dijous, 5 de gener del 2012

Falta un mes i dos dies... (Proposta Any Dickens)

El passat dia 30 de desembre, quan vaig fer el post de lectures de l’any, vaig posar un petit apèndix final. No ho tenia previst però, en el moment de redactar-ho, em va venir el rampell i vaig escriure això:

2012 és l’any Dickens. Farà dos-cents anys del naixement de l’autor britànic. Algú s’anima amb algun llibre seu?

No era res més que una invitació en general, sense cap mena de concreció. Però l’amic McAbeu em va deixar un comentari on deia:

2012 és l'Any Dickens?. Doncs potser si que és una bona excusa per llegir-ne alguna cosa, no?... Va, més que res perquè callis :-DDD, em comprometo a llegir alguna cosa de Dickens i fer-ne un enigma (o similar) pel dia del seu naixement (07 de febrer, segons la Wiki).
(PS: Això de que callis és broma, eh. De fet, et demanaria just el contrari que hi continuïs insistint... potser algun altre blogaire s'anima a fer alguna cosa per celebrar l'any Dickens) ;-)

Em va fer riure això de fer-ho “perquè calli”, perquè he de reconèixer que són moltes ja les vegades que miro de convèncer la gent de llegir alguna obra del gran autor anglès, i, al mateix temps, em va fer tantíssima il·lusió, que li vaig respondre per correu electrònic, agafant la seva idea al vol (no fos cas que després se’n penedís!)

Efectivament, com deia en Mac al seu comentari, Charles Dickens va néixer el 7 de febrer de 1812, falta un mes i dos dies perquè sigui la data exacta del segon centenari del seu naixement. Doncs bé, jo us vull fer una proposta concreta, què us sembla si ens llegim un llibre de Dickens i el dia 7 de febrer posem la ressenya als nostres blogs?

Quin llibre? Tant hi fa, el que vulguem.
Com hem de fer la ressenya? És igual, cadascú a la seva manera.
I si no tenim temps de llegir-ne cap però en vàrem llegir fa temps? Doncs fem un post recordant aquell que fa temps que vàrem llegir.
I si enlloc d’una ressenya volem fer un comentari més general o unes impressions personals? Doncs endavant. Mentre es faci referència a Dickens i, com a mínim, a una obra seva, ja està bé.

En definitiva, tan sols es tractaria que, el dia 7 de febrer, la catosfera es veiés plena de posts parlant de Dickens i la seva obra. Que nosaltres també ens suméssim a la gran quantitat d’actes que, per tot el món, s’estan preparant.

Si aconseguim esser un petit grupet, enviaré un correu electrònic a la web que he enllaçat més amunt informant que, un grup de blogaires que en llengua catalana, faran comentaris de les obres de Dickens i que sortiran publicats el dia 7 de febrer.

Em fa molta, molta il·lusió, així que us convido a tots a participar. Gràcies!!

53 comentaris:

  1. No hauries de fer cas de tot el que et diuen als comentaris, no veus que hi ha gent de tota mena per això de l'Internet! :-DDD

    En fi, ja veig que no me'n puc escapar... i de fet no ho vull. Pots comptar amb el meu post pel dia 7, ja vaig anar a la biblioteca per agafar el llibre que et vaig comentar per mail i, com que quan el vaig tenir a les mans em va semblar poca cosa (té poc més de 100 pàgines) vaig sortir de la biblio amb dos llibres de Dickens enlloc d'un. :-))

    ResponElimina
  2. Mira en Mac, ja ho diuen que per la boca mor el peix! El 7 de febrer és massa d'hora perquè hagi llegit res de Dickens, així que m'acontentaré a veure què en dieu. Que consti que he tornat a tenir Grans esperances a les mans, i que vaig mirar al Magatzem si en tenien algun, però no hi va haver sort. Però de moment, les grans esperances seran teves de que algun dia en llegeixi algun... que tingui molt èxit la iniciativa, i que la catosfera es faci notar!

