divendres, 2 d’agost del 2013

Què? / Qui?.- Juny 2013.- Primer dia de Joc.- Imatge inicial.

L'any passat vaig començar un nou joc d’endevinar imatges, una barreja de la “Imatge misteriosa” i del “Personatge Misteriós”: Un mes s’haurà d’endevinar un “QUÈ” i al mes següent un “QUI”.

Però, per fer-ho més emocionant, els “Què” i els “Qui” aniran per parelles de mesos (gener-febrer / març-abril / maig-juny / juliol-agost / setembre-octubre / novembre-desembre) Sis parelles.

Cada encertant d’un Què (imatge) o d’un Qui (personatge), tindrà un punt. Cada persona que encerti un Què i un Qui de la mateixa parella de mesos tindrà un punt extra.

Aquest mes (sí, som a l'agost, ja ho sé... però, no recordeu que maco va ser el juny? quin temps tan agradable? doncs va, anem a jugar que som al juny, a veure si passa alguna cosa)  toca encertar un QUI (endevinar el personatge), així que recordo les normes:

- El joc durarà un màxim de quatre dies (si s’encerta abans, doncs s’acaba abans).
- El primer dia poso una imatge, alguna pista i ho deixo un dia sencer.
- El segon dia, post nou. Pista (o pistes) noves, publicació dels comentaris rebuts el primer dia. També s’estarà un dia sencer.
- El tercer dia, post nou. Pista (o pistes) noves... i publicació dels comentaris rebuts el segon dia.
- El quart dia, post nou. Pista (o pistes) noves... i publicació dels comentaris rebuts el tercer dia.
- Durant aquests quatre dies, cada persona podrà donar tantes respostes com vulgui.
- Si al final de les vint-i-quatre hores del quart dia ningú ho ha encertat, doncs no hi ha guanyador. Jo dic el resultat i ja està.
- Hi haurà tants guanyadors com encertants, independentment de qui ho hagi dit primer.
- Els comentaris al blog, durant aquests dies, seran moderats, jo els rebré al correu però els demés no els podreu veure.


Us animeu a jugar? Si? Doncs...

Algú sap QUI ÉS?



Pistes addicionals:
- És un una dona.
- Va néixer a la dècada dels 60 del segle XIX i va morir a la dècada dels 60 del segle XX

Recordeu que les persones que el mes passat van encertar el "QUÈ", o sigui (copio segons l'ordre dels seus comentaris llavors) 

- JPMERCH
- XEXU
- MIREIA
- JO RAI!
- McABEU
- PONS007
- LLUÏSA
- YÁIZA
- JORDI
- GALIONAR
- CARME
si encerten aquest personatge tindrien, a més, un punt extra per haver fet la parella de mesos "maig/juny".


CLASIFICACIÓ GENERAL
(Els empats van per ordre alfabètic)


Set punts.- XEXU

Sis punts.- ------

Cinc punts.- LLUÏSA i MIREIA

Quatre punts.- CARME ROSANAS, JO RAI! i McABEU

Tres punts.- PONS007

Dos punts.- GALIONAR, JJMIRACLE, JPMERCH, JORDI i RITS

Un punt.- DAFNE, ELFREELANG, GEMMA SARA, JOMATEIXA, MARGARIDA, SALVADOR MACIP, SA LLUNA i YÁIZA


Fins demà a la mateixa hora!! (més o menys)

8 comentaris:

  1. Per les dades pot ser la Caterina Albert però li veig uns ulls molt tristos.

    ResponElimina
  2. Em sembla que puc haver tingut un cop de sort... Podria tractar-se de Víctor Català, o el que és el mateix Caterina Albert. Nascuda al 1869 i finada el 1966. Més dades no tinc, però he vist alguna foto i es podria correspondre

    ResponElimina
  3. Esperant que arribi la tardor he vist aquests ulls i m'ha semblat que són els de la Caterina Albert i Paradís.

    Bona tarda!!!

    (segur que la calor m'ha fet una mala passada i he errat)


    ResponElimina
  4. espero al segon dia de joc...

    ResponElimina
  5. Una ullada ràpida a la Viquipèdia m'ha permès trobar a Emily Greene Balch (1867 - 1961), escriptora nord-americana que va rebre el Premi Nobel de la Pau el 1946. Les pistes quadren i tu ja acostumes a triar personatges "poc coneguts" (per dir-ho d'alguna manera) però no ho veig clar per això, si demà al matí tinc una mica més de temps, potser m'ho tornaré a mirar amb més calma. :-))

    ResponElimina
  6. Primer la intuïció. Després comprovar les dates. Tot seguit veure que coincideixen amb les pistes. I finalment dir un nom. Caterina Albert/Victor Català.

    ResponElimina
  7. Avui he trobat una altra escriptora, aquesta més nostrada, que també va bé amb les pistes. Pot ser Caterina Albert i Paradís (1869 — 1966) coneguda amb el sobrenom de Víctor Català?

    ResponElimina
  8. m'arrisco ....la bella Otero? és a dir Carolina Otero ?

    ResponElimina