sabons!

    Bon dia, nin i nines!!

    ResponElimina
  4. ara hauries de fer la comparativa en diferents supers.....apart que et falta la prova de desgast......
    aviat sentirem la ràdio que s'ha fet una enquesta sobre sabó.....

    ResponElimina
  5. molt interessant, la mare els fa unes fundes molt mones de ganxet i els posa als armaris per perfumar.
    Així que l'olor és important, bona però no massa forta.
    fas uns estudis molt treballats.

    ResponElimina
  6. Jo sóc dels que faig servir el sabó líquid amb dosificador però m'ha agradat molt aquest estudi comparatiu, està molt ben fet i documentat. De tant en tant ho hauries de repetir amb altres productes, que t'ha quedat molt interessant :-))

    En quant als avisos terroristes, que diu la Carme, a mi em surten quan entro a la pàgina inicial del teu blog però no ara quan he entrat directament a aquest post. De totes maneres, haurem d'investigar que has fet per ser considerada "potencialment perillosa", :-DD

    ResponElimina
  7. Amb l'anàlisi tan completa que has fet, és una llàstima que jo no en gaste, de sabó, no m'embrute mai.

    ResponElimina
  8. Ja està! Ja no surt l'avís terrorista!

    Genial!

    ResponElimina
  9. Moltes, moltes gràcies per avisar-me que hi havia un enllaç al blog que avisava de perill!!! :-)

    Ja està tret. Era una foto amb un feix d'Eurets al post dels micro-relats d'en Calders (la del relat en que es vol assegurar que pensar és gratis). L'he canviat i ja està!!

    Menys mal que ha estat ràpid!!
    Abraçades!!

    ResponElimina
  10. Assumpta, m'has deixat parada amb el teu estudi de mercat, nosaltres gastem Heno de Pràvia ja que és l'única marca que té la botiga de la Conxita no podem triar, jo encara quan vaig algun hotel m'emporto els sabonets per posar a dins els calaixos de la roba....

    ResponElimina
  11. Ja m'ho semblava que per aquí hi havia algun contingut maliciós!

    Doncs jo fa temps que sóc de sabor líquid, però recordo un sabó que es deia Magno, de color negre, que m'agradava molt... però era molt car també. Segur que no l'haguessis aprovat!

    ResponElimina
  12. PONS007.- Caram!! I tant viatges que en tens per sempre? Ja n'has agafat d'Escòcia? ;-))


    CARME.- Hehehe tan inofensiva com soc!! ;-))
    Gràcies a en MAC i a tu, que m'heu avisat per correu! Guapus! Ara ja està arreglat! ;-)


    LLUNA.- M'ofereixo a fer de tastadora oficial de bombons de xocolata!! Porteu, porteu!! :-DDD


    JOAN GASULL.- Hahahaha m'has fet riure amb això de la ràdio!! :-DD
    Caram, la prova del desgast... aquesta és bona, no hi vaig pensar!! ;-))


    JOMATEIXA.- És una idea boníssima!! Gràcies!! Jo no sé fer ganxet, però mitja sí... en podria fer! ;-))
    Dóna les gràcies a la teva mare per la idea!! :-)))


    McABEU.- A en Josep Lluís també li agrada això del dosificador, però jo ho trobo molt empipador, per començar, aconseguir que comenci a funcionar ja té un mèrit brutal, allí descaragolant i descaragolant. La pastilla de sabó funciona a l'instant!! :-DD
    Des de sempre que sóc potencialment perillosa, el que passa és que a la catosfera ho dissimulo!! hahahaha


    JPMERCH.- M'ho crec, Jotapé, estic convençuda que mai t'embrutes... però, i la teva cunyada? I el fantasma del seu ex-promès? ;-)))


    CARME.- Gràcies preciosa!! Quan he vist els mails teus i d'en MAC he pensat "ai, que em quedaré sense blog", però ho he pogut arreglar canviant una foto!! Smuaaaaaaac!!


    MARTA.- Heno de Pravia li encantava al meu pare, per tant, tot i que no és el meu preferit, si alguna vegada no n'hi ha del que busco l'agafo perquè em porta bons records ;-))
    Caram, caram, entre la JOMATEIXA i tu, m'heu donat una idea boníssima amb això dels sabonets!! ;-))


    XEXU.- Tota jo sóc molt malicieuse si ho agafem en el sentit de "trapella" :-DD
    Recordo el Magno! "Un poco de Magno és mucho" (ah, no, que això era el conyac hehehe) Sí, recordo el sabó Magno... l'havia fet servir, era bo, però no tant com el Lux :-DDD

    ResponElimina
  13. Ostres tu, no hi ha com tenir temps i tenir el post de demà dimecres fet!! hahahaha

    No sé quin serà millor, però m'agrada el color que tenen els tres!