    ResponElimina
  3. òndia ara si que m'hauré d'espavilar a llegir-me els grans esperances! espero ser-hi a temps!
    parula de comprovació: badar.....vaja que np s'hi val a badar...jejeje

    ResponElimina
  4. MAC.- Jo me'ls prenc molt seriosament els comentaris que em deixen al blog! ;-))
    Dos llibres!! Uaaau!!... ostres, quina emoció!! Espero que t'agradin!!
    No cal que corris, eh? pel post amb un n'hi ha prou! :-P
    Si el segon és en català i amb traducció de Carner, tu tingues paciència i posa-li "carinyu", que la traducció té fama de ser molt bona, però és mooolt complicada :-DD


    XEXU.- No pateixis :-)) Malgrat que em fa molta il·lusió aquesta iniciativa, encara me'n fa més que el dia que pensis que "ha arribat el moment de llegir-lo" ho facis convençut... Em sabria molt greu que ho fessis amb poques ganes i et decebés... Tot arribarà ;-))
    És que, saps què passa? Hi ha moltes editorials espanyoles que fan reedicions, edicions especials... i aquí, en català, no trobo res de res, i em sap molt de greu. Així que, ni que sigui a molt, molt petita escala, doncs mira... em fa gràcia fer això :-)


    ELFRI.- Tu pots!!! :-DD
    M'encantaria tenir una ressenya teva de Grans Esperances!! A part que amb el domini que tens tu del català, pots fer-ho perfectament amb en Carner!!
    Iupiiiiiiiii :-DD

    ResponElimina
  5. És que el primer ja me l'he acabat, perquè és curt i perquè no escriu del tot malament aquest tal Dickens. :-DD
    Parlant seriosament, els dels contes de por m'ha agradat però és "poca cosa" per això vaig agafar el segon que si és en català però amb traducció de Jordi Arbonés. El vaig triar perquè, fullejant-lo a la biblioteca, vaig veure que té un primer paràgraf espectacular i em van donar ganes de continuar la lectura... i també perquè una amiga l'havia recomanat molt no fa gaire. :-)

    ResponElimina
  6. Jo m'hi apunto i que sigui el que Déu vulgui! Ja procuraré fer una ressenya del que estic llegint ara d'en Dickens, "La senyora no sé què..". :)

    ResponElimina
  7. MAC.- És la Història de dues ciutats en català!! Oooooh!! Quina il·lusió!! :-))
    Tu t'has fe fer el propòsit de pensar que tot el que pots llegir allí és veritat, deixar que Dickens et condueixi al seu terreny i viure la història... i ja està. La màgia Dickens farà la resta!! :-DD
    Ja has llegit el primer!! Estic al·lucinant bastant, eh? Mare meva!! :-DD


    JOSEP LLUÍS.- Mooooltíssimes gràcies, carinyet!! ;-)... "La senyora Lirriper". Per cert, que quan l'acabis, aquest l'agafaré jo immediatament, és un gènere seu que no he llegit encara i em fa molta il·lusió :-)))

    ResponElimina
  8. Per cert, MAC, sabies que aquest primer paràgraf diuen que és dels millors de la literatura universal? És tan, tan... genial!! :-DD

    ResponElimina
  9. Quina gran idea! Compta amb mi. Jo faré la ressenya d'un dels meus llibres preferits David Copperfield.

    ResponElimina
  10. KWEILAN.- Quina alegria tan gran em dones!!! Gràcies!! :-))
    Veus que, de moment, tothom està dient llibres diferents? Què bé!!
    Em farà molta il·lusió una ressenya teva de David Copperfield!! :-DD

    ResponElimina
  11. Assumpta, segur que d'una forma o altra col·laboraré, però no em preguntis com. Tot dependrà de com es portin els Reis.

    ResponElimina
  12. ALLAU.- Iupiiii!! :-))
    Val, no et pregunto com. Seré súper discreta... No dic res i segur que faràs un magnífic post per l'ocasió!! Un per engrandir més si cap una etiqueta del teu blog que a mi em té captivada i que vaig llegint per entregues, Dickens o res ;-))
    Moltes gràcies!!! :-)

    ResponElimina
  13. podria dir que m'entusiasma la idea i que tinc moltes ganes de participar i que segur que m'ho passo molt bé llegint el llibre i fent el post corresponet, però per què? si se perfectament que no ho farè xD

    ResponElimina
  14. Jo sabeu que això dels homenatges em té el cor robat. A veure què podrem dir sobre Dickens!

    ResponElimina
  15. UAUUU!! Quina iniciativa!! Jo m'hi sumo ràpidament!

    Saps què? Ahir vaig tenir a les mans 'A tale of two cities' a Casa del Llibre i vaig estar temptat de quedar-me'l. Vaig fullejar-lo i llegir algun fragment i... sorpresa... ho entenia! També em va encantar la primera frase del llibre. Boníssima.

    Potser la meva ressenya del dia 7 de febrer serà d'aquest llibre llegit en anglès, no ho sé. Crec que davant de la dificultat de trobar 'Història de dues ciutats' en català a les llibreries prefereixo la dificultat de llegir-lo en anglès.

