Com que més d'acord no puc estar, els he escanejat i us els poso aquí. Sempre he pensat que aquells moments en que veus que el tren no arriba a l'hora; quan puges i no trobes lloc; quan s'atura i ningú explica res de res; quan, de cop, el tren comença a anar a pas de tortuga, etc. són moments ideals per manifestar que n'estem farts!! Farts de trens vells, bruts i que no van bé...
Tan sols amb la Independència podrem gaudir d'un transport públic com cal!
Des del punt de vista d'usuaria dels FGC, he decdir que tenim uns trens al Vallès que funcionen com cal.
ResponEliminaNo hi ha retards, no hi ha parades, no hi ha lentitud. Sobreocupació sí que n'hi ha... però passen molt sovint. N'hi ha molts, a les hores punta cada 3 minuts, a les hores amb poca ocupació cada 6 minuts a La Floresta.
Vull dir que els trens gestionats des de Catalunya, funcionen. No és fer volar coloms, és una realitat.
EliminaBé, per ser exactes, no podem assegurar que la independència ens portarà un sistema ferroviari impecable. Si ens fixem en FGC podríem pensar que sí, però es tracta gairebé d'un metro, que sol funcionar força bé, no és un sistema estatal que ha de recórrer llargues distàncies. I encara és pitjor pensar que la independència, pel sol fet de fer-se, és la solució a tots els mals.
ResponEliminaEl que sí que podem dir és que, si no la fem, el sistema ferroviari seguirà sent una porqueria que no funciona, que no rep inversions per millorar, i que deixa tirada cada dia a bona part de la població. No ser independents és un problema, però ser-ho potser no és la solució a tot. Tenim l'experiència dels FGC, com diu la Carme, i també jo, que funcionen molt bé. Sabem gestionar les coses, i tenim un bon precedent. Només cal que ens hi posem amb tantes ganes en un sistema ferroviari més global, i que a més té connexions amb l'estranger. Calen més diners, més control, més renovació de combois... tot això són molts diners, però per ser que els trens donen servei a molta gent, és un dels llocs on els diners han d'anar. I a ser possible, a uns preus raonables, però això ja és demanar massa.
Hi ha tantes proves (això dels trens només n'és una més) de que les coses no van gens bé tal com estem fins ara que no acabo d'entendre com encara hi ha gent que li fa por canviar-ho.
ResponEliminaFa por el que pot venir?. A mi em fa por el que estem vivint, cada vegada més insuportable.
Ja ho diu el nostre himne: "Endarrere aquesta gent tan ufana i tan superba"
ResponEliminaho trobo una excel·lent manera d'explicar.nos als altres .....no ho havia vist encara.....merci Assumpta!
ResponEliminaCARME, XEXU, McABEU, XAVIER i ELFREE Moltes gràcies pels vostres comentaris! :-)
ResponEliminaLa veritat és que jo sóc usuària de RENFE força sovint. Abans encara ho era molt més, perquè anàvem a Barcelona gairebé cada cap de setmana. Ara hi anem molt menys però el cert és que gairebé sempre ens passa alguna cosa: des de coses "petites", com escales automàtiques que no funcionen a coses més grosses com retards inexplicables des del moment de la sortida, aturades no previstes de mitja hora ves a saber per què, vagons súper plens, goteres, calefaccions/aires condicionats espatllades o engegades a lo bèstia...
D'altra banda, els darrers anys, per qüestions familiars, he tingut ocasió d'anar tres o quatre vegades l'any a Terrassa, amb els Ferrocarrils de la Generalitat des de Barcelona: Mai hem tingut cap problema. La puntualitat és exquisida, la freqüència alta (la quantitat de trens de la RENFE: Reus/Barcelona i Barcelona/Reus és patètica) i una cosa que no sé si tothom valora tant com jo però: ELS VAGONS NO TENEN ESCALES I QUEDEN A LA MATEIXA ALÇADA QUE L'ANDANA... A vegades, pujar a un tren de RENFE, si tens certes limitacions -com és el meu cas- fa por.
Lliurar-me de la RENFE em faria molt feliç!!