    Vigila no et contracti cap companyia d'auditoria de sabons!!

    ResponElimina
  14. Per cert, és sabó pel cap o pel cos?? :-)

    ResponElimina
  15. Ho tindré en compte per la meva pròxima compra. És una bona pensada de post.^-^.

    ResponElimina
  16. Ostres, Assumpta, si aquest estudi de mercat tan acurat el veiés el meu "jefe", segur que et contractava! Jo utilitzo els sabons amb ampolla, però recordo que a casa els pares gastaven el de la Toja, que llavors era més negre, i com que era ovalat, quan estava mullat relliscava i..., ziiiuuu, pataplof! Li tenia una mania...!

    ResponElimina
  17. nomes a tu s'et podia acudir fer algo aixis...jajajjaj
    m'has fet pensar amb l'avi que ajudava a n'en..(.coi..com es deia??)
    que una vegada va fer un estudi de quines tecles del ordinador estaven mes gastades i per que era..ho recordes??
    ostres com es deia??
    ajudeu-me..va!!

    ResponElimina
  18. Oh! Jo sóc molt fan dels Palmolives de tota mena... no m'estic de res, eh! Ja sé que són cars, però m'encanten. Per la dutxa hi ha un gel vermell que fa una olor molt i molt bona. I a París en comprava per les mans, el típic de color blanc que no sé ni de què era, però també feia molt bona olor. Altres dies tenia el dia "rata" i comprava el de la marca del carrefour, el més cutre... depenia de com m'agafés!

    A mi m'agrada el sabó de pastilla, però té un gran inconvenient per mi, i és per això que sempre tinc sabons d'ampolleta: no em van bé per rentar els vidres de les ulleres!! Que jo els rento amb aigua i sabó, i amb la pastilla va fatal (es pot fer, però costa més i sovint no queden nets, queden traces de sabó).

    Per la resta, està clar que la pastilla surt més a compte... perquè compres el sabó en sec, sense aigua, i per força ha de durar més.

    ResponElimina
  19. Ah! Fa anys vam anar a Galícia i vam visitar la fàbrica de La Toja. Tot curiós, el lloc!

    ResponElimina
  20. JORDI.- Calla, calla, que el post de demà l'estic fent ara! Jo sé el que hi vull posar i ho tinc a punt, però ara s'han d'encaixar totes les peces! :-))
    Que em contractin, si us plaaaau!! ;-))
    Hahaha homeeeeee ho diu el títol del post, JORDI, aquest sabó és per les mans! :-DDD


    MARIA.- És allò que vas pel món pensant "això pot ser un post"... ja ho diu en XEXU... malalta, ben malalta estic ;-))


    GALIONAR.- Ostres, ostres, avui tothom em vol contractar!! Animeu-vos! Parla amb el teu "jefe" ;-))
    Hahaha fa molta ràbia quan el sabó rellisca i cau... a mi a vegades em cau a terra!! ;-))


    SARGANTANA.- La vida és un blog i les coses que ens passen són posts ;-))
    Hehehe l'Avi Gres, dona, l'avi Gres, que ajudava a en Sergi, els del blog "Personal i Transferible" :-DD
    Jo tinc la tecla de l'Euru molt gastada (suposo que deu ser un símbol de com tinc el compte corrent... sniffff)


    YÁIZA.- Palmolive és car? Doncs el Nivea és més car i el Dove no diguem, que és indecent! A mi em sembla que és normal el Palmolive, no? ;-)
    Donaaaaa, les ulleres amb gel!! amb gel de dutxa!! ;-))
    Jo, cada dia, quan em dutxo, aprofito i rento ben bé les ulleres amb el gel i és com va millor i sempre les porto impecables! ;-) Efectivament, amb el sabó de pastilla va fatal, no sé per què, però és cert! :-))
    Ostres, allí sí que deuria fer molta olor, no? Us van regalar mostres? :-DD

    ResponElimina
  21. he tingut el nom a la punta de llengua tot el dia..pero no m'en sortia
    gracies noia

    bona nit

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!