    En qualsevol cas, que m'agrada molt i molt la teva iniciativa i que si no és amb aquest llibre serà amb un altre però participaré. A més, Dickens i jo vam néixer amb només vuit dies de diferència (i uns quants anys també, però...)

    ResponElimina
  16. Assumptaaa! Doncs jo no he llegit res de Dickens encara, però tenia planejat fer-ho al llarg de l'any. De moment he d'acabar una novel·leta que no hi ha manera que acabi (ehem, eheeem!!) i després tinc un altre en cua, almenys. Aviam si vaig prou bé de temps i puc tenir algun de Dickens llegit pel dia que dius!! =)

    ResponElimina
  17. PONS007.- Ep!! Recorda que ho has de fer d'aquí ONZE anys... ho vas dir en un altre comentari!! :-DD


    VÍCTOR PÀMIES.- Uaaaau! Quina alegria em dónes, VÍCTOR!! Estic molt, molt contenta amb la teva participació! Gràcies!! Segur que serà un post ben especial!! :-))


    MBOSCH.- Moltíssimes gràcies!! Ara bé, si aconsegueixes llegir Dickens en anglès, el proper homenatge serà per a tu!! :-))
    En MAC l'ha trobat a la Biblioteca en català, potser tu també l'hi trobaries... Ara bé, si tu ets capaç de llançar-te a fer-ho en anglès, i l'entens, ja pots anar a dir que et convalidin el Proficiency, perquè m'han dit que no és fàcil per un lector del segle XXI ;-)


    YÁIZA.- Però si val amb qualsevol llibre! Mira, en MAC n'ha trobat un de contes amb poc més de cent pàgines!!
    I tu que llegeixes en anglès com si res, segur que pots trobar alguna edició del conegut A Christmas carol per exemple...
    I donaaaaa, et saltes l'ordre de la llista! Faltaria més, jo ho faria per tu!! :-DD

    ResponElimina
  18. Mira, no et dic que no hi participaré, Assumpta. No t'ho dic perquè no ho sé, si ho faré o no, però podria ser, podria ser... De moment, he començat el 12 amb un llibre entre mans: durant l'11 he deixat la literatura absolutament arraconada, aquest any vull canviar la tendència!

    Bona, la iniciativa dickensiano-blocaire :)

    ResponElimina
  19. No conec gaire Dickens i tot i que ja saps que això dels homenatges em motiva força... no sé si m'hi animaré. Però prometo pensar-m'ho.

    Bona nit de Reis...

    ResponElimina
  20. FERRAN.- No t'hi sentis obligat de cap manera, eh? Si hi participes, jo súper contenta, si decideixes no fer-ho, doncs no passa res en absolut! ;-))
    A mi em fa molta il·lusió, però entenc que cadascú té els seus gustos i que jo els respecto tots! Això sí, hauràs de comentar els posts que fem :-DD


    CARME.- Tal com li deia a en Ferran, no voldria que ningú s'hi sentís obligat pensant que em sabrà greu si no participa, de veritat. El que jo vull és que qui s'apunti ho faci ben convençut :-))
    El fet és que, buscant informació a Google, vaig veure que a un munt de països de tot el món es fan diferents actes: conferències, exposicions, lectures públiques de la seva obra, etc. I que moltes editorials en castellà treuen noves edicions, edicions especials "bicentenario"... i em va saber molt de greu no trobar res en català. Res de nou. Per això vaig posar allò de l'Any Dickens a la meva llista de llibres llegits i, quan en Mac em va animar a insistir, se'm va encendre la llumeta pensant que, si uns quants blogaires s'apuntaven a fer alguna ressenya, ja seria com fer festa!! :-))

    ResponElimina
  21. Qu t'hagin portat per a tu i els teus i també per a tots un pessiguet de salut, una becada de calerons i un petó i abraçada d'amor.
    Degusteu la felicitat que tingueu, no la considereu poca cosa, amb un gruixet menut n'hi ha prou per saber que lla tenim en nosaltgres, no la deixeu escapar... Una abraçada Anton.

    ResponElimina
  22. Per poquíssim que pugui, hi participaré. No sé, com l'Allau, com, però alguna cosa o una altra en sortirà.

    L'enhorabona per la iniciativa!

    ResponElimina
  23. Un altre repte!!1 I és veritat que m'atrau i molt, tot i que el 7 de febrer és demà!!! A veure, si demà mateix em passo per la biblio i aconsegueixo alguna cosa del Dikens i hi participo! Però, si no, també hi participaré com a "oient virtual". Alguna cosa o altra farem... Gràcies!!!! I bon repte!!

    ResponElimina
  24. Ostres Assumpta m'encanta llegir i llegeixo molt, però ho veig magre eh pel dia 7 de febrer! No tinc cap llibre seu ni n'he llegit mai cap, i ara a corre ciuta ho veig difícil, en tinc un de mig començat que no vull deixar de banda... Miraré de llegir-ne un aviat per això!

    ResponElimina
  25. Apa,doncs jo també m'hi apunto!!
    de fet ja havia posat en Dickens a la llista de pendents després de la teva insistencia.
    Ara nomes he de decidir quin llibre, ummm......
    ;DD

    ResponElimina
  26. Ui, Assumpta... jo no sé si arribo a temps per al 7 de febrer... de fet n'estic gairebé convençut que no podré arribar...

    Per la meva part no puc prometre res (i ja em sap greu!). Si pogués fer alguna coseta no dubtis que hi col·laboraré... però ara per ara em sabria greu comprometre'm i patir com un boig per no arribar a temps.

    Així que, de moment, jo nonés puc prometre donar-vos molts ànims!

    ResponElimina
  27. M'agradaria dir que si, xò sóc un desastre llegint i el febrer és massa aviat.
    Això si, durant l'any segur que cau!

    ResponElimina
  28. M'hi apunto! aquests dies he rellegit els Contes de Nadal!

    ResponElimina
  29. Hola Assumpta! No havia llegit mai el teu blog fins ara però t´he descobert gràcies a aquest petit homenatge que li organitzes a Dickens, el meu escriptor preferit des de fa anys i panys. M´encantaria apuntar-me però hi ha una petita impedimenta: el meu blog és en castellà. Podria fer una entrada en català per l´ocasió o una entrada bilingüe, què et sembla?

    Un gran descobriment el teu blog, em sembla que tenia molt abandonada l´esfera blocaire...

    ResponElimina
  30. Moltíssimes gràcies a tots els que esteu passant per aquí!!:-))

    Em falla la connexió a Internet (va "a ratus")!! Abans he pogut entrar als blogs de la KWEILAN i l'ELFRI i ja no he pogut fer res més...

    Per la tarda hem estat una bona estona al Viena, pensant en el seu fantàstic WiFi i avui... no funcionava!!!!

    Ara que he pogut connectar-me deixo aquest missatge, que sinó sembla que no faci cas als vostres comentaris!

    Quan pugui respondré a tots! :-))

    I ara creuo els dits perquè aquest comentari surti publicat!! :-DD

    ResponElimina
  31. Assumpta, no crec que tingu temps de llegir res de Dickens però podem fer alguna latra coseta? S'hi val?

    ResponElimina
  32. REBAIXES.- Moltíssimes gràcies, ANTON, per les teves paraules, sempre transmetent coses bones, omplint-nos de bons desigs! Una abraçada ben forta!


    ASSUR.- Quina il•lusió em fa, ENRIC!! Gràcies!! Estic completament segura que, facis el que facis, et sortirà magníficament bé! I t’asseguro que ja ho espero!! ;-))


    THERA.- Moltes gràcies per passar!! ;-)) A veure si t’animes a llegir alguna cosa, amb un petit conte ja està bé! No cal llançar-se a els llibres més gruixuts. Hi ha reculls de relats... Qualsevol col•laboració em fa molta il•lusió!! ;-))


    FINESTRETA.- No pateixis si no pots, que ja sé que no a tothom pot anar bé! Això sí, si t’animes, pensa que, com li deia a la THERA, amb un conte ja n’hi ha prou, no cal anar als més llargs... En tot cas, gràcies!! ;-)


    JOMATEIXA.- Ostreeees, moltes gràcies!! ;-))
    Si veus que tindràs poc temps, agafa’n algun de curt: “Notas de América”, per exemple, no és gaire llarg, 379 pàgines (ho acabo de mirar hehehe) o algun conte... El meu preferit: “Grans esperances”, té 488 pàgines en la meva edició (en castellà). L’està llegint l’ELFRI (en català) i li agrada molt! ;-))


    PORQUET.- Anima’t home, que tu pots!! No es tracta d’agafar el llibre més llarg... Dickens en té bastants que no arriben a les 500 pàgines. La història de dues ciutats té 423 pàgines, per exemple, a 25 pàgines per dia, en 17 dies el tens acabat... Notas de Amèrica, 379, Grans esperances 488 ;-)
    Però bé, la veritat és que no vull que ningú es senti pressionat a res, eh? Que a mi em fa molta il•lusió, mai havia fet una proposta així, però cadascú que faci com vulgui ;-)


    RITS.- Dona, falten molts dies pel 7 de febrer!! ;-) Tothom imagina que els llibres de Dickens són molt gruixuts i la veritat és que té de tot... i també hi ha reculls de contes... Però bé, com li deia al PORQUET i a molts d’altres, que no pateixis si no et va bé ;-)


    MARTA.- Què bé!!! Moltíssimes gràcies!! ;-))
    Els contes de Nadal són una magnífica opció! Jo els vaig llegit l’any passat (bé, ehem... el 2010 vull dir hehe) i em van agradar molt! Ja espero llegir el teu post! ;-))


    LITTLE EMILY.- Benvinguda, dickensiana!! ;-))
    I tant!! Si tens un blog en castellà i estàs disposada a fer una entrada en català (amb la traducció castellana, clar), ho trobo fantàstic!! Tu tens més “solera” que jo hehehe... jo el vaig començar a llegir amb afició des de fa poc més de dos anys, i m’agrada moltíssim! ;-)


    MARIA.- Ostres, em dones una gran alegria!! Moltíssimes gràcies!! Estic contenta, us esteu apuntant molts!! ;-))


    MIREIA.- No pateixis si no tens temps de llegir res ;-) De totes formes, hi ha reculls de contes (En Mac en va treure un de la biblioteca i en dos dies ja l’havia llegit!!) I ara ha agafat una novel•la (Història de dues ciutats)... Al pas que va, pel dia 7 n’haurà llegit mitja dotzena ;-))

    ResponElimina
  33. Va...m'hi apunto!
    Recomana-me'n algun!

    ResponElimina
  34. Assumpta, que ja tinc el meu Dickens! Ara sí que ja pots comptar amb mi de totes totes!!

    ResponElimina
  35. FANAL BLAU Ostres!!! Moltes gràcies!! :-))
    Ui, no sé... recomanar és molt difícil...
    El primer que jo vaig llegir va ser GRANDES ESPERANZAS, el vaig llegir en castellà perquè diuen que la traducció d'en Carner al català és molt "elevada" i a vegades costa. Ara bé, en MBOSCH i l'ELFRI el llegeixen en la traducció d'en Carner i n'estan encantats.
    Aquest és el que jo recomanaria a tothom. A mi em va fascinar. Has de tenir el "mode imaginació" "ON" i deixar que l'autor et porti al seu terreny i submergir-te en l'Anglaterra del s.XIX de la seva mà.
    Ara bé, si creus que no tindries prou temps (no és dels més llargs, però tampoc és curt), n'hi ha un, MEMÓRIAS DE AMÉRICA, que és com un llibre de viatges que està molt, molt bé.
    També em va agradar molt, UNA HISTÒRIA DE DUES CIUTATS (aquest sí que el vaig trobar a la Biblio en català)
    Els tres citats cap d'ells passa de les 500 pàgines :-))
    També em va agradar moltíssim EL CASALOT, però té 1.118 pàgines!
    Jo, per començar, aniria a GRANDES ESPERANZAS!!
    I gràcies!!!! :-))


    THERA.- Iupiiiiii!! :-))
    No saps quina alegria tinc cada vegada que veig que algú ja té llibre i comença!! Moltes, moltes gràcies!! :-DD

    ResponElimina
  36. Mmmmm, no crec que llegeixi res de Dickens d'aquí al 7 de febrer, però si me'n recordo (que la memòria fa de les seves), escriuré alguna coseta dels llibres que m'he llegit d'aquest autor.

    Per cert, molt bona la iniciativa!

    ResponElimina
  37. MAURICI CAPDET MATEU.- I tant!! Com ja has llegit coses seves, pots fer perfectament un post amb un comentari sobre algun llibre, o alguna cosa més general, com vulguis :-))
    Moltes, moltes gràcies!!

    ResponElimina
  38. Després de consultar per sobre la bibliografia i les disponibilitats de la biblioteca he decidit llegir "Temps difícils". Intentaré tenir-ho llegit pel 7 però amb la vida que porto no puc garantir-ho. Un altra serà fer la ressenya... m'és més fàcil altre tipus d'enigmes :D

    ResponElimina
  39. A mi m'agradaria fer una coseta 'creativa', que de Dickens tinc molt però tot pendent... :((((

    Però ho dic amb la boqueta petitona que l'homenatge a la Montserrat Roig finalment se'm va passar...

    De sortir-me'n, el 7 hi ha cosetes meves arran de l'homenatge dickensià!


    d.

    ResponElimina
  40. JORDI.- Moltíssimes gràcies per apuntar-te!!! :-DD
    Temps difícils està bé, no és massa llarg i a mi em va agradar molt, sobre tot el missatge constant que hi ha al fons de la història, a part que també és un dels pocs que he pogut aconseguir llegir en català!! (Les editorials m'estan fallant!)
    Potser no seria el primer que recomanaria, però crec que t'agradarà :-))
    Això sí!! Vigila si llegeixes al tren que no se t'apropi el tio del retolador!! :-DDD


    DEOMISES.- I tant que sí!! :-))
    Totes les aportacions em fan molta il·lusió! Hem d'aconseguir que hi hagi una veu en la nostra llengua també celebrant aquest bicentenari!! Moltes, moltes gràcies!! :-))

    ResponElimina
  41. Ja la tinc decidida, fins i tot n'he fet un post que ara penjaré!
    Bon vespre, Assumpta!

    ResponElimina
  42. Una ressenya segur que no, però buscaré algun diccionari prou dickensià per a l'ocasió. Endavant les atxes!

    ResponElimina
  43. FANAL BLAU.- He passat pel teu blog i m'he quedat enamorada del post que has fet! La foto amb el llibre i el llum de l'espelma conviden a seure tranquil·lament i a gaudir de la lectura tranquil·la... Estic segura que t'agradarà! I això que no l'he llegit, però recomanat per la KWEILAN i per l'ALLAU, és èxit segur!! :-)))


    PUIGMALET.- Uaaaaaaau!! Trobar un diccionari que pugui tenir relació amb Dickens!! Això seria fantàstic!! Mil gràcies!! :-)))


    Estic contenta, molt, molt contenta, de veritat. Quan en MAC em va suggerir la idea no pensava que tingués una resposta tan gran!! Gràcies a tots!!

    ResponElimina
  44. vaig dir que d'aquí 10 anys potser canviaria de idea, només potser...

    ResponElimina
  45. No em perdo un Dickens per res del món! Ens veiem el 7 de febrer.

    ResponElimina
  46. PONS007.- D'aquí deu anys ja hauràs entès que llegir Dickens és cosa bona. Confio en que així serà :-))


    ENRIC. H. MARCH.- Què bé!! Moltíssimes gràcies per apuntar-te!! :-))

    ResponElimina
  47. m'ha agradat molt aquesta proposta! si voldria participar, llàstima no l'he vist el post abans.
    Intentaré repassar-me "La pequeña Dorrit" ( me'l vaig llegir quan era joveneta)

    ResponElimina
  48. ISABEL.- Anima't a participar! ;-))
    Si vas llegir "La pequeña Dorrit" ja tens material... pots explicar què et va semblar llavors o, com dius, fer una repassada... Encara queda més d'una setmana!! :-))
    Aquest jo no l'he llegit, així que em faria gràcia llegir-ne algun comentari! :-)

    ResponElimina
  49. Enguany també és el centenari de la mort d'Antoni Bori i Fontestà (1862-1912) autor de El trobador català.
    http://bori.hazblog.com/index.htm
    Té un poema titula L'orfenet, que recorda els personatges de Dickens

    ResponElimina
  50. Jo també faré un post sobre Dickens. El que he llegit (fa mooolts anys) són adaptacions juvenils de les seves novel·les. Conte de Nadal, La petita Dorrit, Olive Twist. Però faré un post al meu bloc clubdelecturasantgregori.blogspot.com.

    ResponElimina
  51. Jo ja ho he fet. El nostre Bloc va de les excursions que fem en Btt i a peu, però també hi ha un petit espai pels llibres.
    Has tingut una molt bona idea, Assumpta. Espero que hi hagi moltes respostes a la teva proposta, ja que, com vaig veure en un cartell dels indignats de Sant Cugat, "Llegir i estudiar ens fa més lliures"

    A més, també penjaré un comentari a Bttbadalona.com i Bttmania.com, els llocs de Btt que segueixo habitualment.

    ResponElimina
  52. He fet una petita contribució al bicentenari, però en sé tan poc, de Dickens.
    Salutacions

    ResponElimina

...i moltes gràcies per la visita!!